Onzeker naar ongelukje

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Angel_ique91

Onzeker naar ongelukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 20:20

Hoi,

Ik ga Dinsdag weer voor het eerst paardrijden (manege paard), ik heb vorig jaar een ongeluk gehad. En daardoor een beetje onzeker geworden. Nagelbijten / Gniffelen Heeft iemand nog tips voor het rijden enzo??

Groetjes Angelique

Alvast bedankt Knipoog

Angel_ique91

Re: Onzeker naar ongelukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 20:20

Oja, ik weet niet zeker of het hier thuis hoort, als het niet klopt, sorry dan daarvoor

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 20:22

ik weet niet wat er gebeurd is maar manege paarden zijn meestal erg braaf Lachen

veel suc6 nog Lachen

XplumX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 20:29

Halloo Knipoog

Ik weet niet precies wat er gebeurd is dus dan kan ik moeilijk je vraag beantwoorden Bloos
Misschien kun je even zeggen wat er gebeurd is? Knipoog
Maar meestal zijn manegepaarden erg braaf omdat ze ook vaker met kleine kinderen en beginners rijden. Er zal niet snel iets gebeuren Bloos

Groetjesss OK dan!

Angel_ique91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 20:38

Ja dat weet ik, k zal het even uitleggen, ik was op de terug weg van een buitenrit met een ander meisje, toen was ik ook op een manege paard aan het rijden. Hij is toen erg geschrokken ( ik ook hihi) van 2 harley davidsons toen is hij in rengalop bij de snelweg langs gerent en toen moest later wel stoppen want het pad was afgezet door andere ruiters met paard die er net aankwamen.
Toen ben ik dus met me hoofd kei hard op de snelweg gevallen Ach gut dus ik ben toen ongeveer een jaar niet meer gaan rijden, maar het begint toch wel weer te kriebelen Knipoog en dit was dus ook een manege paard. Dus heeft iemand nog tips enzo?? Tong uitsteken

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 20:39

Veel suc6, niet te veel stressen... T wordt vast SUPER Haha!

Angel_ique91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 20:49

Bedankt! Haha! ,, verder niemand tips ofzo??

Angel_ique91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 20:56

Niemand??

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 20:59

naja ontspan gewoon, en doe niet meer dan je zelf durft! stel je eigen grenzen...succes en geniet drvan!

oestinja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 21:00

Als je eerst in de bak blijft, kom je vast geen Harleys tegen Lachen

Angel_ique91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 21:02

Haha nee, dat denk ik ook niet Knipoog

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 21:03

ik ben ook erg bang geweest maar na veel moeite heb ik me er overheen gezet (door het braafste paard van de manege) nu durf ik het weer (soms krijg ik weer de naare herineringen (ik was op buitenrit en vloog mijn pony weg ik kon hem niet houden en renden heeeeeeeeeeeeeeel hard ik moest zagen om hem te houden (is heel slecht voor je paard doet ook veel pijn maar het was niet andersw))

oestinja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 22:08

Ik heb verschillende keren een bijna-doodssmak gemaakt en in de meeste gevallen ben ik meteen weer in het zadel gekropen. Een paar keer kon dat niet omdat ik een beetje in de kreukels lag, en dan is het veel moeilijker om jezelf te overwinnen.
Kortgeleden ben ik ook nog een keer onzacht tegen de grond geslagen doordat het paard wat ik reed, schrok van een beregeningsinstallatie, hij vloog er vandoor nadat ik door een enorme idiote sprong die hij maakte, door het luchtruim zeilde. Een paar kilometer verderop kreeg ik hem weer te pakken, ik heb hem gekalmeerd en ben doodleuk terug naar stal gereden...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 23:18

Vertel in elk geval de instructrice dat je onzeker/bang bent, vanwege dit ongeluk. Dan kan die er rekening meehouden tijdens de les en je door steeds met kleine stapjes meer te laten doen, de zekerheid terug geven dat je het heus wel kan en je paard braaf is Lachen

