Ander paard rijden op wedstrijd,die je niet start

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Ander paard rijden op wedstrijd,die je niet start

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 19:11

Hallo,vrijdag heb ik wedstrijd met m'n jonge paard,en daarna ga ik een 5-jarige die ik voor m'n werk rijd even rijden op het wedstrijdterrein om te kijken wat hij doet{hij is nog nooit meegeweest} Maar nu zat ik te denken: mag dat eigenlijk wel? Of moet ik hem gewoon invlechten en net doen alsof we aan het losrijden zijn voor een proefje?

daantjuhhh

Re: Ander paard rijden op wedstrijd,die je niet start

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 19:16

ja je kunt dat doen.
Maar wat ik laatst dus hoorde en nooit aangedacht had was dat je niet verzekerd bent als je brokken maakt.
Ik hoorde van die persoon dat je het eventueel wel kan overleggen door je op de startlijsten te laten inschrijven en dan later weer uitschrijven..
Maar of dat kan.

Verder heb ik het inderdaad ook vaak zo gedaan.
Gewoon zonder melden ff een paard met knotjes erin los gereden en daarna weer op trailer.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 19:18

Officieel mag dat niet zomaar. Je kan wel even de organisatie bellen om toestemming te vragen, dat is toch wat netter.

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 19:21

Er is inderdaad geen verzekering die enige schade dekt, mocht er iets gebeuren! Ik zou het risico niet nemen, afgezien daarvan, stel je voor dat er iets gebeurt, dan zadel je wel die vereniging er mee op! Officieel mag het trouwens ook niet.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 20:43

Ik zou geloof ik even met de organisatie bellen en vragen of het mag. En dan nog zou ik het paard invlechten en met wit dekje rijden en zelf in tenue gaan. Gewoon omdat dan voor de andere ruiters niet zo opvalt dat je niet meestart met dit paard.
Als je het netjes vraagt aan het secretariaat is de kans groot dat het mag hoor!

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 20:50

Ook al mag het van de organisatie, je staat nog steeds niet op de officiele startlijsten, dus ben je niet gedekt voor schade aan jezelf/paard of schade aan anderen!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 20:58

nee daarom werd mij ook geadviseert om mij op tegeven met dat paard en dan af te melden nadat je hebt losgereden..
alleen moet je dat met de vereniging bespreken zodat ze je kunnen plaatsen in wat normaal gesproken een pauze zou zijn zodat het programma niet in elkaar schuift.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 21:28

Oke bedankt voor jullie adviezen! Ik stuur wel even een mailtje,dat is idd netter.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 23:07

Je paard valt altijd onder de WA verzekering als hij schade maakt, ook als je niet op de startlijst staat.

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 05:37

Ja das lekker, als je er even van uitgaat dat er iets zou gebeuren, wordt het een gevecht tussen verzekeringen! Waarom al die moeite als je weet dat het gewoon niet mag?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 06:34

waar baseert iedereen dat verzekeringenverhaal op? Zoals Charos al zegt, je eigen WA verzekering is gewoon geldig.

Even overleggen met het secretariaat en ik vind het ook afhankelijk van de grootte van het wedstrijdterrein.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 11:10

Toestemming vragen is erg belangrijk, het gebeurt regelmatig dat mensen ervan uitgaan dat je gewoon met je paard kan komen rijden maar bij ons op de vereniging is dat dus niet toegestaan en wordt je ook weggestuurd. Net als Lielle zegt, dat heeft ook te maken met de grootte van je terrein. Het is bij ons al druk zat en wij hebben simpele regels, indien je geen lid bent en geen wedstrijd komt rijden, is het niet toegestaan van het terrein gebruik te maken.....

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 17:13

Ja ik kan me er ook wel wat bij voorstellen,anders rijd je de anderen in de weg enzo. Nou het word de volgende wedstrijd dat hij meegaat,dus ik regel dat wel even van tevoren met het wedstrijdsecatariaat,vind ik wel zo netjes.

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 17:28

Lielle schreef:
waar baseert iedereen dat verzekeringenverhaal op? Zoals Charos al zegt, je eigen WA verzekering is gewoon geldig.

Even overleggen met het secretariaat en ik vind het ook afhankelijk van de grootte van het wedstrijdterrein.

Informeer maar even bij de KNHS, dan is het wel duidelijk denk ik!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 17:40

Ik heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan of het mocht of niet....
Ik heb onze toendertijd onervaren merrie gewoon meegenomen als ik met mijn eigen merrie ging starten en ben dat dier gewoon gaan rijden, heb er nooit gezeur mee gehad Clown

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 18:01

Alanta schreef:
Lielle schreef:

De Knhs dekt idd geen schade aan jou nee, maar als jij met je paard komt welke schade veroorzaakt valt dat onder je WA verzekering.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 20:51

kun je niet gewoon inschrijven en je preofje rijden?
merk je direct hoe hij zich gedraagt, en gaat het niet goed, jammer dan?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 22:15

Alanta schreef:
Lielle schreef:

die snap ik niet Verward Wat ik bedoel is het feit dat mijn WA verzekering gewoon de schade dekt die ik zou veroorzaken, wel of niet officieel deelnemer aan die wedstrijd. Andersom zou ik een deelnemer die mbij mij schade veroorzaakt persoonlijk aansprakelijk stellen en niet de vereniging.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 14:27

dutske schreef:
kun je niet gewoon inschrijven en je preofje rijden?
merk je direct hoe hij zich gedraagt, en gaat het niet goed, jammer dan?

Nee,want ik heb geen startkaart met hem,degene die hem mee zou nemen{en wel de startkaart heeft} is geblesseerd en we weten niet of ze nog terugkomt.En de eigenaresse kan super rijden,maar heeft een ongeluk gehad waardoor ze bang is geworden.We willen dus eerst kijken wat hij doet {hij is namelijk een beetje bang voor andere paarden} voor dat we beslissen wat we verder met hem doen.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 19:13

Dan kan je toch ook HC starten, of zit dat weer anders?

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 19:27

Nee dat kan dan ook niet omdat ze geen startkaart heeft

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 19:28

O.. ik dacht dat als je met een ander paard een startkaart hebt dat je een ander wel HC mag starten. Maar niet dus, okee.. Tong uitsteken

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 05:13

de knhs l*lt uit haar nek, net zoals dat verhaal van hoedjes zijn niet verzekerd. Dat hebben ze mooi terug kunnen draaien.

Je hebt zelf een WA verzekering en, als je verstandig bent, een ongevallen verzekering. Je hebt met de KNHS niks te maken op verzekerings gebied.

Wel altijd de organisatie inlichten, als er iets gebeurt dan weten ze wat jij daar doet. Anders staat het wel erg stom, je maakt brokken terwijl je er niks te zoeken hebt.