hoeveel betalen voor doorrijden/inrijden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

silkie

hoeveel betalen voor doorrijden/inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 19:37

ik zoek iemand die helpt mijn paard door/in te rijden. Dus opstarten nadat hij pas beleerd is, ik ben namelijk een redelijk onervaren ruiter. Ik wil daar ook wel gewoon voor betalen, maar vraag mij af wat een reeel bedrag daarvoor is en hoelang je zo iemand nodig zou hebben.

missK

Re: hoeveel betalen voor doorrijden/inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 19:51

dat is allemaal afhankelijk aan een aantal dingen...
1. hoe ver wil je je paard doorgereden hebben (stuur/rem of B-proefje bijvoorbeeld)
2. hoe snel pikt je paard het op, net als bij mensen leert de ene sneller dan de andere en is de ene ook werkwilliger als de andere
3. vaak hebben ruiters daar een beetje hun eigen tarieven voor dus dat kan je van tevoren vragen natuurlijk en overleggen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 21:19

En behalve bovenstaande punten nog, natuurlijk hangt het af van: hoe vaak komt die ruiter je paard rijden, op welk niveau rijdt de ruiter, hoeveel ervaring heeft hij met jonge paarden, is het professioneel of hobbymatig, komt het paard daar op stal of moeten ze naar jou toe (en hoe ver moeten ze daar dan voor rijden), is het een makkelijk paard, is het een hengst (vaak extra tarief)...
Dus ik zou gewoon eens informeren bij goede ruiters die je kent en die je het graag zou willen laten doen en dan zelf nadenken of je met dat tarief accoord gaat ja of nee.

missK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 13:15

AMEN! Haha!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 13:22

net als de 2 goede posten hierboven het ligt van te veel dingen af waarmee je een prijs kunt bepalen...
gewoon kijken wat die persoon er voor vraagt en kijken wat je denkt wat redelijk is!

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 23:14

ik heb geen idee, maar ik zou als je er zelf geen ervaring mee hebt het paard wegbrengen naar een professioneel iemand.

silkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 10:17

ineke_ schreef:
ik heb geen idee, maar ik zou als je er zelf geen ervaring mee hebt het paard wegbrengen naar een professioneel iemand.

Ze wordt al bij een professioneel iemand beleerd, het gaat mij om die periode daarna, thuis.
Krijg ook al les thuis van een professioneel iemand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 12:19

Als je les krijgt van een professioneel iemand, lijkt extra hulp mij opzich overbodig, (ligt er natuurlijk aan hoe prof. die persoon is), maar je mag toch verwachten dat zij/hij jou ook redelijk een eind op weg kan helpen. Lachen

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 12:25

Maar niet alle instructeurs klimmen er op als het nodig is.
Mijn paard wordt in oktober zadelmak gemaakt professioneel en de man die dit doet blijft mij in de winter(of zolang het nodig is/bevalt) lesgeven en mijn paard ook rijden als het nodig is.
Ik ben niet al te onervaren maar ook geen held dus vind ik het fijn als ik het niet zie zitten dat hij er dan eerst even op gaatbijvoorbeeld of bij probelemen dat hij het tijdelijk weer even van mij overneemt tot ik me zeker genoeg voel.
En daar betaal ik dan gewoon de lesprijs voor.