3 jarige ophalen met de trailer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Barb

3 jarige ophalen met de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 10:58

Een vriendin van mij gaat a.s. vrijdag een 3-jarige ruin ophalen, er is niks met het beestje gedaan. Wel kan hij rustig vast staan aan een touwtje en gepoetst worden. Maar hij heeft dus nog nooit op de trailer gestaan. Is het handig om een shetje mee te nemen die wel rustig op de trailer staat zodat hij daar wat steun aan heeft? Of adviseren jullie hem er gewoon alleen op te zetten?
Er is alleen een 2 paardstrailer voor de hand.

FlynnlOver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:56

Ik weet niet of het goed is om die shet mee te nemen..
misschien wel misschien niet dat kan ik niet zeggen.
het kan zijn dat het paard daar rustiger van word maar het kan ook zijn dat die shetlander ruzie krijgt met die 3 jarige.
Ik denk het beste als je hem gewoon alleen erop zet
Succes nog

Nicole85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:51

Misschien dat je hem een beetje kan verdoven, shetje erbij kan je doen. Maar ik zal hem licht sederen.

Succes!

Milly_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:55

mijn paardje had ik ook op zijn 3jaar gekocht en helemaal laten overbrengen met de trailer voor een rit van 3uur! hij had nog nooit op de trailer gestaan,(en kon zelf niet vastgebonden staan)
Dit is allemaal heeeel rustig verlopen (met wat hooi erbij:))
Nu wil hij niet meer op de trailer... Volgens mij komt dat omdat hij nu weet wat het is, en de eerste keer gewoon geen besef van had

Wiesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 07:59

Waarom sederen als je niet weet of dat nodig is?? Dat vind ik onzin.

Beestje gewoon relaxt alleen op de trailer zetten. Geen spoken zien en net doen of je niet beter weet dan dat ie er gewoon braaf oploopt, stilstaat onderweg en thuis lekker met vriendjes mag gaan spelen. Niet moeilijk doen, niets onnodigs doen. Lekker normaal is gek genoeg .
Fijne rit gewenst

Sies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 10:51

Wij hebben 2 weken terug ook en 3-jarige opgehaald die nooit op de trailer was geweest.
Laden, zonder transportbeschermers want die vond ze erg eng. Terug-uit > laden ,longeerlijn erachter probleem opgelost. Rustig aan hooi ni net staan te knabbelen.
De 2e keer ging ze er zo op.
Niks verdoven, dan leren ze het toch nooit??? Tuurlijk als het niet anders kan, maar anders..

September

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 10:54

Toen ik mijn vorige 3 jarige ging ophalen was deze ook nog nooit in de trailer geweest, wist niet eens dat het bestond het voordeel daarvan is, is dat ze niet weten wat het inhoud, dus meestal wel aarzelend, de kap oplopen en de trailer in gaan. Bij mij was dat dan zo, betekent natuurlijk niet dat het bij het paardje van je vriendin ook zo zal lopen

Julia

hrappur

Re: 3 jarige ophalen met de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 11:10

geen vreempt paard er bij zetten ... dat geeft nog meer indruken ...
gewoon rustig op de trailer zetten .. alleen .. en niet te lang wachten meteen weg rijden ... mijn 3 jarige was ook nog nooid op een trailer geweest ( ja als veulen met zen mam) en moets voor een rit van 3 uur ... als we niet te lang stil stonden ging alles prima ... als we stil stonden deed hij een poging tot verbouwen van de trailer...

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 12:24

Het is super gegaan, hij was heel braaf. Stond er binnen 5 minuten op en we hebben hem niet gevoeld onderweg.

FlynnlOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 18:34

Gelukkig ging het goed Lachen

Edit: Dacht ik al Vork

winnertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 18:45

gewoon heel rustig en geduld hebben gewoon eerst laten kijken en ruiken en dan wat pasjes erop en daarna er weer af en zo steeds verder het duurt even misschien maar dan word hij ieder geval niet bang van de trailer en dan kan je hem/haar nog vaker meenemen

Keesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:17

SymO schreef:
Misschien dat je hem een beetje kan verdoven

daar begin je toch niet mee he?
waarom gelijk verdoven?
hij moet het toch leren!

een shetje zou ik niet doen, als ze elkaar niet kennen helpt het vaak niet.
elk jaar gaan bij ons 1/2/3 jarige met de trailer weg (staan bij ons in de opfok)
en wij laten ze met zn allen in de bak en doen met een stuk of 4 man bij alle paarden de halsters om. dan halen we ze 1 voor 1 eruit en laden ze rustig.
de een stapt er zo in, de ander doet er een half uur over.
wanneer hij bang is, is dat vaak voor de klep en voor het geluid van de klep wanneer hij erop stapt of zelfs op springt.
het kan helpen als iemand die vertrouwt met hem is, zijn been optilt en rustig op de klep zet om hem te laten zien: dit is niet eng.

wat ik onzin vind is met voer lokken, want als ze niet willen gaan ze echt niet naar dat voer toe.
en wanneer je dit toch doet, geef hem dan geen voer als hij alleen stil blijft staan want dan vind ie het wel best zo!

als ze echt niet willen doen we weleens een jas of doek over de ogen, en begeleiden ze er dan rustig in.
Wanneer hij erin staat zou ik je wel willen adviseren om meteen te gaan rijden, worden ze vaak rustig van.

Succes Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 13:27

Barb schreef:
Het is super gegaan, hij was heel braaf. Stond er binnen 5 minuten op en we hebben hem niet gevoeld onderweg.

Ik zou er ook niet zo snel een onbekend paard bijzetten, en gelukkig is het goed gegaan.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:22

Fijn dat het goed gegaan is Lachen

Een tweede keer er niet op gaan omdat ze dan 'weten wat het is' geloof ik niet in. Tenminste kan wel... maar dan hebben ze er door die eerste rit waarschijnlijk een slechte ervaring mee.