Je ergste wedstrijd ooit

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Chocopasta

Je ergste wedstrijd ooit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 11:11

Wat was jouw rampzaligste wedstrijd in je hele wedstrijdcarriere?
Ben ik wel benieuwd naar. Haha!

secricible

Re: Je ergste wedstrijd ooit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:36

pff, das moeilijk.
Met mijn verzorgpony was dat een wedstrijd, toen had ik altijd problemen om haar door 1 hoek heen te krijgen als ik ging doorzitten, dan viel ze weg over de binnenschouder, helemaal naar het midden van de bak. Om te huilen was die proef.
Heb overigens proeven gereden met veel minder punten als die ,maar die gingen stukken beter, dat had met andere dingen te doen.

Met mijn verzorgpaard was het de 2de wedstrijd (heb er pas 3 gereden), toen wilde hij bij iedere oefening in galop aanspringen en er vandoor gaan. Uiteindelijk 164 punten gehaald.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:42

Met diplomaspringen voor de L...bij hindernis 2 de eerste weigering, bij hindernis 3 de tweede en bij hindernis 5 uitgebeld...Kon wel janken! Huilen
Achteraf bleek dat de pony gewoon te kijkerig was: sprong met gemak over 1.10m, maar hing er een wit zeiltje voor en hij ging meteen op de rem Clown

Met een andere pony, ook diplomaspringen voor de L: Beestje ging te snel, schoot langs de hindernis (oke, 1 weigering mag), kwam toen een andere hindernis tegen en sprong die toen maar (tja, foutief parcours mag dus niet Tong uitsteken ) Later wel geslaagd voor de L trouwens

Jaja, de goede oude tijd van diplomarijden Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:46

Ja dat weet ik nog heel goed Nagelbijten / Gniffelen

2e kerstdag 2004 was het,
Ik had wedstrijd op Naomi ( kwpn merrie )
Ze wou dus niet luisteren, alles ging fout, bijna alles onvoldoende Nagelbijten / Gniffelen wil mijn cijferlijstje wel even noteren:

5
6
4
6
3
6
5
4
5
5
4
3
5
6
6
5
6
4
5
5
6
6
5
7
4
8

totaal 134 Nagelbijten / Gniffelen

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:02

Hmm die keer dat ik op hindernis 5 wel sprong, maar mijn pony niet denk ik Haha! .

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:16

was een van mijn eerste wedstrijden. Ik reed een paard dat nog niet zo lang op de manege was en erg nerveus werd als hij alleen de bak in moest. En hij was dus ook erg nerveus bij het inrijden. Hij begon te bokken en ik knalde met mijn neus keihard tegen zijn hals aan. Je kent het wel.. eerst geeft het paard een hoge bok en gaat dan steigeren.

De proef ging dus ook niet goed Knipoog was toen nog redelijk jong denk 12 (?). Gelukkig heb ik nooit meer zo een rampzalige wedstrijd gehad Knipoog ben nu gestopt. Heb geen tijd meer voor wegstrijden :S

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:19

M'n eerste wedstrijd met Room is m'n meest rampzaligste wedstrijd ooit, we reden toen ons f8 proefje en we hadden 190 punten. Hij vloog echt de hele bak dooren volgens mij was zo'n beetje alles fout gegaan wat fout kon gaan. Maar als we nu op de manege komen is het die pony van de proefjes Haha!

EvaSuzanneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:23

Ik reed een tijdje voor een handelstal, en ging een wedstrijdje rijden op een pittige maar brave ruin. Hij kwam de trailer uit met luid gegil, je zag van het wit zijn ogen niet meer. Ik zadelde op en stapte weg, na 3 passen schrok hij van een vlaggetje en stond recht overeind, gleed uit in de enige modderplas op het terrein en daar lag ik met mijn witte tenue in de modder. Weer opgestapt en flink eraan gaan rijden, ik hoorde van de zijkant: hij heeft nog nooit zo goed gelopen!!!

Tegen de tijd dat we de ring ingingen waren we allebei zo erg uitgeput dat we met moeite de proef hebben uitgereden. Leek wel een schillenpaard! En ik een schillenboer trouwens Haha!

