kan dit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marlo
Berichten: 1356
Geregistreerd: 21-03-04

kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 08:55

ik zou graag een pony (erbij) willen omdat ik pony's gewoon ontzettend leuk vind.
Nou heb ik een super leuke gezien op internet, maar dit is een B welsh, en ik zat eigenlijk aan een iets groter maatje te denken. Ik ben zelf 1.56 en de pony zal rond de 1.20 of iets groter worden (is nu 2 jr) kan ik daar nog op? of zal dat echt niet staan? gaat mij erom om lekker buiten te rijden, en hem misschien wat te trainen om er een ponyruiter wedstrijdjes mee te laten starten.

desleen
Berichten: 432
Geregistreerd: 01-09-04

Re: kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 09:01

ik was vorig jaar ook 1.56 en reed toen op een b welsh, en hij kon het goed aan,maar het ziet er echt niet uit! dus ik ben er ook om die rede mee gestopt. je kan hier misschien nog 1 jaartje op rijden als je niet meer groeit, maar anders wordt het echt te zwaar.. het zou kunnen, als je hem al zou hebben zou ik er gwoon een keer op rijden maar ik zou er echt geen gaan kopen...

Vadisha

Berichten: 888
Geregistreerd: 02-05-05

Re: kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 09:02

Tussen wat kan en of het mooi staat zit een heel verschil. Denk dat als je wedstrijden wilt rijden je beter een grotere pony kunt kopen. Of het kan ligt niet alleen aan jouw lengte. is de pony een smal ponytje of breed? ben jij zwaar of juist ook heel tenger? Daarnaast kun je beter nog rekening houden met of je groeit. Denk dat als je nog groeit aan een grotere pony langer plezier hebt.

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Re: kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 09:06

Ja precies. Vaak kun je beter een pony kopen die een beetje ruim is. Dan kan je er wat langer mee doen. Ook op wedstrijden en zo.

marlo
Berichten: 1356
Geregistreerd: 21-03-04

Re: kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 13:21

hm nou ik ben al 24 dus groeien doe ik niet meer, en zwaar ben ik ook niet, ik weeg 50kg. En ik wil er ook geen wedstrijden mee rijden enz. ik heb al een paard om ''gewoon' op te rijden en mee te trainen enzo. ik vind pony's gewoon heel leuk en zou er dus 1 bij willen. maar idd b is best klein, ik zat zelf ook meer aan een d of e pony te denken alleen ik vond deze zo ontzettend stoer!
in elk geval bedankt.

Melia
Berichten: 9854
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 17:22

Ik zou het niet doen als ik jou was.. het is mooier als je een wat grotere pony (paard) koopt.. en het ziet er ook wat mooier uit.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 17:55

Ben zelf 1.55 en uitgegroeid. Poosje terug ook op zoek geweest naar een kleine pony voor mij. Echter voor de mooi is een B eigenlijk echt te klein. Ik had de ondergrens op 1,35 gezet en dat gaat dan nog net. En dan moet het geen heel iel ding zijn. 1.20 en lekker fors kan je zeker wel dragen, maar mooi is het niet en of het voor jezelf erg fijn is, denk het ook niet.

_bloempje_
Berichten: 1530
Geregistreerd: 03-02-06

Re: kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 17:58

het ligt eraan wat zen bouw is, maar hbe je niet zo een ponytje in je omgeving zodat je kan zien hoe het eruit ziet?

melissa7
Berichten: 1249
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: den haag

Re: kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 19:52

ik vind persoonlijk dat het makkelijk kan en dat het niet raar zal staan. ik ben zelf 163 en heb een pony van 1.20 en mijn voeten steken er maar een stukje onderuit. waarom zou het niet kunnen. ok ik krijg ook reakties van be je niet te groot etc. en de pony is trouwens van mijn dochter en die is nu 1.48. ik zal je een foto laten zien.

Afbeelding
dit ben ik.

Afbeelding
dit is me dochter

Afbeelding
en dit is me verzorgster die overigens ong. even lang als jouw is.

je zei al dat de pony 2 jaar is dus zal nog wel iets groeien. die van mij
is 3 en die groeit ook nog iets.
het is maar net wat je zelf wilt en wat je met hem wilt gaan doen. volg gewoon je gevoel, heb ik ook gedaan en luister naar jezelf en niet teveel naar anderen.

THHIRZA

Berichten: 1505
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Nieuw-beijerland

Re: kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 08:07

ja ik denk dat het in het begin nog wel gaat hoor
maar er staat bij dat tie 2 is dus hij kan nog wat door groeie mischien

en als je kleine ruitertjes er ook nog op zet voor het trainen

dan is het een leuke koop Knipoog