privéles, manègeles, ...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Inèske

privéles, manègeles, ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 09:28

Ik weet niet of dit hier hoort, maar we zullen zien Knipoog

Ik zou graag eens weten wie er privéles heeft en wie manègeles of wie helemaal geen les neemt...
Ik nam vroeger manègeles, nu neem ik geen les, maar zal binnenkort beginnen met privéles Haha!

Qimm

Re: privéles, manègeles, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 09:36

Heb nu geen les, geen tijd voor. Helaas. Ik zou wel priveles willen omdat manegeles te onhandig is (heb geen trailer en het is niet naast de deur). Maar ik kan nog niemand vinden Verdrietig

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 09:45

Toen ik mijn verzorgpaard begon te rijden vroeg de eigenaresse of ik bij dezelfde instructrice als waar zij leste ook les wilde gaan nemen. Ik reed toen nog op de manege in een groep les.
Moet zeggen dat ik vrij vlug de privélessen veel prettiger vond. Een half uur in een 1 op 1 situatie waar je dus alle aandacht en tijd krijgt en met een instructeur bezig bent is vele malen prettiger dan in een groep in een les meerijden. Zeker als je leuk meerijdt, want ik vond dus dat de aandacht m.n. uitging naar de mensen die op een lastig paard zaten, niet lekker meekwamen of een grote mond hadden en dus de aandacht steeds op zich vestigden.
Het verschil was voor mij een reden om te stoppen met de manegeles.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:21

Ik heb allebei Ja
Priveles is veel intensiever Lachen

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:39

Om en om. Meestal op di met 2 paarden dressuur tijdens de verenigingsles. Do met de andere 2 springen tijdens de verenigingsles. De week er na is het dan omgedraaid. Hangt er vanaf wie er wat moet lopen op de wedstrijden van za en/of zondag, maar vrijdag met 2 paarden prive-les thuis.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:43

Ik rijd met 1 paard mee in de manegeles ( paard is van eigenaar van de manege, maar wordt alleen door mij getraind ). Ik had eerst altijd privéles met dit paard, maar omdat ik veel problemen had met rijden terwijl andere erbij reden, rijd ik nu (tijdelijk ?) mee in de manegeles. Met mijn eigen paard ga ik straks in ieder geval privéles nemen, maar misschien dat ik ook wel eens een manegeles meepik. Ik vind het wel prettig om met anderen te rijden, en dat er toch op me gelet wordt. Op één of andere manier ben ik namelijk verschrikkelijk afgeleid door andere combinaties, en ik moet leren gewoon door te rijden.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:43

ik heb privéles... bevalt heel erg goed, ik zou nu echt nooit meer manegeles willen. Het is wel een stuk duurder, maar dan heb je ook wat Knipoog

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:45

ik heb 1 keer in de week een half uur privéles, en 2x 1 uur les op de ponyclub.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:48

ik geef prive les en straks als ik mijn diploma behaald heb ook manege lessen....persoonlijk vind ik priveles 10 keer beter....omdat de aandacht dan op 1 persoon gericht is dus je veel meer leert dan in een volle manegeles Knipoog

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:56

verenigingsles.. met z'n 3en op een dressuurstal... geloof niet dat je dat vaak ziet.. (verenigingsles op een dressuurstal..)

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:56

Het hangt er wel erg vanaf welke manege. Wij rijden met z'n drieën in de les, hooguit vier. Dan krijg je in een uur nog best veel aandacht. Mijn collega reed op een manege waar ze 12 in de les rijden, kijk dat gaat natuurlijk helemaal nergens over ( hoe kan je trouwens ooit figuren rijden met zo'n grote groep?)

iilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:58

Ik heb 1x in de week manege les Lachen

MotherGoose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 13:53

Ik sta nu ff stil (paardrijden komt wel weer in een toekomstig tijdstip). Ik had altijd groepsles. De grootte van de groep verschilde van week tot week ...

Persoonlijk vind ik een groep van max. 3 man/vrouw zoals Erleyne net zei het fijnst: Dat is gezellig 1 uur groepsrijden en heel veel aandacht krijgen.
Ik heb er ook lessen tussen gehad dat we met 10 man/vrouw in een les reden. Dat is echt vervelend, want dan heb je zo ontzettend weinig ruimte om echt aan je rijstijl te werken. Ik vond die lessen van weinig toegevoegde waarde: Het was meer bumperkleven. Knipoog

JudithC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 16:16

Op maandag of dinsdag heb ik meestal prive les en op woensdag verenigingsles van dezelfde instructrice als van wie ik priveles heb.

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 16:21

Op woensdag heb ik op de manege les (op manegepaarden) en zaterdag's heb ik priveles met mijn paard. Thuis heb ik van iemand anders les dan op de manege.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 16:22

manegeles,maar ben op zoek naar iemand die aan huis komt om met mijn eigen paarden te lessen.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 16:26

ik krijg van mijn moeder priveles ze geeft ook veel lessen in de buurt en ik leer er weer van:P

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 16:28

Ik heb geen eigen paard, dus ik heb gewoon 'manegeles'.

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 19:42

bij manegeles krijg je lang niet zo veel aandacht en leer je niet zo veel. tot l1/l2 red je het wel met manegeles. daarna houd het eigenlijk op om goed te kunnen presteren. daarom heb ik ook voor priveles gekozen. en manegeles is voor mij gewoon voor de gezelligheid.

ziatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 19:46

Iedere zaterdag heb ik les op de manege.
Bij mijn verzorgpaarden rijd ik doordeweeks meestal voor mezelf, maar ik krijg af en toe ook les van de eigenaresse, dus een priveles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 19:48

Ik heb gewoon manegeles met manegepaarden Lachen

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 20:50

Ik heb privé les, en van zelfde lesgeefster vanaf Januari weer clubles Lachen

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 21:12

Had allebei, nu alleen nog priveles.
Priveles is veel intensiever inderdaad en werpt ook betere vruchten af omdat een half uur lang elke stap die je paard zet onderbouwd wordt.

Manegeles vind ik wel heel leuk, om met een wat makkelijker paard in mee te rijden.

Charret

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 21:19

Ik heb nu manege les, maar wil graag voor me eigen pony tegen die tijd toch ook prive les hebben.

Misteryke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 21:42

ik heb geen eigen paard waar er al mee kan gereden worden dus heb ik manegeles, in de vakantie's wanneer ik dus meer tijd heb, heb ik 1 keer om de 14 dagen ongeveer ook privé-les op de manege. Ik rij in de groepslessen meestal mee bij de "beginners" dus weet ik dat ik er niet zoveel van zal leren, we zijn soms ook met heel veel (heel af en toe zelfs meer dan 20) en dan is het idd zo dat je minder aandacht krijgt.
in de privé lessen kan ik dan plots veel meer bereiken met hetzelfde paardje omdat het gewoon direct opgemerkt wordt, alle tijd gaat naar jou dus kan je ook veel meer doen.
in het weekend rij ik nog een pony, daar heb ik helemaal geen les mee, is te ver van de manege, weet zelfs niet hoe ze zou reageren tussen andere paarden want tot hiertoe is ze altijd alleen gereden en er is ook niet echt een piste waar ik les zou kunnen volgen, het zou dus wel handig zijn moest ik met haar eens les kunnen nemen om te zien hoe ze reageert (de piste alleen al, ze heeft nog nooit in binnepiste geweest omdat die er gewoon niet is in de buurt) en wat ik fout doe ofzo, maar daarnaast rij ik gewoon recreatief met haar wat 9 op de 10 keer gaan wandelen is dus echt mee inzitten doe ik ook niet.