auw! gestoken door een daas! Wat smeren?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Maaaikea

auw! gestoken door een daas! Wat smeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 20:47

Zoals de titel al zegt: ik ben gestoken door een daas.
Gistermiddag voelde ik een pijnlijke prik op mijn bovenbeen. Daar bleek dus een daas te zitten. In eerste instantie jeukte het alleen maar een klein beetje en werd het rood. Toen ik vandaag wakker werd schrok ik wel even: en zat een schijf van minstens 10 bij 10 cm op mijn been! De hele dag gekoeld en gesmeerd met Prrrrikweg, maar het lijkt allemaal niet te helpen, heb het gevoel of het zelfs groter is geworden. Het voelt aan alsof dat gedeelte 'slaapt' (zoals je voet weleens slaapt), het is warm en het irriteert ontzettend. Nadat ik mijn paardrijbroek heb aangedaan en ben wezen rijden is het helemaal niet meer om aan te voelen. Het jeukt als de **** en het gloeit..
Iemand tips wat ik erop kan doen? Zal iets van azijn helpen?

loez

Re: auw! gestoken door een daas! Wat smeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 20:49

Oei da's idd minder prettig, ben er nog nooit door gestoken ( * Klopt ontzettend hard af Haha! * ) Maar denk idd dat iets van azijn ofzo KAN helpen tegen de jeuk. En anders ff naar de apotheek? Misschien hebben ze daar iets. Succes en beterschap Ach gut

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 20:51

euhm ik heb meerdere dazen steken,lekkere rode fikse bult,maar om eerlijk te zijn zolang ik er vanaf blijf heb ik geen klachten eraan.(heb ik mazzel hahaaha).Mijn oma en moeder raden altijd inderdaad azijn aan maar weet niet of het helpt en of je dit nou vantevoren ter preventie moest smeren als je het bos ingaat,miss toch maar eens beter naar ze luisteren.En anders prikweg ofzo bij de apotheek of drogist?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 20:54

het gif er uit zuigen. Ik had eerst ook er een, aan de binnekant van mijn boven been, en toen gingen wij zwemmen Clown het gif er uit zuigen. Ik had jeuk en als ik krabte deed dat pijn. Het gif er uit zuigen en dan zon homeopatische jeuk verzachter ( bij de da)

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 22:04

Ik laatst ook gestoken, gigantisch dikke enkel, helemaal opgezet. Scheve mond
Heb er maar azaron op gesmeerd, en verder afwachten..

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 12:10

Ik had het laatst ook, heb 4 dagen mijn arm niet kunnen bewegen door die bult. Het is meteen na de prik ingesmeerd met azijn en een insectenspulletje uit de Dominicanen én afterbite. Dat heeft tegen de jeuk vrij veel geholpen, vermoed ik. Als het dan toch nog ging jeuken heb ik het gekoeld (of verdoofd Clown) met ijs.

Verder kan je er niet veel aan doen..

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 12:23

Ik smeer er nu azaron op en slik 1 hooikoorsttabletje per dag (op aanraden van iemand die bij de apotheek werkt) De jeuk is veel minder en de plek krijgt nu al een beetje een normale kleur, thank god for that!

miepiemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 14:46

goed kijken of het niet veel dikker gaat worden, en ander nat houden en been omhoog, en anders even langs de dokter die hebben van die pilletjes ervoor.
heb er net een weekje met het been omhoog op zitten (rot beesten) Boos!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 18:58

heb je nu niet veel meer aan, maar voor een volgende keer: zo snel mogelijk nadat je gestoken bent in bad gaan liggen. de bult wordt zo veel minder groot.

_loekie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 19:02

Ik heb gelezen dat het heel normaal is dat het dik word.
Ik heb er namelijk zelf ook heel veel last van.
Net een allergische reactie.
Je kan denk ik het beste koelen en een middeltje halen bij de drogist/apotheek.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 19:03

Ik word dagelijks geprikt door deze rotbeesten..

Ik smeer Azaron, heel veel Azaron.. En verder heb ik nog een zalfje op doktersadvies.. Celestroderm ofzo..

