Goede handschoenen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Zilly

Goede handschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 12:39

Hallo allemaal,

Ik zou graag het volgende van jullie willen weten:

Ik heb nogal gevoelige handen Clown Dat wil zeggen dat ik vrij snel blaren krijg als ik rij, en dat is erg vervelend.
Nu zal ik er meteen maar bij zeggen dat ik mijn paarden niet onwijs in hun mond trek, en dat ik daardoor de blaren krijg Nagelbijten / Gniffelen Dus daar geen opmerking over svp.
Ik heb al verschillende handschoenen geprobeerd, allereerst de domi suede van HH, geen succes. Nu heb ik een erg fijne handschoen van Roekl, een zomer uitvoering, heel dun en zacht leer. Maar helaas mijn handen liggen weer helemaal open, met als gevolg dat ik nu een soort van Michael Jackson lijk met alle pleisters Clown . Ik heb de blaren dus niet alleen op bepaalde vingers, maar op (bijna) alle vingers, ook waar geen teugels langs komen... Verdrietig

Ik hoop dat er goede tips uit dit topic naar voren komen Ja

Aurora3

Re: Goede handschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 17:25

:S poeh, das balen. Heb je dat dan ook met schoenen bijvoorbeeld, of echt alleen je handen???
Ga eens naar een goeie ruitersportzaak en vraag daar wat ze aanraden, dan kun je ook verschillende dingen eens aandoen en proberen. Misschien kun je regelen dat je een paar verschillende handschoenen mag uitproberen en dan terugbrengen als het nx is. Probeer anders met vrienden of kennissen af te spreken dat je hun handschoenen een tijdje kunt lenen. Als je weet wat je nodig hebt om jou probleem op te lossen kun je dat natuurlijk zelf kopen Knipoog

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 17:41

Heb het alleen aan mijn handen heel erg, op mijn voeten heb ik er ook wel heel erg last van, snel blaren tot bloedends toe Verdrietig Maar in mindere mate dan op mijn handen...

Ik denk dat ik bij een ruitersportzaak niet echt wat kan 'lenen' want dat is niet zo hygienisch

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 17:44

Imperial Riding handschoentjes zijn super fijn! Ik heb ook handen die om de haverklap openliggen, maar met deze gelukkig niet. Lachen

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 19:10

Ik heb ook snel blaren en rij met de handschoentjes van de Lidl,ik vind ze heerlijk zitten en heb nergens last van.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 20:21

Ik heb ook altijd blaren als ik zonder handschoenen rijdt. Erg lastig, krijg je als je zo'n teer huidje hebt *LOL* Ik heb handschoenen die bij hippo wegkomen. RSL oid? Ook heb ik handschoenen van TCM (tschibo?) deze zitten ook wel erg lekker Knipoog

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 21:01

Roeckl dat zijn gewoon super handshoentjes! Je hebt ze in verschillende diktes, misschien had jij de dunsten?

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 22:43

Yvonniej schreef:
Roeckl dat zijn gewoon super handshoentjes! Je hebt ze in verschillende diktes, misschien had jij de dunsten?

Klopt, ik had een zomeruitvoering, lekker zacht ik luchtig, maar iets te zacht voor mij helaas Verdrietig Ze zitten wel erg lekker Ja

Merr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 22:47

Ik heb roeckl Roeckl light & grip, deze heb ik.
Er fijne handschoen, past goed om m'n hand, gaan lang mee (mag ook wel voor die prijs).

Ik heb bij andere handschoenen dat ze niet fijn om mijn hand zitten, omdat ik lange dunne vingers heb, dan zitten ze bij mij handpalm meestal strak, en dat zit niet lekker, maar deze zitten echt super lekker.

Neem alleen niet de beige, want die heb je zo snel vies, en dan moet je ze zoo vaak wassen!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:23

Zilly schreef:
Yvonniej schreef:

Klopt, ik had een zomeruitvoering, lekker zacht ik luchtig, maar iets te zacht voor mij helaas Verdrietig Ze zitten wel erg lekker Ja

ze hebben ook wat dikkere uitvoering, bij de betere ruitersportzaak zijn die wel te krijgen.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:05

Ik heb deze van Roeckl, ideaal!

