Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
KarinvdM schreef:Het maakt mij helemaal niets uit. Als je goed rijdt kan d ejury niet om je heen.
Als ik zelf jureer heeft het ook geen invloed, de eerst kan net zo goed de beste zijn als de laatste.

Een jury geeft ook 7-ens en 8-en aan de eerste combi hoor 
als je dan een grote groep heb, kan ik willem eerst lekker thuis brengen en later terug komen.
)zonder je een beetje opgejaagd te voelen omdat iedereen op jou wacht voor de prijsuitreiking. Soms denk ik ook nog wel dat ik liever na een mindere combi wil dan na een geweldig combi of liever niet als eerste maar dat zit gewoon tussen mijn oren. Ik heb nog nooit gehad dat ik bij een prijsuitreiking dacht dat ik te weinig punten had omdat ik als eerste was.
Gewoon rijden dan komt het wel goed, of je nou als eerste, middelste of laatste bent (misschien is de jury dan wel moe en heeft geen zin meer
)
Het maakt mij echt helemaal niks uit.. Citaat:Vierspanrijder Koos de Ronde bijt van zich af
Koos de Ronde bijt van zich af in een column, exclusief in De Paardenkrant: "De paarden liepen in Breda in alle onderdelen prima. De juryleden dachten daar anders over. Nadien heb ik gevraagd wat er in hun ogen niet goed was. Van één jurylid kreeg ik een schokkend antwoord: mijn proef was op zich wel goed, maar ik had de pech dat ik zo vroeg moest starten! Ik was sprakeloos, want ik voelde me bestolen qua punten, zeker toen ik andere menners ’s middags met slechte(re) proeven goed zag wegkomen. Ik weet dat vroeg starten nadelig kan zijn. Maar dat een jurylid – eentje die volgende maand aan de ring zit in Aken – zo’n redenering geeft voor mijn score en vervolgens niet zegt waar het echt aan schortte, daar word ik woest van. Echt boos. Net zoals ik echt boos ben dat ik nu drie wedstrijden achter elkaar te horen krijg van een jurylid dat de oogkleppen van mijn marathontuig paardonvriendelijk zouden zijn omdat deze te dicht op de ogen zitten, zodat de paarden te weinig zien. Te idioot voor woorden! Maar ja, deze juryleden zitten nagenoeg allemaal weer in Aken. Als ik dit weer ‘flikte’ in Aken, zeiden ze, dan had ik een echt probleem. Einde boodschap." lees verder in De Paardenkrant
Hamont schreef:Het enige nadeel aan als eerste starten is dat je vroeg je bed uit moet
Als ik in de eerste rubriek 's ochtends rijd wil ik liever niet als eerste nee
das wel heel triest!! Dat die jury dat ook toegeeft zeg