Verzekering voor paard ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VonDutch

Verzekering voor paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 10:41

Hallo,
Ik heb een vraagje over een verzekering van een paard.
Als je bijv. met je bijrijpaard/verzorg paard ergens gaat oefenspringen, en je valt en het paard breekt zijn been/of heeft iets anders.
Hoe zit dat dan met je verzekering ?
Ben je daar zelf voor verzekerd of zijn de eigenaren daar aansprakelijk voor ?

Want van de eigenaren mochten wij met onze verzorgpony's , 2 km verderop bij 'T heike oefenspringen,
maar daar deden ze een beetje moeilijk over.

Hoe moet ik dat nou doen , ze hadden het over AOW ofso iets ?

Hopelijk weten jullie het.

Groetjes!

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 16:17

Bellen naar de verzekering lijkt me!
Niet iedere verzekering is hetzelfde en daarbij kan je ook nog aangeven waar je je paard voor wilt verzekeren

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 23:57

Grapje: de eigenaar van het paard is altijd aansprakelijk.
Sterker nog: als jij van dat paard valt, en jij breekt je been, kan je de eigenaar aansprakelijk stellen (en dat zal jouw ziektekostenverzekeraar zeker doen!).

Alleen als jij iets doet met de paarden wat jij uitdrukkelijk niet mocht doen van de eigenaar, en de paarden krijgen of veroorzaken schade, kunnen ze jou aansprakelijk stellen. Dat kan overigens alleen als jij meerderjarig bent, en in je profiel is te lezen dat je dat niet bent.
Als dit soort gevallen voor de rechter komt, legt deze vaak een soort verdeling van de schuld op. het hangt dan van diverse omstandigheden af, bijv. was de eigenaar aanwezig, hoe oud ben jij, wat gebeurde er precies?

Helaas voor jou, maar dat is voor mij een reden om geen bijrijder te willen...

VonDutch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 10:22

Er is niks gebeurd, maar de eigenaar vroeg of ik dat even wou navragen, hoe het zat.
Want wij willen bij 'T heike gaan oefenspringen, en dan moeten wij een stuk over de straat enzo,
maar ik zei ookal dat heb je met buitenritten ook, en dat kan ook in de wei gebeuren bij hun.
Dusja, naja ik denk dat ik de verzekering bel ofso.
Het gaat er eigenlijk om, van als het paard iets krijgt.
Want anders ben ik altijd zelf verzekerd.