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:26

Mijn ergste wedstrijd was met Novél in het L1.. Was binnen en het losrijden ging al voor geen meter.. Ging de hele tijd al bokkend door de bak en hij sloeg naar alle andere paarden.. Dus ik was allang blij dat ik de ring in kon.. Maar ook dat ging niet, hij bleef maar bokken en hupsen en erg tegen de hand.. Toen heb ik maar afgegroet.. Voelde me wel zwak, maar hier hadden zowel Novél als ik totaal niets aan..

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:29

Heb een keer 122 punten gereden (oude telling), madame was hengstig....
Ze wilde bv niet in middengalop, dus ik schop dr bij en boem in dr achteruit.....

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:30

ooe mijn ergste proef was met sokkies....hmmz nou ik kwam de ring binnen en alles ging goed tot het groeten sok was wel wat drukjes maar had zoiets van hij loopt lekker in de hand etc na het groeten moest ik rechts en toen ik bij m was vloog hij in 1 keer in volle gallop en kreeg ik hem niet meer trug dus toen had ik me proefje in gallop afgelegd....toen moest ik weer halthouden en afgroeten en ik had me paard tege de bakrand stilgezet en daar afgegroet...ik ging jankend me proefje uit Clown Bloos
ik had voor die proef hele slechte punten en dat was echt me allerergste proef ooi

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:38

Hebben jullie ff? Haha!

Mijn haflinger..eerste onderlinge. Maand naar toe gewerkt, beest spik en span. Kom de bak in en hij ging alleen maar heel erg hard..ben niet aan het groeten toegekomen. Mocht het toen op manegepony doen. Was een hele luie en jaren niet opgereden, maar ik was zo kwaad op mijn pony dat die pony gewoon opeens netjes doorliep en zo huppetee 2de prijs.

Met Sien herinner ik me mn 3de wedstrijd ofzo, ging dramatisch en nog bijna een wp ook. En met springen bijna alle..de eerste wedstrijd lag ik in hindernis 7, de tweede in hindernis 1, de derde in hindernis 3. Zo hard steigeren dat beugels eruitschoten en we bijna omkiepten midden in dubbelsprong etc. Leuk dat wedstrijdrijden Tong uitsteken.

JudithC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:43

Mij allereerste springwedstrijd was een drama.
M'n vriend kwam ook nog eens voor het eerst kijken.
Op het losrij terrein viel ik eraf en toen we mochten starten toen werd ik op de eerste hindernis al uitgebeld.
Ik heb sinds die tijd nooit meer springwedstrijden gestart.

Dat was echt niet leuk.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:56

Mijn allerergste wedstrijd was in het M1. Ik was door de selecties voor het rayon gekomen en mocht door naar de kring. Mijn paard stond op zijn achterbenen zodra hij de trailer af was, maar goed dat deed hij wel vaker en meestal kreeg ik hem er wel doorgereden zodra ik erop zat, dus ik maakte me nog niet al te druk. Ik zat er een uur van te voren op, dat had dat paard ook nodig, en de ring liep uit bleek achteraf. Zodra ik er (half) op zat kletterde mijn paard in volle galop naar de andere paarden op het losrijterrein. Ik ben anderhalf uur lang aan het rondgalopperen geweest zonder dat ik er ook maar iets over te zeggen had. Ik kon alleen maar sturen en zorgen dat ik anderen niet lastig viel. Om de ring heenrijden kreeg ik nog net voor elkaar in draf, zodra ik aan mijn proef begon was het weer mis. Ik heb mijn hele proef bokkend en in galop afgelegd - WEL alle oefeningen gereden maar dan in galop Clown
Ik was de laatste combinatie in de ring en de jury lag echt strijk van het lachen in de auto. Die hebben ook gedacht 'Hoe heeft DIE zich kunnen selecteren?!'
Ik was dus laatste met dramatische punten, 135 ofzo. En dat hadden er gerust nog minder mogen zijn.
Ik heb me nog nooit zo doodgeschaamd als die dag.

Jadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 13:38

mijn eerste wedstrijd... Bloos

Ik had 145 en 147 punten (de laagste die ik ooit heb gehad)

Voor mijn idee ging het wel lekker maar de jury blijk baar niet Tong uitsteken Nagelbijten / Gniffelen

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 13:41

Weet niet meer wanneer het was. Maar ik reed een keer op een andere manege een wedstrijd en ze hadden daar in de hoek iets staan waar Joery elke keer van schrok of bang van was. BIjna alle figuren waren in de hoek gewoon drama. Voltes die niet rond waren van hand veranderen en hoeken afsnijden. Het zag er gewoon niet uit.
Punten waren volgens mij 146 en 148. Voor mij ook de laagste punten ooit gereden.

Jadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 13:59

Jadee schreef:
mijn eerste wedstrijd... Bloos

Ik had 145 en 147 punten (de laagste die ik ooit heb gehad)

Voor mijn idee ging het wel lekker maar de jury blijk baar niet Tong uitsteken Nagelbijten / Gniffelen

Was wel met de oude proeven

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 14:04

Wat was het ergste bij mij..
Denk tog de overijsselse indoor kampioensschappen de pony was echt SUPER vervelend Boos!

Judith29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 14:45

Mijn aller eerste wedstrijd. Toen nog bij A binnenkomen in draf, X halthouden en groeten. Toen ik bij A net de bocht omkwam om dus binnen te komen bokte ze me er genadig af en lag ik stil op X Haha!

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 16:14

Mijn allereerste wedstrijd Ja

Hij wilde niet in de stand om op te kunnen zadelen, met inrijden bleef ie stokstijf op 1 plek staan en in de proef (binnenbak met enorme glazen kantinewand) hebben we de helft in galop afgelegt: 137 pnt Haha! Haha! (oude telling Knipoog )

Ik vond het nog meevallen, zat er immers nog op Haha!

Wat waren we blij toen ie weer in de trailer stond Clown

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 17:22

Oei, dat zijn er wel wat met mijn eerste wedstrijdpony. *LOL*

Ik als 9-10 jarige op een eigenwijze C-pony.
Op een wedstrijd werd ik allebei de parcoursen uitgebeld op hindernis 1, zelfs na 5 keer toerijden en veel hulp van het publiek lukte het zelfs niet.
Op een andere wedstrijd viel ik er 2 keer af.
Overigens was springen met die pony nooit een succes, hij deed toch altijd wat hij wilde en daar had ik toen weinig op in te brengen. *LOL*

Met een jonge pony heb ik wel eens een proef gereden waarbij ik alleen maar bokkend door de baan ben gegaan in de B dressuur. Pony had een nieuw geintje bedacht. Nagelbijten / Gniffelen In plaats van A-X binnenkomen in arbeidsdraf gingen wij A-M binnenkomen in volle galop bokkend naar de overkant. Om over de rest van de proef maar niet te spreken. Nagelbijten / Gniffelen
De jury had een beetje medelijden met mij en gaf nog het ontzettend hoge puntenaantal van 148. Voor alles wat mis ging kreeg ik een 3-4 en voor alles wat enigzins fatsoenlijk ging een 7-8.
(wat dus écht niet klopte)

Dat waren wel de meeste slechte wedstrijden ooit.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 17:27

Kan me een springwedstrijd heugen met 42 strafpunten.....
Heb iedere hindernis afgebroken die ik tegenkwam...LOL....

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 17:30

mm even denken hoor.
Ja dat was mijn 1ste wedstrijd op de nieuwe club.
Mijn paard was tè slim.
ik was als laatste en alle paarden stonden naast de bak.
mijn paard rende telkens naar de deur.
hij wou er bijna overheen springen.
dat was zo eng
dat was mijn slechtste wedstrijd

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 17:34

Mogen het er 2 zijn Rolleyes

De Apeldoornse Kampioenschappen, alles ging prima, totdat er een stomme fotograaf van actieshot kwam die met een bakje grind ging rammelen zodat de paarden mooier gingen kijken Nagelbijten / Gniffelen
Melody heeft dus de hele proef heen en weer lopen sjézen, alles in een hele erge opgefokte middendraf, ofzo.

En bij een outdoor wedstrijd laatst. Ik liet haar veel te hard gaan, en ik werd boos, Melody werd boos, hele proef naar de knoppe. Tussen de proeven door nog afgestapt en gezegd dat ik niet meer verder wou, maar toch naar de 2e proef gegaan. Nog steeds een drama maar iets beter. Had wel 2 wp's (totaal ONverdiend)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 17:38

jacimatho schreef:
Kan me een springwedstrijd heugen met 42 strafpunten.....
Heb iedere hindernis afgebroken die ik tegenkwam...LOL....

Da's banketstaaf Ach gut

Maar je had geeen drie weigeringen dan zeker..
Ook wel weer knap Clown