hotra trailers ervaringen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

hotra trailers ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 13:15

Wij zijn druk aan het kijken voor een trailer. De hotra vonden wij op het eerste oog er goed uitzien.
We zijn opzoek naar een ander half paards waar ook onze merrie in kan. Die wil zich nog weleens laten vallen. Dus wil wel een degelijke en sterke trailer.
En wat zijn de verschillen tussen de verschillende modellen (behalve de prijs)?
Kortom ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringeen.

Dennis

Re: hotra trailers ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 20:58

Wij hebben een Hotra, ik weet zo eigenlijk niet eens welk type. Een 1,5 paards trailer met een tussen schot er in. Ik heb nl alleen maar shetlanders dus dit is ideaal zo. In een 2 paards van mijn vorige stal stonden ze altijd los. Maar omdat ik ook regelmatig een hengst samen met merries op de trailer heb staan is het wel fijn om een schot er tussen te hebben.

Ik vind het een hele fijne trailer, hij is nu bijna 2 jaar oud.

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 07:06

Ik heb een Hotra Yaris, hele fijne trailer. Paard van een vriendin die niet graag de trailer opgaat, loopt deze zonder problemen in.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 07:25

een vriendin van mij haar vader verkoopt hotra trailers oof 2de hands!!! meer vragen pben *LOL*

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 11:03

Ik heb een Hotra Jumper. Bevalt zeer goed. Licht en hoog van binnen, waardoor ook moeilijk ladende paarden er zonder moeite inlopen. Erg prettig vind ik ook de zadelkamer. Geen stinkende paardenspullen in de auto en het zadel ligt niet in de kreukels.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 11:05

is dat een vaste zadelkamer?
Dat is misschien ook wel interesant als optie. Is die van jou een 1 1/2?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 11:23

felicity schreef:
is dat een vaste zadelkamer?
Dat is misschien ook wel interesant als optie. Is die van jou een 1 1/2?

Volgens mij is de zadelkamer wel standaard, maar weet dat niet zeker. De mijne is een 2 paards. Weegt 620 kilo.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 11:26

oo die weegt bijna niets voor een twee paards. Maar wij hebben niet zo'n sterke auto. Een anderhalf met paard gaat prima houden we nog wat aan gewicht over.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 11:44

felicity schreef:
oo die weegt bijna niets voor een twee paards. Maar wij hebben niet zo'n sterke auto. Een anderhalf met paard gaat prima houden we nog wat aan gewicht over.

Er zijn ook anderhalf paard trailers welke zwaarder wegen dan mijn twee paards trailer. Ligt maar net aan het materiaal waarvan de trailer gemaakt is.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 11:49

Dat is zeker zo.
Ik bedoelde alleen dat 2 paarden en een trailer toch echt te zwaar word voor onze auto. Aangezien ik ook nog voor de veiligheid wat kilo's wil over houden.
Vandaar de keus voor een anderhalf. En ik ga bijna nooit met 2 paarden op stap.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 13:04

Ik heb een Hotra Salinero, een anderhalf paards trailer.
Het is een hele fijne en complete trailer (rubber op de klep, trapbescherming, derde remlicht, rollo zeiltje, paniekhaken, etc.).
We hebben hem inmiddels iets meer dan een jaar en hij ziet er (uiteraard) nog als nieuw uit.
De trailer heeft een lage instap en mijn merrie van 1,70 staat er lekker ruim in. Die lage instap vond ik vooral erg handig met het laden van mijn jaarling. Die had er eigenlijk geen problemen mee de trailer in te stappen.

Ik vind deze trailer echt een aanrader!

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 14:48

Ik heb een Hotra Othello Eduard (een grijze), ook een anderhalf paards. Fijn licht om in je eentje aan- en af te koppelen en hij ligt goed achter de auto. Hij is ruim en licht van binnen zodat paarden er gemakkelijk inlopen. Ik heb de mijne al weer een jaar of 4 / 5 en hij was al tweedehands maar ziet er nog keurig uit.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 15:14

Marja schreef:
Ik heb een Hotra Othello Eduard (een grijze), ook een anderhalf paards. Fijn licht om in je eentje aan- en af te koppelen en hij ligt goed achter de auto. Hij is ruim en licht van binnen zodat paarden er gemakkelijk inlopen. Ik heb de mijne al weer een jaar of 4 / 5 en hij was al tweedehands maar ziet er nog keurig uit.

Waar staat dat Eduard voor? Zag daarstraks op wedstrijd een Hotre Elegance Eduard.

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 07:28

gabyfedde schreef:
Marja schreef:

Waar staat dat Eduard voor? Zag daarstraks op wedstrijd een Hotre Elegance Eduard.

Trailers van het merk Hotra zijn destijds ook verkocht onder de naam "Eduard". Alleen de striping op de trailer is anders, verder zijn ze precies hetzelfde.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 08:45

Elegance schreef:
Trailers van het merk Hotra zijn destijds ook verkocht onder de naam "Eduard". Alleen de striping op de trailer is anders, verder zijn ze precies hetzelfde.

Kon al weinig verschil ontdekken inderdaad. Dank je wel voor de verduidelijking!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 10:23

Wij hebben vroeger de Hotra Otello gehad...Houten-opbouw met polyester kap. En een Hotra Elegance,vol polyester gehad!
En beide zijn ons super bevallen!!
De ruimte die die trailers hebben is echt ideaal.
En wat betreft de afwerking,is echt niks over te klagen! Lachen
Service was ook altijd prima!

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 10:38

Ik heb sinds een half jaar een anderhalf paards trailer met zadelkamer die je van buiten kan openen. Met uitschuifbare zadelsteunen. Ideaal. Het is een Hotra elegance. Die van mij is zwart met een grijze kap. En hij is hoger dan normale trailers. Dus ideaal voor bange en hoge paarden. Helaas lukt het niet met de foto´s anders had ik hem erop gezet. Heb hem gekocht bij BK trailers in Barneveld.
Ook leuk is de complimenten die je op wedstrijden krijgt over de trailer.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 15:07

ik heb sinds maart een Hotra Salinero. Het fijne van de trailer vind ik de lage instap met veel ruimte bij het hoofd als het paard erop staat. Hij heeft ook een 3e remlicht.
Het enige stomme is dat wij geen automatisch zeiltje hebben genomen en ik erachter ben gekomen dat dat toch wel onhandig is nu.