Dat is omdat ik superallergisch ben voor bijen, dazen en muggenbeter.. Bij mij word het ook geen bult, maar een groot rood en jeukend plakaat van minimaal 10 cm breed ofzo..

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 21:04

_loekie_ schreef:
Ik heb gelezen dat het heel normaal is dat het dik word.
Ik heb er namelijk zelf ook heel veel last van.
Net een allergische reactie.
Je kan denk ik het beste koelen en een middeltje halen bij de drogist/apotheek.

Het is inderdaad normaal dat het dik wordt, maar niet groter dan een klein schijfje. Heb niemand gehoord die net als ik zo'n dik plakaat op zijn of haar been kreeg. Ik kon niet meer normaal lopen door dat banketstaaf steekje.
Gelukkig is het nu al goed geslonken, het is nu nog maar een klein schijfje geworden en wat dik was is nu een beetje paars gekleurd. Maar ik ben al lang blij dat mijn been er nog aan zit Knipoog (Dramaqueen! Haha! haha)

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 07:56

mijn ervaring is dat als je door een daas gestoken word iedereen een flink dikke bult ter grote van minsten een koffieschotetje krijgt!

thuis, op stal iedereen heeft altijd gigantische plekken. Wat vooral voor de jeuk helpt is koelen.
Qua zalfjes hebben we nooit wat uitgeprobeerd.

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 08:12

Hmm, de reacties op een steek van een daas verschillen dus nogal wat, bij mij was het niet 1 koffieschoteltje, maar minstens 2, als het er geen 3 waren... Maar Azaron (gewoon bij de apotheek te koop) werkt heel goed! Het heeft een verkoelend en verdovend effect en je ziet de plek kleiner worden Lachen

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 08:28

Ik ben gisteren 4 keer gestoken door dazen. Zit helemaal onder de dikke schijven. Overdag valt de jeuk wel mee, maar 's nachts....... Voortaan maar goed insmeren van te voren....

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 09:29

Je kan het beste bij prikken van insecten Azijn op de plek doen!!!!!

Mell_Binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 09:32

heb laatst ook 2 van die bulten gehad.. Ik doe er altijd nestosyl op en voorderest gewoon niet eraan denken als je het hebt.. dan jeukt het (meestal) ook niet Knipoog

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 09:35

Ik had er vorige week één op mijn keel!! Voelde dat beest gewoon steken (was aan het rijden). Ik had zo'n bol op mijn keel dat iemand me vroeg of ik keelkanker had.. Clown

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 11:22

heb hetzelfde op mijn enkel gehad, mijn moeder zag het na 2 dagen en di eheeft me naar de dokter gestuurd, ik bleek een allergie voor die beesten te hebben. Heb er tabletjes voor gekregen en omhoog leggen en koelen die plek. Omdat het je benen zijn zakt al het gif naar die plek waardoor het erger ging jeuken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 12:22

Prikweg VSM of iets van Azaron, wij hebben thuis zo'n gifzuigertje, heel vaag, maar wel handig.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 18:26

Hier nog een slachtoffer. De mijne heeft me niet op stal gestoken, maar gewoon in onze achtertuin Boos!

Ik heb op mijn kuit een 10x10 cm. schijf zitten met strakgetrokken vel. Ik heb anti-allergietabletjes gehad en ik smeer met lidocaïne menthol zalf. En koelen helpt ook goed.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 18:29

LIDOCAINEZALF dat is het enige wat echt werkt, dat verzacht de pijn is namelijk verdovend.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 09:01

Traumeel er meteen opsmeren. Verder haal ik altijd gelijk van die allergie pilletjes bij de dokter. Gister was ik gelukkig net op tijd, er zat er 1 op mijn arm. Kon m net op tijd weg slaan.

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 09:04

Ook ik ben iemand die ongeveer dagelijks gestoken word door deze lieve beesten. En dat het gaat gloeien enzo maar ik probeer gewoon zo veel mogelijk te koelen en er van af te blijven.

MotherGoose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 13:59

Azaron uit zo'n stickje ... Ik heb dat dingetje al ik weet niet hoe lang (zeker 12 jaar nu), en het werkt prima. Insmeren, even laten intrekken en weg is de jeuk. Haha!