Rijbroek met leer, hoe wassen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

gina2003

Rijbroek met leer, hoe wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 21:10

Hallo,

Ik heb 3 rijbroeken gekregen met leren stukken erin.
Ik heb vroeger zo'n broek gehad, maa rje moet ze op een speciale manier behandelen staat me bij, want mijn broek was echt super hard geworden toen.

Kan iemand mij vertellen hoe ik de broeken moet wassen en moet behandelen, zodat ze gewoon zacht blijven?

Alvast bedankt!

Jennnnn

Re: Rijbroek met leer, hoe wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 21:11

volgens mij doet mijn mama ze gewoon binnenstebuiten in de was machine... en met wasverzachter... weet t niet heel zeker hoor Tong uitsteken haha maar ze komen gewoon altijd tussen de rest van de was uit... dus... Knipoog en de mijne zijn nog heel soepel en lekker zacht! Haha! en anders gewoon ff labeltje lezen Haha! succes!!

SnelleSas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 21:15

ik was ze binnenste buiten met een fijnwasmiddel en nooit met wasverzachter!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 00:52

Vroeger hadden broeken echt lederen zitvlakken. Tegenwoordig hebben vrijwel alle broeken neplederen zitvlakken. Dit maakt nog aardig verschil. Knipoog

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 11:34

Met broeken met een leren zitvlak word je aangeraden een speciaal "leerwasmiddel" te gebruiken (hetzelfde middel gebruik je ook voor het wassen van bontjes). Aangezien het leer niet teveel ontvet moet worden (anders wordt het droog en gaat 't scheuren) is die zeep speciaal daarvoor ontwikkeld. Tegenwoordig vind iedereen het teveel moeite en worden er dus broeken gemaakt met kunstleer wat welprima wasbaar is.

marsi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 11:36

Ja, inderdaad gewoon binnenstebuiten wassen en niet drogen in de droogtrommel! Maar ja, zoals Alwiene al zegt, hebben de broeken tegenwoordig geen echt leer meer...

jacco_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 18:59

bij mij gaan alle broeken gewoon de wasmachine in op 30 graden en vervolgens de droogtrommel in. de broeken met leer hang ik enkel de 1e 2 wassen te drogen ipv droogtrommel

Sindy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 19:15

ik doe ze ook altijd zo in de wasmachine heb er nooit problemen mee

Amina_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 15:58

Bij ons hetzelfde als jakko_h.
Nog nooit problemen mee gehad.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 14:40

Ik doe ze gewoon in de wasmachine, maar geen wasverzachter erbij en ik droog ze ook niet in de droogtrommel.

Poezewoefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 23:07

Mijn mama doet ze gewoon in de wasmachine. Geen problemen mee tot hiertoe. Wel niet te warm wassen Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 23:11

Rijbroeken met nepleer kun je gewoon op 40 graden wassen. Ik stop ze gewoon bij de donkere was (met wasverzachter) maar ik gooi ze niet in de droger (die heb ik niet eens). Blijven zo prima soepel.

Jaren geleden had ik een rijbroek met echt leren kniestukken. Die dingen moest ik na iedere wasbeurt invetten (van speciaal leerwasmiddel hadden we toen nog niet gehoord) omdat ze anders kurkdroog bleven. En ze krompen ook: op een gegeven moment heeft mijn moeder ze maar losgehaald en er opnieuw opgenaaid, er was helemaal een plooi stof onder ontstaan doordat ze zo gekrompen waren.

Korleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 14:17

Gewoon in de wasmachine en ik smeerde ze altijd in met babyolie naderhand. Dit houdt het leer lekker soepel!

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 15:07

Toen ik mijn eerste broek kocht bij de ruitersportzaak met leren stukken werd me verteld dat ik ze gewoon in de wasmachine kon wassen en als de stukken hard zouden worden, moest ik er terug mee komen want dat mag niet gebeuren. En ze zijn nog steeds lekker zacht! Al denk ik dat het ook gewoon nepleer is...

Koss_Binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 16:25

Bij mij gaan ze gwn de was in, maar niet in de droger, hang ze altijd te drogen.

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 10:09

mijn moeder wast ze binnenste buiten, met gewoon was middel, en volgens mij om 30 of 40 graden..