Niet correct gekleed ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Unseen

Niet correct gekleed ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 16:03

Hoi,
Ik had 17-04-06 een springwedstrijd in de klasse B, waarbij ik ben uitgesloten wegens 3x weigering.
Nu vind ik mijn coupon terug, en daarop staat bij reden van uitsluiting het volgende: 3xW + niet correct gekleed.

Ik heb me toen heel erg lopen af vragen waarom ik niet correct gekleed was. Ik zelf droeg mijn zwarte wedstrijdjasje, witte blouse, witte broek, witte handschoenen, wit dekje. Mijn paard was niet ingevlochten. Ook had ik een donkerblauwe bodyprotector over mijn jasje heen aan. Dit is toegestaan voor zover ik weet. Ik had gepoetste zwarte (rubber) laarzen met kleine stompe sporen. Mijn pony droeg een normaal zwart hoofdstel met wit onderlegd en met sperriem, een zwart veelzijdigheidszadel.
Verder was mijn pony netjes gepoetst en droeg ik een wit netje in mijn haar.

Waarom was ik die bewuste wedstrijd niet correct gekleed ?

Elmond

Re: Niet correct gekleed ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 16:08

Ik ben heel benieuwd naar het antwoord!!! Ik heb net de faq doorgelezen, maar ook daar kan ik niks vinden waar jij die bewuste dag niet aan voldaan hebt. Had je een zweep bij je trouwens?

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 16:12

Jammer dat je nu pas je coupon hebt teruggevonden... Dit soort vragen had je direct na afloop van je rubriek kunnen stellen aan het jurylid. Als ik de opsomming van je tenue lees, kan ik ook niks vinden wat zou moeten duiden op in-correctte kleding.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 16:18

Weet je zo wat je verenigingstenue is? misschien wist de jury het toevallig wel? Hoe lang was je zweep?

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 21:54

Ik gebruik geen zweep Lachen
Het verenigingstenue is een donkergroene trui, maar dit is niet verplicht en alleen de AB-combinaties dragen hem soms. Lang niet iedereen. Ik ken eerlijk gezegt maar 1 meisje die hierin rijdt van mijn vereniging.
Het kwam ook niet in me op om naar het jurylid te gaan (domdomdom...)

Menk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 21:57

Plastron? ik weet niet of dit verplicht is bij het springen maar bij dressuur wel..

Elmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 21:58

Ohw als je geen zweep gebruikt kan het dat ook niet zijn, maar verder is een plastron niet verplicht bij het springen dacht ik hoor! Ik weet niet hoe dat nu zit met het verenigingstenue...

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 21:58

Ik dacht dat het niet toegestaan is met sporen te rijden in de B. Of geld dat alleen voor studentenwedstrijden?

Plastron is trouwens niet verplicht, zolang je maar een dressuurblouse aanhebt met een witte kraag welke aan de voorkant dicht is. En een leuk speldje erop natuurlijk Knipoog

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 22:35

sporen zijn altijd toegestaan.
Ik zou niet weten wat je fout hebt gedaan.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 22:50

Cap? zie hem niet in je lijstje staan Tong uitsteken

Mischien heeft men je coupon verwisseld en was diegeen voor of na jouw niet correct gekleed en had ook 3 weigeringen...

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 07:44

Rupsje schreef:
Ik gebruik geen zweep Lachen
Het verenigingstenue is een donkergroene trui, maar dit is niet verplicht en alleen de AB-combinaties dragen hem soms. Lang niet iedereen. Ik ken eerlijk gezegt maar 1 meisje die hierin rijdt van mijn vereniging.
Het kwam ook niet in me op om naar het jurylid te gaan (domdomdom...)

Staat er in het verenigingstenue dat je ook een jasje aan mag? of heb je dat ergens anders vandaan getoverd?

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 09:22

De hele vereniging rijd ik jasje, dus ik neem aan dat ik geen uitzondering ben.. Uiteraard had ik ook een cap en plastron (met speld) Tong uitsteken Ik zal even een foto zoeken van een andere springwedstrijd.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 09:24

Afbeelding

Afbeelding

Enige verschil met deze foto's, dat ik een bodyprotector over mijn jasje heen droeg op die andere wedstrijd.

