Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Ik weet niet percies hoe het bij wedstrijden is omdat ik ze niet rij
Maar op onze manege is het wel zo dat bij gewoon rijden hoeken in. En tijdens volte ronde hoeken maken want tja anders is het toch ook geen rondje meer?
. 

Kitty schreef:Misschien dat je die hoeken niet gereden hebt?
dan ben je mijns inziens niet fijn bezig als jury! het gaat hier om B combinaties, waar je al snel een 6 geeft (en niet gaat zitten *piep* als de hoek wel of niet wordt ingereden- daar ligt volgens mij meer het verschil tussen de 7 of 8) amondi schreef:een volte is rond, een cirkel heeft geen hoeken. Je krijgt dus alleen commentaar als je de hoefslag te ver volgt en zodoende wel hoeken maakt.
Kitty schreef:Daar dacht ik ook aan. Voor je de volte bij A inzet moet je natuurlijk wel de hoek rijden en na de volte (als je weer bij A bent) moet je ook de hoek wel meenemen.
Misschien dat je die hoeken niet gereden hebt?

chelsea82 schreef:Bij een volte bv. AXA moet je gewoon bij de korte zijde de hoefslag volgen.
Dus niet de hoek helemaal inrijden.
Maar wel op de hoefslag blijven.
Ik zie met jureren ook genoeg mensen die de binnenhoefslag nemen tijdens de voltes, dat is dus niet de bedoeling.
leg bovenstaande plaatjes eens op elkaar, hoe kun je een volte rond rijden door over de hoefslag te blijven rijden? (tenzij het een manegehoefslag is) Zoals ragne al zegt een volte heeft meer 3 raakpunten met de hoefslag
maar beoordeelt of een paard om het binnenbeen gebogen gaat, op z'n eigen benen loopt en niet rond getrokken wordt chelsea82 schreef:Bij een volte bv. AXA moet je gewoon bij de korte zijde de hoefslag volgen.
Dus niet de hoek helemaal inrijden.
Maar wel op de hoefslag blijven.
Ik zie met jureren ook genoeg mensen die de binnenhoefslag nemen tijdens de voltes, dat is dus niet de bedoeling.
Misschien dat je dat hebt gedaan, dat je de hoeken hebt afgesneden en dus de binnenhoefslag hebt aangehouden, hij of zij kan als commentaar gezegd hebben de hoeken gebruiken.
idje schreef:Zoals jij het kennelijk jureert leer je de B-ruiters verkeerde dingen aan.
Of in elk geval breng je verwarring. Over de hoefslag blijven rijden is in elk geval niet correct.