Aangezien ik mijn doelstelling gehaald heb en ik mezelf daarom een nieuw rijjasje beloofd heb, ben ik nu dus op zoek naar een ander rijjasje.
Wat ik nu heb is een Harry's Horse gekocht in 1998 (zal dus wel een oud model zijn) voor FL 99,95. Niet duur en heeft zijn nut ook wel bewezen. Maar de pasvorm is hopeloos en ik erger me ook steeds vaker aan het feit dat ik telkens net op de achterkant ga zitten met lichtrijden (rij nu L2, dus dat probleem zal straks wel over zijn, maar toch).
Wat ik zoek is een zwart jasje, getailleerd, liefst iets elastisch en het liefst ook wasbaar,maar als het gestoomd moet worden is dat ook geen ramp, dan moet ik mezelf gewoon schoon zien te houden. Probleem bij mijzelf is dat ik op de een of andere manier lange armen heb (ben voor de rest 1.74 m) waardoor gewone maten vaak te korte mouwen hebben. Pas ik dan een maat groter, dan is de taille weg en ziet het er niet meer mooi uit. Mijn normale maat van jassen is 40, soms 42. De prijs moet ook een beetje leuk blijven, het leven is al duur genoeg...
Heb vorige week een Cavallo gepast (lengte maat 42, 40 was net iets te krap), ben het model even kwijt, maar het had een zakje waar je niks in kon stoppen. Deze zat mooi, maar niet echt goedkoop. Ook een Global gepast en dat leek nergens naar, te korte armen en de maat 40 was te groot, de 38 paste wel, maar dan zit ik helemaal met de armen. Aan de Kentucky heb ik me maar niet gewaagd (erg duur) en de Harry's Horse hoefde ik ook niet aan, of is de pasvorm verbeterd? Verder wil ik er ook geen gouden/zilveren biesjes op. Ben wel een beetje zinnig...
Dus wie heeft er een goed advies voor mij? Welk merk/type, waar goede service en veel keus (omgeving Friesland zou leuk zijn).