brandplekken door rijbroek?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

brandplekken door rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 21:33

Ik heb een maandje terug voor het eerst een rijbroek met leren zitvlakken gekocht.
Nou valt het me erg tegen, en draag ik 'm al bijna niet meer terwijl er toch een best prijskaartje aanhing mede dankzij de lederen zitvlakken.
Als het warm is schuren de naden aan de binnenkant tegen mijn knie en vooral na het draven heb ik hele brandplekken daar zitten.
Heb er nu echt 2 wondjes zitten waardoor ik die rijbroek voorlopig ook niet kan dragen.
Ik vroeg me af of meer mensen hier last van hebben?
Aangezien iedereen zo gelukkig is met de leren zitvlakken Tong uitsteken (voor de rest zit de broek ook prima het is puur bij mijn knieen)

ps.Ik weet niet waar dit hoort, dus sorry als het fout staat.

Whizzkid

Re: brandplekken door rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:47

Welk merk is het? Daar hangt het ook nogal vanaf....bij de Pikeur heb ik er totaal geen last van. Dat is mooi soepel leer. Maar van een merkloze broek met leren zit heb ik daar ook last van bij warm weer, daar is het leer ook veel stugger van.

Hedwigb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 07:50

Ik zou toch even met de broek teruggaan. Volgens mij mag dit niet kunnen, tenzij je heel erg met je knieën beweegt Haha!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 07:52

Ik heb dit ook bij één stoffen rijbroek ( dus geen lederen vlakken ). Om een of andere manier niet elke keer, maar af en toe als ik deze broek aanheb.
Controleer goed of op die plekken geen foutjes zitten ( naadje verkeerd gestikt ofzo ), en anders pas hij misschien gewoon niet lekker. Ik zou gewoon proberen hem terug te brengen, zeker als hij duur was.

Indy377

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 08:14

Ik heb dit ook met mijn nieuwe Cavallo champion rijbroek. Had vrijdag 2 1/2 uur gereden en 1 knie deed ook superzeer. Ben zaterdag direct teruggegaan naar Divoza en heb gezegd dat dit echt niet kan. Ik moecht hem daarlaten en ze bestellen een nieuwe voor me. Ik zou dus zeker teruggaan en een klacht indienen.

Hedwigb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 09:25

ik heb wel van het probleem gehoord,. misschien even naar de ruitershop terug gaan

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 09:30

ik heb alleen maar rijbroeken met een leren zitvlak. zit echt heerlijk!

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 09:35

Ikke zou terug gaan naar de winkel gaan mischien ben je niet de enigste, Of krijg je je geld terug. Ik zoe dan wel een kortenbroek of een rok aantrekken omdat je dan kan laten zien wat eraan da hand is. Maar is dat in de zomer niet super warm in zo'n broek met leer?

Zelf rijd ik nog gewoon zonder leren stukjes dus ik heb er niet zoveel verstand van

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 10:12

ik heb het (brandplekjes op m'n knieen) alleen als mijn broek dubbel gaat zitten door m'n laarzen...

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 12:16

Ik heb er nooit last van, zou zeker terug gaan naar de winkel, dit hoort niet!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 17:23

De broek is van het merk global. Ik heb de broek nu al een maandje ( dacht dat het wel vaker voor zou komen en het wel weg zou gaan omdat het leer misschien iets rekte ) dus ik kan nu vast niet meer terug.

YourtheOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 10:54

Je kan het altijd proberen Lachen
Ik zal gewoon terug gaan..vooral omdat je zij dat der een duur prijskaartje aan hing!

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 19:21

Is het echt van het leer, of zijn het de naden waar je plekken van krijgt?
Ik zou in ieder geval even contact opnemen met de winkel waar je de broek hebt gekocht, want dit hoort natuurlijk niet.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 19:54

Ik ben teruggegaan maar ik had de broek al ruim een maand ( ik wist niet of t leer moest rekken waardoor het kwam ofzo?) ze zeiden dat ze er niks mee konden omdat er verder geen foute stiksels inzitten. Ze vertelde me dat het ook zou kunnen dat ik gevoelige benen heb en dat ik daardoor beter geen lederen zitvlakken kan nemen. Vind het wel raar.