Afbeelding

Speciaal soort stof waardoor je handen droog blijven, zelfs met dit hete weer zijn ze hoogstens een klein beetje klam als ik ze uittrek. Hele goede pasvorm ook Ja! Hoe droger je handen blijven hoe minder kans op blaren ook, misschien is wat talkpoeder op je handen voor je je handschoenen aantrekt wel fijn?

Marikootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 17:42

Voor in het winter kan leren handschoenen wel lekker zitten. (of ze ook in rijhandschoenen-uitvoering hebben weet ik niet)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 21:46

Roeckl's zijn heerlijk. In de winter draag in met fleece gevoerde, in de zomer de gewone Light&Grip. Ik heb nooit blaren of zere handen.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 22:41

Roeckl Light en Grip!
Echt pérfect die handschoentjes!
Heb nog nooit zulke fijne gehad Ja
Mijn handen liggen ook best snel open, als ik zonder handschoentjes rijd heb ik ook blaren, en de meeste handschoentjes waren bij mij binnen 2 maanden kapot (BR & Equicomfort) nu deze geprobeerd en ze zitten superfijn!

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 09:26

Volgens mij heb ik nu de Light & Grip Nagelbijten / Gniffelen

Ik zat te denken aan deze handschoenen:
Afbeelding

Maar dan van Roeckl Bloos

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 09:30

Ik ga ook helemaal voor Roekl! Heb ze in het wit voor tijdens de wedstrijden. Zit fleece voering in. Wat het misschien wel lekker zacht voor je handen maakt.

Misschien een idee om eens te kijken hoeveel kracht je met je handen zet om de teugels vast te houden. Met wat voor teugels rij je? Ben je erg bang dat ze door je handen heen glippen etc?
Dat je met veel kracht in je handen rijdt zegt natuurlijk niet dat je te hard in hun mond bent. Dat is wel een verschil.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 09:47

Bloos Wat de kracht op de teugels valt het wel mee Haha! De teugels glippen altijd door mijn handen Nagelbijten / Gniffelen
Ik rij nu met teugels met rubber aan 1 kant en leer aan de andere. Ook niet echt bevorderlijk Knipoog

lovelyme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 10:31

Hey mensen!

Ik heb ook altijd met Roeckl gereden alleen kan ik ze zo gauw niet meer vinden. Van de week bij Divoza ook niet en in zwolle ook niet... Waar halen jullie ze vandaan?

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 10:38

Gewoon bij Divoza heb ik ze nog gister zien liggen, in Zoetermeer dan Verward

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 10:54

lovelyme schreef:
Hey mensen!

Ik heb ook altijd met Roeckl gereden alleen kan ik ze zo gauw niet meer vinden. Van de week bij Divoza ook niet en in zwolle ook niet... Waar halen jullie ze vandaan?

Ooteman verkoopt ze ook. Ik ben daar gisteren heen geweest om o.a. een HH dekje te kopen en heb meteen zomerhandschoenen van Roeckl gekocht. Dat model omdat ik wel handschoenen ter bescherming van mijn handen wil dragen (1x een blaar is meer dan genoeg), maar de Leather Feel die ik al had waren te warm met dit weer en ik kreeg er behoorlijk zweterige handen in.
Kon gisteren meteen mijn nieuwe handschoenen uitproberen en ze zaten perfect! Of ze ook geschikt zijn voor de TS weet ik niet, vermoed van niet gezien zij erg kwetsbare handen heeft.
Maar Ooteman verkoopt wel de meeste soorte Roeckls.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 11:16

lovelyme schreef:
Hey mensen!

Ik heb verschillende modellen van Roeckl in het assortiment, ben dan ook wel benieuwd welk model TS bedoelt...

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 11:24

Ik ben aan het zoeken, kan ze niet echt vinden, heb ze bij Van Rijs in Zevenhuizen (ZH) aangeschaft.

*edit*
Handschoen gevonden Haha! Deze heb ik dus, in het zwart. Is volgens mij een soort van kunstleer, op de site van Roeckl stond wel Light&Grip maar een andere variant:Afbeelding

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 13:49

... zomerhandschoenen? Ik kan dan alleen de Solar bedenken...

Afbeelding

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 14:04

Ja, kwam even niet op de naam maar die zijn het inderdaad. Ik heb ze in het zwart gekocht. Heb er gisteren mee gereden en vond ze erg prettig zitten.

YourtheOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 10:32

Mijn handschoenen zijn van het merk global ze lijken een beetje op die van zilly..Lachen
Erg fijne handschoen!