Fouten bij de rekenkamer...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marus

Fouten bij de rekenkamer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 19:07

Ik had vandaag een wedstrijd en het ging helemaal niet goed! Ik de coupons ophalen want die lagen in bakken, mijn punten waren 186 en 174 kon ik me best in vinden ..
Maar goed ik kwam thuis en hield de coupons bij elkaar en dan even kijken wat voor slechte pnt ik waar voor gekregen had¿? en toen toevallig viel het me op dat ik eigenlijk op beide coupons zowat dezelfde punten had (6en en 7ns dan)..Maar dat bij de ene een 7 meer stond en een 5 minder! Dus ik dacht dan kan daar nooit 12 pnt verschil in zitten..Dus ik narekenen wel 10 x en kwam steeds op 184 uit! En dan scheelt toch 1 Winstpunt... En 10 punten (is nogal wat!!)
Toen heb ik er dus heen gebeld en het verteld , toen hebben ze het nagerekend en idd ik had gelijk, het moest 184 zijn. NOu ben ik niet een persoon die dan heisa gaat maken of zo hoor, ik vind ieder mens maakt fouten en ze krijgen zoveel voor hun neus!
Maar dit was anders een dure punt geweest!Want het ging hierbij toch wel om 1 wp ja of nee! Maar gelukkig konden ze het nog veranderen.. Maar ik kijk vanaf nu wel de coupon goed na.. Want heb het al eerder gehad maar dat ging maar om 3 punten en het bleef 1 wp dus dan laat je dat verder....

Laura_Jarin

Re: Fouten bij de rekenkamer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 19:43

Ik heb vest vaak gehad dat het een paar puntjes scheelde...maar nooit 12 punten, dat is wel erg veel!!!!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 19:46

Altijd, voordat je vertrekt van het wedstrijdterrein, controleren of het klopt.
Ik heb ook een keer gehad dat ik dus bijna mijn winstpunt misliep door een telfout (al scheelde dat maar 3 punten).

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 20:47

Bij mij hadden ze laatst onderdeel 28 t/m 30 niet ingevuld! Kwam er gelukkig op de wedstrijd achter omdat de jury er een handtekening op moest zetten. Had me anders ook een winstpunt gekost.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 12:27

he? waarom hadden zie die niet ingevuld??was dat een fout dan?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 13:01

En daarom moet je dat ook op concours controleren, dan mogen ze het nog veranderen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 15:10

altijd controleren, een fout maken is menselijk... en helemaal als het warm is Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 15:16

ik heb het op een onderlinge westrijd gehad..
was laatste, nou ja ok..
kijk het thuis na, reken de punten na.. klopte niet..
dus ik volgende dag heen..
was ik 3e!! nou lekker als ik dat niet gezien had.. maar ja iedereen maakt fouten Knipoog

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 16:01

XchantjuhX schreef:
altijd controleren, een fout maken is menselijk... en helemaal als het warm is Knipoog

Ook als het koud is Haha! Gewoon zelf even controleren na afloop en direct melden als er wat fout is. Als je dat pas doet als je thuis bent, of je laat de coupons door iemand anders meenemen, moet je ook niet zeuren.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 10:06

tja, kom er net achter dat op 1 vd coupons het cijfer voor verzorging niet is ingevult...... Da's balen, dan is dus of 1 of 2 punten weg( wij blij dat er nog 181 overbleven!)
Niemand die het gezien heeft en wij waren zo verbaasd over de WP dat we het nooit hebben nagekeken...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 07:38

Ja, waar mensen werken, maken mensen fouten. Dat is helaas niet altijd te voorkomen.
Het is dus verstandig om atijd meteen na het ontvangen van je coupons te controleren of het puntenaantal klopt en of alle cijfers zijn ingevuld. Zo niet, dan kun je meteen nog terug.
Ik heb het zelf ook 1 keer gehad, dat er op mijn protocol 68 stond en ik zelf 174 telde (oude proeven). Ik was ook al thuis, maar gelukkig had ik als eerste gestart en toen ik er achter kwam was de wedsrtijd nog in volle gang. Ik heb meteen gebeld en ben daarna teruggegaan om mijn protocol na te laten tellen. Toen hebben ze het gelukkig nog veranderd. Ik was al eerste, dus dat maakte gelukkig verder niets uit.
Maar sindsdien tel ik altijd bij het ontvangen van de protocollen/coupons mijn punten na.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 07:48

Als cijfers niet ingevuld zijn hoeft dat niet perse te zeggen dat je ook echt punten misloopt.
Als men uit gaat van 180 en dan plust en mint mis je geen onderdeel. (alleen vervelend als je op de open plekken 7-ens had gescoord.)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 07:57

Dat is zeker zo, Fitzroy, maar als het zoals hierboven om het cijfer voor de verzorging gaat is de kans groot dat het wel een 7 (of misschien zelfs een 8) was en dan scheelt het dus wel 1 of 2 punten.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 06:43

en een 5e prijs.....( streek, dus groen lint misgelopen!)
Nachten niet van kunnen slapen..... Clown

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 19:44

Marus schreef:
he? waarom hadden zie die niet ingevuld??was dat een fout dan?

Geen idee. Vergeten waarschijnlijk. Knipoog

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:29

die coupons gaan toch oook naar het knhs, nemen ze daar klakkeloos de punten over van je coupon??of tellen ze het daar ook nog na??

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:34

Channie23 schreef:
Bij mij hadden ze laatst onderdeel 28 t/m 30 niet ingevuld! Kwam er gelukkig op de wedstrijd achter omdat de jury er een handtekening op moest zetten. Had me anders ook een winstpunt gekost.

Ben ik ook een keer tegen gekomen toen ik een tijdje met iemand mee op wedstrijd ben gegaan. Ze was zelf gaan tellen en kwam niet helemaal uit, maar toch weer wel en uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het klopte. Ik zag toen dat ze voor het laatste onderdeel geen punt had gehad. Zelf had ze het niet door omdat ze met +1 -1 aan het tellen was, ik zag dat het vakje bij 26 leeg was terwijl ik zeker wist dat er 26 onderdelen waren. Heeft me zelfs nog wat moeite gekost om haar ervan overtuigd te krijgen dat de proef echt uit 26 onderdelen bestond en ze dus een punt miste Clown

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 11:32

haha.. zo werd ik een keertje eerste met 191 punten. Toen ik mijn punten bekeek bleken het er maar 169 te zijn. In plaats van -11 hadden ze +11 gedaan.
Bloos Dat ben ik natuurlijk ook wel eventjes eerlijk wezen melden.

sysero_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 23:11

had ik laatst ook 10 punten teveel opgeteld toen was ik eerste maar ik kwam er pas achter in de auto dus ahd geluk Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 15:19

Altijd natellen voordat je naar huis gaat, kunnen altijd fouten worden gemaakt.

Zelf al regelmatig meegemaakt dat iets niet klopte, maar verenigingen nog nooit moeilijk over gedaan.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 12:46

Ik heb een keer gehad dat ze 15 punten te weinig rekenden!
Dus ik was wel 1e..
Dit was op de club waar ik vroeger heb gereden en die vrouw die de coupons narekende mocht mij om 1 of andere reden niet zo, dus ik betwijfel of het om een 'ongelukje' ging.

Dat ze 1 of 2 puntjes kunnen misrekenen oke, maar meer als 5... Frusty

_thunder_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 21:01

Is dit op manege de veluw geweest?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 14:37

Ik was laatst op wedstrijd geweest waar beide coupons dus niet klopten..
Ben benieuwd hoe de uitslagen waren geweest als alle coupons wel goed opgeteld waren Knipoog