wedstrijd en enten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

nadina

wedstrijd en enten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 09:52

ik begrijp het niet meer zo goed: moet je je paard nou twee keer per jaar laten enten, of 1 keer per jaar en de nieuwe enting weer binnen dat jaar? (dus als je op 30 juni ent, de volgende op 29 juni) de een zegt zus, de ander zo en ik begrijp het niet meer Knipoog Ik hoop dat een van jullie me kan vertellen hoe het zit of waar ik het kan vinden. Bedankt alvast! Groetjes Marijke

Marije_jiplover

Re: wedstrijd en enten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 10:11

Ik quote nog maar eens een keer het wedstrijdreglement van de KNHS:
Algemeen wedstrijdreglement KNHS schreef:
4. Een paard is startgerechtigd indien uit het vaccinatieoverzicht blijkt, dat het paard als volgt
tegen influenza is gevaccineerd:
a. Een basisvaccinatie, bestaande uit twee inentingen, die minimaal 21 en maximaal 92
dagen na elkaar moeten zijn gegeven.
b. Vervolgens een jaarlijkse inenting, die niet later dan maximaal 12 maanden na de vorige
inenting en minimaal zeven dagen voor de wedstrijd moet zijn toegediend.

Zoals hier staat is dus een jaarlijkse hervaccinatie voldoende, nadat er een basisvaccinatie is toegediend.
Is dus erg simpel zelf op te zoeken in de reglementen van de KNHS, zie FAQ voor de links.

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 10:26

geweldig, dank je wel!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 10:42

slotje dus, antwoord op de vraag staat ook al in de FAQ. Voortaan gewoon even zoeken voor je iets vraagt.