Insectenverdelger, de flinke aanpak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Insectenverdelger, de flinke aanpak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 14:55

De pensionstal waar ik sta ligt tegen de bosrand, er is een natuurlijke vijver, en boswallen. Anyway, je gaat hier echt van je stokje door de dazen, de paarden kunnen niet meer naar buiten, ook onder een dek en volgespoten met spray worden ze leeggezogen. Ik zit zelf onder de flinke bulten omdat die krengen mij ook steken. Het loopt nu echt uit de hand, je kan geen vinger meer buiten de deur steken! Ik sta al een paar jaar hier op stal, en het is nog nooit ook maar de helft zo er geweest als nu, en we hebben geen idee waar het door komt. Okee, het is warm, maar dat is het wel vaker geweest!
Vanochtend brak er een paard uit die compleet stond te flippen door de +-50 dazen die hem leeg stonden te zuigen. Dat paard doet nooit wat, maar ging nu echt over de rooie.
Kortom, wij zijn het zat!
Ik heb 2 jaar geleden stagelgelopen in Italie, en daar hebben we toen een enorme muggenplaag gehad (waar de paarden dus ook enorm last van hadden). Toen is er iemand geweest die met een pickup en een grote tank + slang achterin het hele terrein over is gereden, een soort chemische damp rondspuitend. Het hele terrein incl. een stuk bos was de dag erna geheel insectvrij, en het is een hele tijd een stuk houdbaarder gebleven. Dit spul was niet schadelijk voor de andere dieren.
Ik ga ervan uit dat dat in Nederland natuurlijk hartstikke illegaal is, maar is er iets vergelijkbaars? Want het is echt niet uit te houden. Ik ben normaal hartstikke milieuvriendelijk enzo, maar ik heb ook mn grens.

Urielle

Re: Insectenverdelger, de flinke aanpak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 17:42

Ik lees even mee want het is idd dit jaar wel niet normaal met de dazen Boos!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 17:56

Ik ben ook wel erg benieuwd.. Knipoog

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 18:00

Laat ze het spul snel anar Nederland brengen,
En over heel Nederland spuite,
Dan is iedereen van die vervelende insecten verlost Haha!

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 20:32

Ik kom ook even niet op de naam, maar in Egypte gebruikte ze het ook. Twee keer per dag... je moest dan snel je ramen sluiten anders ging je dood Haha!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 21:34

Wahaa, nou dat hoefden wij niet hoor, alleen de beestjes gingen dood. En de alles moest juist open blijven anders vlogen die krengen naar binnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 11:56

Ik zou ook wel eens wat willen gebruiken tegen die insecten rommel, dus ik lees ook mee.

Hier aan de slootkant, als je daar voorbij komt word je ook letterlijk aangevallen.
Ook aan de kant waar wat bomen staan.

In deze regio is het heel normaal dat je paard van juli tot begin sept binnen moet staan overdag en 's nachts pas buiten kan ivm de dazen.
Maar zoveel als dit jaar heb ik er ook nog niet gezien.

Vroeger brande de boeren de slootkanten af, dan zat er ook minder rommel in.
Maar dit mag niet meer.
Toch hebben wij er aan zitten denken om daar te spuiten tegen onkruid, zodat de sloot wat minder begroeid is.
Maar ik zou er graag wat anti vliegen en muggen rommel bij donderen Bloos

@concorde, kun je niet naar die stal mailen en vragen hoe dat spul hete?

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 12:12

@Kawa, nee, wordt lastig. Die mensen spreken/lezen enkel maar Italiaans. De man waar ik destijds daar voor werkte is er inmiddels niet meer op stal en die wist ook niet wat voor spul het was.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 22:34

misschien iemand op bokt die iets voor je kan vertalen naar het italiaans, dan kan je die mensen alsnog een mailtje sturen.

het lijkt idd of er dit jaar veel meer dazen zijn dan voorgaande jaren. uris staat in een aardig open veld, geen bos in de buurt, maar nog zijn er super veel dazen

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:06

Als er toch zoiets was in NL dan zou ik het graaaaaag gebruiken!!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 15:44

@Runningkawa, het is verboden om langs slootkanten te spuiten tegen onkruid, tenminste het mag wel maar enkel vanuit de sloot zodat er niets in het water komt.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 15:47

Het zou heerlijk zijn als er iets tegen die verrekte dazen bestaat!

Waar mijn paard staat is het al bijna niet meer te doen om buiten te rijden. Zitten ook zoveel dazen. Ze steken voor je er erg in hebt en ineens zie je een streep bloed zitten.
En de binnenbak is nu zo warm om te rijden!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 15:53

Ik weet het, maar wil niet zeggend at ik het nu niet graag zou doen, zeker iets met insectendoder erin.

En in het water komen, welk water? Tong uitsteken Clown

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 16:02

Hahaha nou bij ons staat er nog genoeg water in de sloten, grondwater is expres hoger gezet. Maar nu de sloot toch droog staat, zou ik erin gaan staan en lekker spuiten.

CharlieCobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:16

Ik heb zelf insectenverdelgers in de stal hangen, werkt goed moet ik zeggen. Je kunt ze relatief goedkoop bestellen op bugappear.com. Zelf heb ik 2 van die kleine cricri's