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 09:30

misschien is het dan toch de plastron..ik ken namelijk iemand waaraan ze vroegen waar de plastron was *ik niet maargoed*

JackieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 09:36

plastron :s ik weet het niet hoor :p

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 09:38

wat zou het anders moeten zijn? Ik heb normaal alleen een plastron erbij..en heb nooit ergens commentaar gehad.. en toen n vriendin van mij geen plastron om had, kreeg ze er commentaar op. Dus ja..of je moet de jury opbellen Knipoog

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 11:49

bitringen???

voor de rest ziet het er gewoon normaal uit... !

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 11:55

Rupsje schreef:
De hele vereniging rijd ik jasje, dus ik neem aan dat ik geen uitzondering ben.. Uiteraard had ik ook een cap en plastron (met speld) Tong uitsteken Ik zal even een foto zoeken van een andere springwedstrijd.

Dat wil nog niet zeggen dat het is toegestaan. Als niet in de regelementen staat dat je met jasje mag rijden dan kun je maar net mis zitten. Als de jury toevallig net iemand heeft gezien die wel netjes in tenue was dan kan je maar zo verkeerd gekleed zijn. Helaas. Als is het niet zo dat een jury daarop moet controleren. Vraag me niet wie het wel moet controleren want dat vraag ik me al jaren af.

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 15:31

mirkip schreef:
bitringen???

voor de rest ziet het er gewoon normaal uit... !

Zijn bitringen dan niet toegestaan in wedstrijden?

Ik zou ook niet weten wat er verkeerd zou zijn aan je kleding Verward misschien idd het plastron, maar het is wel vreemd...

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 18:24

ja dat dacht ik, maar ik heb het regelement er nu niet speciaal voor doorgelezen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 22:29

Was het een kringwedstrijd of een concours hippique? Hier in Friesland moet je bij kringwedstrijden in je clubtenue starten en als je een oplettende jury hebt gehad die toevallig wist dat jullie clubtenue een groene trui was, dan zou dat misschien je opmerking kunnen verklaren.

Waar heb jij de wetenschap vandaan dat het clubtenue niet verplicht is? Lachen

Bitschijven (bitringen heeft ieder bit bijna Knipoog ) worden niet genoemd in het springreglement. Ik weet wel dat ze vanaf de M1-dressuur niet meer toegestaan zijn.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 22:40

Rupsje schreef:

Mensen, aub wel even lezen Lachen Ik schreef dat ik WEL een plastron droeg.

Of het clubtenue verplicht is weet ik verder niet, maar echt, ook op ons thuis concours rijdt iedereen in eigen tenue. Ik zal eens kijken of ik het ergens kan nalezen.

Het was geen kringwedstrijd, en ook geen echt concours hippique (dat is ook met dressuur erbij toch? )
Het was een doodnormale springwedstrijd, met 1 binnenbak voor losspringen, 1 binnenbak voor het parcours, geen barrage Lachen

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 22:46

Sja, ik ben niet zo bekend met de wedstrijden in de andere provincies, maar hier heb je ook vaak dressuur én springen op een CH.

Ok, laat ik mijn vraag anders stellen: de rijverenigingen die deelnamen aan die wedstrijd? Kwamen die uit een bepaalde kring of waren er ook mensen van ver (bv. buiten de provincie)?

margareth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 22:47

haai

misschien was het niet voor jou bedoeld Ach gut
ik zal niet weten wat er verkeerd is.... Bloos Pling

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 08:14

Rupsje schreef:
Rupsje schreef:

Mensen, aub wel even lezen Lachen Ik schreef dat ik WEL een plastron droeg.

Of het clubtenue verplicht is weet ik verder niet, maar echt, ook op ons thuis concours rijdt iedereen in eigen tenue. Ik zal eens kijken of ik het ergens kan nalezen.

Het was geen kringwedstrijd, en ook geen echt concours hippique (dat is ook met dressuur erbij toch? )
Het was een doodnormale springwedstrijd, met 1 binnenbak voor losspringen, 1 binnenbak voor het parcours, geen barrage Lachen

In de regelementen van de KNHS staat dat clubtenue verplicht is. Je moet dus zoeken in de regelementen van de vereniging hoe vrij ze zijn in dat tenue