Gisteren was ik echter 's middags geweest, omdat de eigenaresse toen thuis was en 's avonds een afspraak had. Het was echt superheet. Ik rij normaal op een baan met zaagsel, maar was nu in de wei gaan rijden, omdat ik het rijden op het zaagsel te zwaar vond voor 'mijn' paardje. Ik heb drie kwartier gereden, toen trok ze het volgens mij niet meer. Normaal heeft ze een hele grote looplust, doet alles voor je, maar nu was duidelijk te merken dat ze er helemaal geen zin meer in had.
Ik heb haar toen afgespoten en dat vond ze heerlijk. Ze is ook dol op de brokken die ze na het rijden krijgt, maar die luste ze gisteren niet
Het andere paard heb ik niet meer gereden, omdat ik zelf ook oververhit was geraakt. Zaterdag ga ik weer 's middags rijden en dan is het 31 graden. Ik vraag me af of het wel gezond is voor die twee ijsco's om pal in de zon met 31 graden te worden gereden. De eigenaresse vindt het juist goed, omdat ze zo sneller afvallen. Wat vinden jullie?

of je moet een bak hebben die in de schaduw staat en veel gaan stappen, maar als je perse wilt rijden zou ik toch s'morgens vroeg
gaan rijden of s' avonds laat
Het is een heel aardig mens, maar ze heeft soms van die rare meningen over haar paarden. In het voorjaar had de merrie koliek gehad overdag, dierenarts erbij, na de pijnstillers leek ze weer de oude. Belde ze me op dat ik moest komen rijden, want de dierenarts had gezegd dat ze veel te dik is en dat ze nu heel veel beweging moest hebben. Wou ze dus dat ik die merrie superhard door zou rijden en de rentelgang zou trainen. Ik dacht: das niet goed! Dus ik maar een beetje stappen, ze had duidelijk moeite met de singel, dus ik had het zadel er na 5 minuten afgehaald. Kreeg ik het commentaar dat je als je echt serieus met je paard bezig was, je met zadel moet rijden, anders heeft het geen zin. Uiteraard niet naar geluisterd en 20 minuten gestapt om het nog ergens op te laten lijken...