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 23:30

Ook ik heb een keer een ongeluk gehad, dat me bijna het leven kostte. Ik wilde veel te snel van alles weer, en dat lukte niet. Voordat ik ging rijden zat ik te janken in de stal en de nacht daarna sliep ik dan niet. het bleek dat ik gewoon veel te snel wilde.
Voor mij was de oplossing: langzaam opbouwen, niet forceren. Ik ben terug naar af gegaan en begon met uitstappen aan de hand, nadat iemand anders gereden had.
Dus mijn tip: bepaal je eigen grenzen, ga daar niet overheen, stel voor jezelf haalbare doelen. Probeer dan langzaam op te bouwen door steeds een heel klein stukje verder te gaan. Zorg dat je je veilig blijft voelen. Ookal gebeurt er niets, onveilig voelen moet je zien te voorkomen.

Succes, laat je weten hoe het gegaan is?

Angel_ique91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 14:42

Bedankt voor de reacties Knipoog ik laat wel even weten hoe het is gegaan dinsdag Haha!

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:20

en om hoelaat heb je les?
of heb je dat al gehad?

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:24

Ga op het braafste paard van de manege. Doe eerst alleen dingen die je niet al te bang maken. Al is het alleen maar stappen, probeer het vertrouwen weer terug te krijgen. Blijf voorlopig binnen of in een bak rijden totdat je je weer wat zekerder voelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:24

Ik ben ook een tijd erg bang geweest toen ik van een pony was gevallen, en mn arm had gebroken.
Ik mocht toen een paar weken achter elkaar op dezelfde, brave pony rijden om zo het vertrouwen terug te krijgen Lachen

ladigo14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:28

vraag of je eerst even weer een naastloper mag hebben.

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:31

Ga gewoon rustig op het paard zitten en krijg zo meer vertrouwen. Ik zou als ik jou was nogniet te snel weer buitenritten dan gaan maken, omdat als jij je heel erg zenuwachtig maakt en je spant, komt idt duidelijk over op het paard wat ervoor zorgt dat het paard misschien wel die reactie geven gaat zoals jij die verwacht.
Heel veel succes Haha!

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 15:24

Vraag het braafste paard, vertel hun ook wat er gebeurt is zodat ze weten dat je wat angst heb.. ga niet verder als je zelf durft!

Vraag desnoods of er iemand naast het paard wil lopen.
Porbeer jezelf op je gemak te stellen en blijf rustig adem halen!

Het komt zeker allemaal goed, ga eerst je vertrouwen terug winnen in de binnenbak, ga pas later nadenken over een eventuele buitenrit!!

Succes ermee!

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 15:27

ga gewoon eerst even lekker kroelen met het paard waar je op gaat rijden , zo krijg je ook een beetje vertrouwen in het beestje. Als je derop zit merk je snel genoeg wat je eigen grenzen zijn , en die moet je gewoon niet overschreiden Lachen
maak je niet druk het komt vast wel goed !

_Bolero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 15:33

Ik heb 4 jaar geleden ook een ernstig ongeluk met mijn paard gehad, waardoor ik 5 maanden niet mocht rijden. De eerste paar keren waren voor mij ook eng. Je moet het niet overhaasten en lekker rustig aan doen. Ik ben zelfs de eerste keer na 10 minuten al afgestapt. En zo langzaam weer opgebouwt.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 16:53

Ik heb vorig jaar september mijn rug gebroken. ik ben vrij hard in contact gekomen met de grond nadat ik van een paard af ben gebokt. Ik weet niet hoe het voor je voelt, want ik heb nog nooit angst gehad en na twee weken (ik mocht het ziekenhuis niet eerder uit) zat ik er al weer op.
Je moet idd gewoon tegen de instructeur zeggen wat je voelt en wat je wilt en die zal daar rekening mee houden. Je gaat het vast weer helemaal geweldig vinden. Succes!