Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Zahlina schreef:Waarom rijden de springruiters wel in zomertenue terwijl al die "gekke" dressuurruiters zitten af te zien in hun donkere dikke jasjes.

Citaat:Uitsluitend in het geval van extreme zomerse temeraturen (30 graden +) kan de afgevaardigde beslissen, dat de rij-jas tijdens de proef mag worden uitgelaten, behalve bij kampioenschappen. Maakt men hiervan gebruik, dan dient gereden te worden in een wit, beige of geel overhemd of -dressuurblouse (met korte of lange mouwen)
.
Citaat:Uitsluitend in het geval van extreme zomerse temeraturen (30 graden +) kan de afgevaardigde beslissen, dat de rij-jas tijdens de proef mag worden uitgelaten, behalve bij kampioenschappen. Maakt men hiervan gebruik, dan dient gereden te worden in een wit, beige of geel overhemd of -dressuurblouse (met korte of lange mouwen)
oosterhoff schreef:Dat komt omdat er bij de dressuur ruiters en voornamelijk amazones zijn die het doen voor de schoonheid en niet voor de sport. Die denken: "het maakt me niet uit hoe lelijk ik wordt met een rode kop dat dek ik wel met de schoonheid van mijn scheerwollen jasje!"

zoutje2006 schreef:Ik rij nooit met zomertenue... mag ik trouwns niet eens want ik heb een roze met wit gestreepte blouse.
Maar dan nog, ik vind dat je best voor die 6 minuten even je jasje aan kan trekken, kleed toch een stuk mooier af vind ik

ingvdh schreef:meestal heb je als dressuurruiter geen keus en wordt het simpelweg niet toegestaan om in zomertenue te rijden. Bij het springen zijn ze daar gewoon een stuk makkelijker in.
nadina schreef:Ik heb laatst anders ook gehoord dat een meisje door de jury werd aangesproken: er reden mensen in andere ringen in zomertenue en zij moest van de jury haar jasje aantrekken (en die moest nog opgehaald worden uit de auto!) omdat hij haar geen toestemming gegeven had om in zomer tenue te mogen rijden... Lijkt mij typisch een geval van 'even laten zien hoe belangrijk ik als jury wel niet ben' sorry hoor...
ingvdh schreef:
Als ik ooit nog voldoende poen in de buidel heb ga ik wedstrijdjasjes maken die super licht en luchtig zijn maar toch lijken op een echt jasje