Wanneer mag je een paard direct in de klasse L starten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Rox04

Wanneer mag je een paard direct in de klasse L starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 11:52

Misschien is hier al ergens een topic over maar aangezien de zoekfunctie het niet doet kan ik er niks over vinden.
Ik wou graag weten wanneer je met een paard dat nog geen wedstrijden gelopen heeft direct L mag starten. Moet je dan zelf Z hebben gestart of zo?
Wie weet hier meer over. Op de KNHS site krijg ik het wedstrijdreglement namelijk niet geopend.

DanielleB

Re: Wanneer mag je een paard direct in de klasse L starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 11:53

Ik geloof als je paard L1 + 1 is geweest en jij ook L1 + 1 bent.. zo iets, ik weet het niet precies

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 11:54

Wanneer je M1 of hoger geklasseerd bent. Als je tweemaal Z bent (geweest), moét je ieder nieuw paard minstens in de L starten.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 11:55

Een vriendin van me had zoiets. Volgens mij mag je gelijk L1 starten als je zelf M met winstpunten bent geweest? Die vriendin heeft wel Z1 gereden, maar slechts 2 keer gestart en nog zonder wp's, dus dan zou de grens op M1 of M2 liggen om een paard gelijk L te mogen starten.

xxxcatjuxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 11:59

volgens mij als je zelf L1 of hoger gestart bent en je paard heeft ook al L1 gelopen.
en je moet L1 of hoger starten als je zelf 2 keer Z hebt gereden
maar dat weet ik niet zeker

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 12:01

Ook als je alle FNRS proeven (dus t/m F12b) hebt gehaald mag je in de L1 starten Lachen

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 12:12

Tanja_ schreef:
Ook als je alle FNRS proeven (dus t/m F12b) hebt gehaald mag je in de L1 starten Lachen

Dit geldt alleen als je een manegestartkaart aanvraagd. Of je moet met je eigen paard het FNRS-traject doorlopen hebben, maar dan nog moet je toestemming vragen bij de KNHS.

Hierboven is het al eens gezegd:
als je zelf 2x Z bent geweest dan moet je L starten, of als je zelf L geklasseerd bent en je gaat een paard starten die ook al L geklasseerd is.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 12:15

sophie83 schreef:
Ik wou graag weten wanneer je met een paard dat nog geen wedstrijden gelopen heeft direct L mag starten.

De vraag gaat over een ongeklasseerd paard. Als je M1 of hoger geklasseerd bent dus.

Rox04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 13:18

he leuk zeg al die reacties. Ik denk dat ik wel genoeg weet. Wij hebben namelijk een fokmerrie die de L oefeningen al kent maar dus nog geen wedstrijden gelopen heeft. Ze is ster en we willen volgend jaar voor voorlopig keur gaan. Als ze dat wordt dan moet ze nog eens een sportprestatie geleverd hebben om definitief keur te worden. En daarom dacht ik als ik hara nou direct in het L kan starten dan schiet het wat op. Maar helaas ben ik zelf met mijn andere paard pas L1 en heb ik bij de paarden ook nooit hoger gereden (bij de pony's wel).
Heel erg bedankt allemaal voor het reageren.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 13:26

Pony-klasseringen tellen ook mee. Als je bij de pony's minimaal M1 met winst bent geweest, mag je naar mijn weten (voor zoverre ik het dus uit het reglement kan opmaken) een ongeklasseerd paard ook in de L1 starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 15:00

En dit staat ook allemaal op de site van de KNHS

Citaat:
Zij die met een ongeklasseerd paard beginnen, moeten beginnen in de klasse B, indien zij met een ander
paard niet zijn opgenomen (geweest) in de klasse M1 of hoger.
Indien men met een ander paard opgenomen is (geweest) in de klasse M1 of hoger, dan mag met een
ongeklasseerd paard in de klasse L1 worden gestart, met inachtneming van de bepalingen inzake de
minimum leeftijd van paarden.
Indien een ruiter tenminste 2 keer met verschillende paarden in de klasse Z1 was opgenomen, dan moet hij
een ongeklasseerd of B-geklasseerd paard in de klasse L1 starten, maar hij mag dit paard ook in de klasse
L2, M1, M2 of Z1 starten, met inachtneming van de bepalingen inzake de minimum leeftijd van paarden.
Uiteraard moet minimaal in de hoogst gemeenschappelijke klasse worden gestart.