Nieuw paspoort. Iemand ervaring?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

carlijn83

Nieuw paspoort. Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 12:25

Hallo!

Ik kreeg gisteren een smsje van de vorige eigenaresse van Kolando.
Zij zou mij nog altijd het paspoort opsturen want die lag toen we hem ophaalde nog bij de DA.
(in een ander geval was ik er niet mee accoord gegaan hoor maar haar stiefmoeder+vader zijn mijn buren dus wel bekend+vertrouwd)
Alleen het paspoort blijkt nu spoorloos.

Ze wil 'aangifte' doen bij kwpn en dan moet er een nieuwe gemaakt worden. Neem aan dat dan weer opnieuw een schets gemaakt moet worden. Zijn chip moet gelezen worden voor t nummer enz.
Hoop dat t niet lang duurt. Wil hem van t zomer nog starten.

Heeft iemand hier ervaring mee??

silkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 13:03

Wij dachten van onze haflinger ook dat het paspoort zoek was, maar gelukkig is het weer terug gevonden.
Bij de KVTH is het zo dat ze pas een nieuw paspoort kunnen aanmaken wanneer je bij de politie een aangifte van vermissing hebt gedaan. Dat moet je dan opsturen en dan maken ze een nieuwe. In principe op kosten van de vorige eigenaar. Zoiets hoeft in principe niet lang te duren, je staat alleen een beetje voor joker op het politieburo en het kost best wel veel geld (150 euro).

Dus wel de moeite waard om de vorige eigenaar nog eens aan te sporen om goed te zoeken!

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 18:38

ik geloof dat het aanvragen van een nieuw paspoort via de KNHS in Ermelo gaat. duur joh, 180 euro ofzo. zou dat wel verhalen op de oude eigenaar als ik jou was. kijk eens op www.knhs.nl
succes!

silverbrumby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:59

uh ja haha het paspoort van mijn bijrijdpaard was ook een keer spoorloos :S ze hebben het nooit terug gevonden, maar dus een nieuwe aangevraagd, het is hartstikke duur als je een nieuwe aanvraagd als je de oude kwijtbent !!
Maar ik denk dat ie ooit op een dag nog eens wordt gevonden ergens in huis ofzo haha. Maarja wat als iemand dat paspoort in handen heeft gekregen, er staan immers adres enzo van de eigenaar in, dus ze hoeven alleen je paard nog mee te nemen,e n ze hebben alles weer compleet lijkt mij. Dat is best riskant of heb ik dat nou mis?
probeer of je toch niet kan nagaan waar het paspoort is, want als je ene nieuwe moet aanvragen is echt geen pretje voor je portomonee ook!

carlijn83

Re: Nieuw paspoort. Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 13:49

Het is zeker een risico dat het originele paspoort in handen van verkeerde mensen terecht komt. Daarom wordt er ook aangifte gedaan, zodat de knhs/kwpn ook op de hoogte is.

philipoom

Re: Nieuw paspoort. Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 11:06

Wij hebben een nieuwe aangevraagd voor de driejarige.
Je krijgt een brief met info, je moet haren aanleveren en foto;s van het paard. Opsturen en het duurt even ( ligt eraan hoe druk het is) hoelang je je paspoort krijgt. En betalen natuurlijk.

Als je belt het KWPN dan krijg je het allemaal uitgelegd. Het is goedkoper als je al lid bent van het KWNP.