Nieuw rijjasje gezocht, maar welke?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Moska

Nieuw rijjasje gezocht, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 21:49

Aangezien ik mijn doelstelling gehaald heb en ik mezelf daarom een nieuw rijjasje beloofd heb, ben ik nu dus op zoek naar een ander rijjasje.

Wat ik nu heb is een Harry's Horse gekocht in 1998 (zal dus wel een oud model zijn) voor FL 99,95. Niet duur en heeft zijn nut ook wel bewezen. Maar de pasvorm is hopeloos en ik erger me ook steeds vaker aan het feit dat ik telkens net op de achterkant ga zitten met lichtrijden (rij nu L2, dus dat probleem zal straks wel over zijn, maar toch).

Wat ik zoek is een zwart jasje, getailleerd, liefst iets elastisch en het liefst ook wasbaar,maar als het gestoomd moet worden is dat ook geen ramp, dan moet ik mezelf gewoon schoon zien te houden. Probleem bij mijzelf is dat ik op de een of andere manier lange armen heb (ben voor de rest 1.74 m) waardoor gewone maten vaak te korte mouwen hebben. Pas ik dan een maat groter, dan is de taille weg en ziet het er niet meer mooi uit. Mijn normale maat van jassen is 40, soms 42. De prijs moet ook een beetje leuk blijven, het leven is al duur genoeg...

Heb vorige week een Cavallo gepast (lengte maat 42, 40 was net iets te krap), ben het model even kwijt, maar het had een zakje waar je niks in kon stoppen. Deze zat mooi, maar niet echt goedkoop. Ook een Global gepast en dat leek nergens naar, te korte armen en de maat 40 was te groot, de 38 paste wel, maar dan zit ik helemaal met de armen. Aan de Kentucky heb ik me maar niet gewaagd (erg duur) en de Harry's Horse hoefde ik ook niet aan, of is de pasvorm verbeterd? Verder wil ik er ook geen gouden/zilveren biesjes op. Ben wel een beetje zinnig...

Dus wie heeft er een goed advies voor mij? Welk merk/type, waar goede service en veel keus (omgeving Friesland zou leuk zijn).

KarinvdM

Re: Nieuw rijjasje gezocht, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 22:03

De Pikeur Diana is een mooi jasje. Je hebt een wasbare versie en een scheerwollen versie.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 22:05

ga ik helemaal in mee! Ik ben lang en smal en pas in geen enkele jas normaal zonder dat het meteen zonder zak word. De pikeur sluit echt super mooi aan!

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 22:18

Maar staat het ook iemand die niet heel erg lang en smal is? Ik ben niet super dik ofzo, maar ook niet superslank, vooral redelijke bovenbenen en kont. Ik zal even een foto proberen te plaatsen.. Hmmm nou het lukt me niet helemaal, snap het nog steeds niet, maar misschien kunnen jullie op de onderstaande link klikken. Voldoende foto's met jasje!

http://www.mijnalbum.nl/Album=OGLF7QYV

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 22:21

Tja, dan zal je moeten gaan passen.Je bovenbenen en je kont moeten in je broek passen, niet in je jasje. Lachen

Ik ben best klein en slank en ik heb geen gevulde cup... Bij mij is het jasje, qua voorvorming, wat ruim.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 22:27

Dat snap ik Clown Maar bedoelde meer van dat een jasje niet te kort/lang moet zijn of heel nauwsluitend, voor je het weet lijk je op een michelinvrouwtje... Kun je trouwens foto's zien?

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 08:45

Ik heb ook de diana van pikeur en ben juist zo blij dat die wat langer is en over mijn (dikke) kont valt. Heb helaas met een sportbh wel te weinig vulling van voor, maar dat stoort niet heel erg. (heb het jasje in bruikleen en ben er hartstikke blij mee dat ik het mag gebruiken!)

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 20:48

Ik had hiervoor ook de Harry's Horse, waar ik me ook aan ergerde van de pasvorm. Heb nu de Pikeur, weet niet of het Diana is, maar hij is echt super fijn! Hij is volgens mij wasbaar. Alleen de mouwen zijn bij mij te kort geworden, dus ik heb ze laten uitlijnen (heet dat zo?) en nu zit het weer geweldig Haha!

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 15:38

Ik ben ook lang 1.80. Heb een global jasje in lengte maat. Was 30 euries in de aanbieding. Heb ook echt dure jasjes aan gehad €300, maar deze stond echt het beste. HH paste echt niet, daar zit een taile in, die komt dan bij mij op borsthoogte, staat niet zo haha.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 18:08

Tja.. aan de prijzen van HH kan ik niet tippen.. aan de kwaliteit zeer zeker wel... Bijkomend voordeel is dat ik de jasjes kan laten aanpassen of zelfs op maat kan laten maken. Ja.. betaalt wat meer, maar dan heb je ook wat Haha!

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 22:35

Tis wel een aardig eindje omrijden dat Rolde... Ga komende zaterdag even bij Ooteman kijken (jasjes 1/2 prijs), ik ga mijn vriendje weg brengen naar Schiphol, dus kan ik net zo goed halverwege even afslaan. Eens kijken of de Eurostar Ellen een mooie pasvorm heeft.

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 16:53

Ik heb vandaag een jasje van happy valley gekocht(85 euro), een mooi jasje (ik hou niet zo van randjes en hele glimmende knopen).
Je moet echt gaan passen, ik heb heel wat jasjes aanghad, maar deze zat mij gewoon het beste.

Vallbeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:35

heb nu 1 van horka, redelijke prijs [normaal dan] €75
ben redelijk dun, en lange armen..
hij zit netjes en gelukkig kan hij in de wasmachine:D

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 20:14

Nou heb er eentje gevonden! Na veel gepas in diverse winkels is het uiteindelijk de Cavallo Goldstern geworden. Die zat gewoon het mooist en het lekkerst.

Heb o.a. de Pikeur Diana aan gehad (zelfs maat 46 paste niet), Happy Valley, Global, Kentucky en Eurostar Ellen. Maar die zaten niet mooi of waren het net niet.

Maar bedankt voor jullie tips! Van mij mag deze topic gesloten worden.