Niet reageren op hulpen, dwars door de teugel heen rennen en overal van schrikken. Fietsers was 1 meter de lucht in, auto's 2 en vrachtwagens en/of bussen betekende compleet flippen.
En dat terwijl ze best verkeersmak is.
Ik ben vanochtend dus met de instelling, iedere oefening die ik rijd moet toch minimaal een vier kunnen opleveren

Bij het invlechten begon het al goed, Alderic (hengst) stond op stal naar Isolda te schreeuwen en zij vond het allemaal maar wat interessant!
Vlug vlechten erin geproffeld, want als je toch alleen maar vieren rijd, ach dan hoeft dat niet zo netjes.

Snel borstel erover en aan de longe. Ik heb liever dat ze met zich zelf vecht als met mij.
Dan erop en naar het wedstrijdterrein.
Wat denk je?? Alles uitgelopen. Ik moest tussen 1 en half 2 starten, het werd half drie. Ze was dus aardig uitgeblust toen ikeindelijk moest rijden.
Op zich best aardig, want nu moet ik toch wel op een aantal dingen een 6 hebben ipv een vier!!!

1 minpunt: Ze was leeg, dus de galop ging bagger. Aanspringen alla, dat lukte nog, maar met het hoofd naar beneden, dat kon ik echt wel vergeten. Ik heb dan maar ook niet aangedrongen, in de hoop dat ze daarna weer braaf zou lopen. Deed ze dus ook

Na de proef, snel afzadelen en optuigen, Isolda voor de wagen geknoopt en ook nog een men-proefje gereden.
Ze wist niet hoe ze het had. OOK nog mennen

Een bijzonder slechte proef werd dat dus, met flink veel tegen-stelling, weglopen over het buitenschouder of over het binnenschouder naar binnen vallen. Hoofdhouding was HEEL ver te zoeken.
Maar ik was heel tevreden hoor, het was een hele goede oefening voor haar EN voor mij!
Daarna nog even snel door het vaardigheidsparcours, 2 ballen eraf.
Dom, dom, dom, Isolda ging als een speer, helemaal goed gefocussed op de poortjes. Echt heel geconcenteerd, ik was helemaal in de wolken

Op de eennalaatste maakte ik een kleine stuurfout, zij kwam voor het verkeerde poortje en dacht alvast daar doorheen te gaan.
Jaja, ik heb een meedenkend paard

Gevolg: Omsturen naar het juiste poortje, finaal over de pion heen gereden en ook de volgende bal eraf.
Ik heb een fantastische dag gehad, het was werkelijk heerlijk, ondanks wat kleine dingetjes.
We hebben enorm veel dingen geleerd en veel ervaring opgedaan.