paard schudt met hoofd en briest

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

paard schudt met hoofd en briest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 22:35

hallo sindsdien er mugjes/ dazen /vliegjes in het bos zijn is mijn paard erg onrustig met het hoofd .en briest er ook bij af en toe stopt hij omdat hij jeuk aan de neus heeft...is dit normaal noemen ze dit ook headshaking...wie herkent dit.

ps: rij al met vliegenmasker met neusflap wat weinig effect heeft en niet helemaal oplost..
Laatst bijgewerkt door Emaartje op 11-07-06 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

onley

Re: paard schudt met hoofd en briest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:46

mischien is die vliegenkap vervelend tijdens het rijden

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 22:51

onley schreef:
mischien is die vliegenkap vervelend tijdens het rijden

nee hij doet het juist ook zonder vliegenkap... Knipoog

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 08:48

Headshaking is weinig aan te doen volgens mij, t is een syndroom. Zoek eens op google misschien dat je er dan wat meer over kan vinden.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 12:02

niemand verder??

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 15:19

Ik denk dat je gewoon een typisch er zitten allemaal irritante dingen ommijn hoofd heen te zoemen en te prikken en ik wordt er gek van paard hebt.

Niets om je druk om te maken, al is het wel erg irritant voor jullie beide natuurlijk.
Ik gebruik zelf anti vliegengel voor op het hoofd, scheelt echt een miljoen vliegjes en dus hoofdgeschud, gestamp en gebries.
Geloof dat ze het op www.allesvoormijnpaard.nl hebben, kan je het gewoon bestellen, of even bij je ruitersportzaak kijken.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 12:29

Wel is gedacht aan pollenallergie?
Dat heeft mijn paard namelijk, daarbij ergert hij zich ook nog aan de vliegen, feest dus met rijden (en in de wei loopt ie steeds achter de andere aan om zn hoofd te schuren)

Ik rijd met vliegenkap en met netje over de neus ( te verkrijgen bij piaffe.nl of paardendrogist.nl) werkt prima.

Smeer ook vaak de neus (om neusgaten heen) en mond wat zonnebloemolie... zo heeft ie ook minder last er van (kriebeld wat minder dan)

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 13:22

KindnessM schreef:
Wel is gedacht aan pollenallergie?
Dat heeft mijn paard namelijk, daarbij ergert hij zich ook nog aan de vliegen, feest dus met rijden (en in de wei loopt ie steeds achter de andere aan om zn hoofd te schuren)

Ik rijd met vliegenkap en met netje over de neus ( te verkrijgen bij piaffe.nl of paardendrogist.nl) werkt prima.

Smeer ook vaak de neus (om neusgaten heen) en mond wat zonnebloemolie... zo heeft ie ook minder last er van (kriebeld wat minder dan)

maar hoe weet ik zekers dan dat het pollen allergie is hij hoest niet en voelt zich super gezond verder...ik rijd ook met vliegenkap en netje over de neus dat werkt goed ja...en waar helpt de zonnebloemolie voor dan??