ze heeft een veulen, merrie, erg lief, wordt een stuk groter dan haar moeder.
ik kan maar 1 paard aanhouden, en had het 'stel' gekocht om de moeder (Marigold).
maar ja, ik overweeg soms ook de optie om het veulen te houden ipv de merrie. (gewoon in mn hoofd wil ik die optie niet vergeten).
de voordelen van merrie zijn: ze is verkeersmak, braaf, je weet wat je hebt, gaat nog wel even mee, en vooral is lief genoeg voor mn kids, en mn zoontje met handicap kan er op zitten.
ze kan gelijk voor de wagen, we hebben er gelijk in die zin 'iets aan'.
ik ken haar nog niet zo goed maar ze is wel vrij dominant merk ik al wel, moet er steeds aan blijven werken bij haar. (om boven haar te blijven staan, en ook mijn kids boven haar te laten staan, ze probeert soms gewoon over mn kind heen te lopen
) (het lukt me wel, daar niet van)het voordeel van het veulen is dat we haar van het begin af hebben en kennen, ze wordt groter, we kunnen kiezen om haar niet te chippen (we zijn tegen chippen), en oke het rijden is dan ff wachten, maar ze kan dicht bij huis op de groep staan, en dan kan ik er nog elke dag heen, en een goede band met haar opbouwen.
ik ben het ook gewend om een paard van jongs af aan te hebben, weet daardoor niet goed hoe ik die band op moet bouwen met Marigold.
ik ben gewoon benieuwd wat jullie zouden doen, merrie of veulen houden, ik zeg erbij ik heb ze nog maar net, en zou voor het paard dat weg gaat een goede plek zoeken.
en ik ga er eigenlijk al vanuit dat de merrie, Marigold blijft

maar ben dus gewoon benieuwd naar jullie idee erover
maar ze is gewoon wel eens dominant.