Welke stal zou ze zich het beste voelen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Amani

Welke stal zou ze zich het beste voelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 22:14

Mijn paard staat overdag op de wei en aan het eind van de middag word ze weer binnen gezet.
Dan staat ze in een vrij donkere stal in de hoek. Ik heb wel eens gehoord dat paarden dat niet zo prettig vinden in het donker. Nu is er naast haar gewoon een lichtere box vrij. Dus ik zou kunnen vragen of ze daar mag staan. Maar als ik haar loslaat in het gangpad (1x geprobeerd om te kijken of ze voor haar eigen box zou kiezen) dan loopt ze zo haar eigen box in. Dus ik vroeg me af wat te doen: gewoon op haar eigen stekkie laten staan of in de lichtere box ernaast zetten? Graag jullie mening Lachen

Lancome

Re: Welke stal zou ze zich het beste voelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 22:17

Als ze overdag lekker buiten loopt en er verder "happy" uit ziet dan is het toch goed zo?

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:12

Tuurlijk loopt ze haar eigen box in, daar krijgt ze eten en voelt ze zich thuis/veilig Lachen

Ik zou d'r lekker in die lichtere box zetten, zal wel even wennen zijn voor d'r maar das snel over hoor Lachen

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:34

Ik zou haar ook in de lichtere box zetten.Mijn merrie stond bij de vorige eigenaar ook helemaal achterin waar het donker was en natuurlijk liep ze daar ook automatisch heen daar was gewoon haar plekkie.Maar nu staat ze lekker in een grotere en veel lichtere box.Vlakbij de deur dus ook een hoop te zien en is ze veel beter in haar vel gaan zitten.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 07:23

Maar dan zijn er ook weer paarden die het te licht vinden, lekker rusten op stal en een drukkere stal helemaal niet fijn vinden!!
Let op je paard! Straalt het uit dat het zich ongelukkig voelt, verplaats het dan. Anders lekker laten zoals het is.

steffie_27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 08:03

hallo ik hoef me nog ni op me pony te letten want ik heb noh geen pony i krijg een pony!!!!!!

steffie_27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 08:14

ik snap geen bal wat van bokt kan iemand my helepn?

iilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 16:42

Ik zou je paard lekker in de lichte stal zetten. Een beetje zonneschijn kan geen kwaad Lachen

Iranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 18:48

Ik zou voor de lichtere gaan, tenminste als het echt heel donker is waar ze nu staat en als het klikt met de nieuwe buren (een paard dat bang is voor een paard ernaast is ook niet happy). Je paard loopt nu de donkere stal in omdat ze die kent als haar stekkie. Ze went gauw genoeg aan de lichtere stal. Is voor jou ook handig met poetsen enzo, denk ik Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 09:33

Een paard is een gewoontedier, dat ze haar eigen box inloopt is echt niet omdat ze het daar nu zoveel fijner vindt, maar omdat ze niets anders gewend is. Ik zou voor de lichtere box gaan. Na verloop van tijd zal ze daar vanzelf heen lopen als je haar los laat.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 10:26

Als je paardje verder gewoon lekker buiten staat maakt het niet zoveel uit toch sávonds is het toch donker Knipoog

JeroenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 10:26

Ik zou haar ook gewoon in de lichtere stal zetten dus probeer het maar.

Gr Jeroen

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 11:06

ik zal haar in de lichte stal zetten.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 13:18

Lichtere stal lijkt me een stuk fijner.

Zoals iedereen al zegt. Een paard is een gewoonte dier. Na een tijdje in de lichtere stal zal ze daar ook wel inlopen uit zichzelf. Lachen

paramejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:10

vraag anders of je het even mag testen hoe ze op die stal reageert,hij staat toch leeg.

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:18

Zou ook voor de lichte stal gaan Lachen
Voor het paard natuurlijk maar ook voor mezelf, als je eens met je paard bezig wil in de stal of bij het uitmesten is het wel lekker als je niet in zo'n donker hoekje zit.

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 08:23

Ze liep waarschijnlijk haar eigen box in uit gewoonte, omdat ze daar altijd heen moet. Knipoog
Ik zou voor de lichtere box kiezen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 08:31

Ik heb 38 boxen hier op stal ,allemaal buitenboxen. Er is een box best wel donker omdat hij onder bomen staat. Ik kan zien dat de pony die daar staat het toch minder prettig vind dan in een lichtere box. Met andere woorden, ga voor de lichte box!

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 08:33

mijn paard raakt echt helemaal in de stress. ze urineert en mest niet meer en valt in en wordt dof in haar vacht als ik haar verplaats. nu is dit een extreme reactie, maar het laat me wel extra goed nadenken over het verplaatsen van paarden. als er geen noodzakelijke reden voor is zou ik haar lekker laten staan.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:39

Een paard is een gewoonte dier dus het is niet zo vreemd dat ze haar stal zo weer binnen loopt. Fijn dat ze overdag buiten komt, dat compenseert die donkere stal een beetje. Ik zou zeggen probeer die stal gewoon, vind ze het niks dan weet je dat ook weer Haha!

Danah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 15:54

Zoals iedereen al zegt, gewoon proberen! Als het verder niets uitmaakt welke van de twee stallen je gebruikt zou ik dus de lichte pakken. Is voor jezelf ook fijner, als je in de box een keer wilt poetsen ofzo, of knuffelen, zie je tenminste waar je paard staat Clown
Mijn pony staat wel in een best donkere stal, maar dat kan niet anders. Hij staat gelukkig wel de hele dag buiten, en ´s nachts heeft ie toch zijn ogen dicht he Knipoog

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 19:57

ik zou ook de lichtere proberen.als ze het nix vind dan merk je dat vast aan haar.zo zie je zelf ook meer wat je doet enz.

Amani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-06 20:14

bedankt voor de reacties allemaal ik ga morgen eens vragen of ik haar in de lichtere stal mag zetten.

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 05:49

denz schreef:
Tuurlijk loopt ze haar eigen box in, daar krijgt ze eten en voelt ze zich thuis/veilig Lachen

Ik zou d'r lekker in die lichtere box zetten, zal wel even wennen zijn voor d'r maar das snel over hoor Lachen

Ik sluit me hier helemaal bij aan Ja