hoe en wat trailertrainig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Moniek

hoe en wat trailertrainig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 11:31

Halo
ik heb een vraagje.
ik ga mijn paardje trailermak maken.
ik verwacht eigenlijk niet zoveel problemen maar je weet maar nooit.
Mijn vraag eigenlijk hoe bouwen jullie dit op?
alvast bedankt
gr moniek

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 13:02

niemand die mij even op weg kan helpen?

RUBYWHITE

Re: hoe en wat trailertrainig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 16:20

Mijn 3 jarige merrie moest dit jaar voor het eerst in 2,5 jaar de trailer weer op. Ivm scannen en insemineren. Wij hebben een 2 paards trailer en een ervaren paard ernaast gezet. We hebben voorin de trailer genoeg hooi hangen en het belangrijkste is dat het laden rustig gebeurd en dat je de tijd er voor neemt. De eerste keer hadden we als hulp de longeerlijn achter haar billen langs, de 2e keer stapte ze al zo op, nu vliegt ze zowat de trailer in omdat ze de ritjes leuk vind en weet dat ze beloont wordt

xjessiex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:44

Rust.... Ik denk dat dat het allerbelangrijkst is, tenminste dat werkt bij mijn pony heel erg goed.Hoe meer mensen hoe meer stress. Neem er ruim te tijd voor.. Maar dit zij RUBYWHITE eigenlijk ook al. Zelf ben ik niet zo voor het met zn 2en op de trailer omdat ze dan misschien te veel gaan klitten en als ze in hun 1tje op de trailer moeten ze dat dan gewoon niet doen.. Maar het is ieder zijn eigen manier.. Veel su6

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:10

X jessie X klitten kun je voorkomen... mijn merrie hebben we een paar keer naast een ervaren merrie gezet...je kan het afwisselend proberen door haar een keer eerst te laden en de ervaren merrie daarna te laden of gewoon weg te laten...

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 12:09

kan je vertellen het is super gegaan en hij liep erop of hij niks ander gewent was hahah

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 12:32

Fijn dat het zo goed is gegaan. Meestal gaat het ook goed, en komen de problemen pas op latere leeftijd, omdat er iets is gebeurd op de trailer, of er wat minder standvastig opgetreden wordt met inladen.

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 12:46

ja idd.
hij moet niet zeuren .
maar dat deed hij nu ook niet hij was al lang blij met de brokjes.
morgen gaan we ook ee stukje met hem rijden.

winnertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 18:50

gewoon heel rustig blijven en geduld hebben gewoon eerst laten kijken en ruiken en dan wat pasjes erop en daarna er weer af en zo steeds verder het duurt even misschien maar dan word hij ieder geval niet bang van de trailer en dan kan je hem/haar nog vaker meenemen

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 23:38

Ik ben er ook mee bezig..

Kwestie van vertrouwen winnen, en ik vind dat een paard eigenlijk vrijwillig naar binnen moet stappen en dus zijn eigen angst moet overwinnen en jij moet hem hierbij helpen. Dit gaat dus gepaard met veel belonen en rustig aan doen..

kijk eens op: http://www.2moons.nl