Actie voor foto

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tjaldur

Actie voor foto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 13:22

Geen idee of dit hier goed staat...
Ik laat binnenkort foto's maken van mijn IJslander, door iemand van de kunstacademie (ofzoiets). Nu heb ik wat foto's van haar gezien en die zijn echt geweldig. Dit komt omdat die paarden ook veel actie laten zien in de wei. Ik dacht bij mezelf: dit gaat bij mijn paard nooit gebeuren, die gaat gewoon staan grazen en kijkt niet op of om.
Dus ik vandaag eens even kijken hoe ik hem het beste kan 'activeren'. Ik ben de hele ochtend bezeig geweest met zwepen (heb hem niet geraakt hoor), paraplu's, regenjassen, water, fluitjes, andere paarden enz. Hij reageerde gewoon helemaaaal nergens op!
Ben bang dat het niet gaat lukken met de foto's. Heeft iemand nog een tip??

magli

Re: Actie voor foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:27

Haha, moest lachen toen ik je bericht las Knipoog
Volgens mij zal die wel enig materiaal hebben zeker, niet alle paarden zijn actief in de weide?!
En vele paarden zijn ook nieuwsgierig naar nieuwe mensen, vreemdelingen, dan gedragen ze zich
ook anders.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:29

Misschien vond ie het te warm? Tong uitsteken

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 14:25

Haha nee, hij is nooit zo actief, eerder lui haha. En ja, hij is mij gewend, dus mij vindt hij idd niet zo spannend. Misschien dat het bij de fotografe anders gaat. Anders krijg ik weer 100 van deze foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 16:08

Onze paarden vinden het altijd heel interessant als er mensen lopen in een stuk land naast ze. Dus misschien kan je iemand vragen of ie daar even wil gaan voetballen. Haha! (Als jouw paard dat wel interessant vindt iig.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 16:14

Andere omgeving? Alleen zetten (gaan de meeste roepen en hinniken, weet uit ervaring dat dat leuke plaatjes oplevert Haha! !)
En als je nou eens een ander van de kudde opjaagt? Misschien rennen en dan meerdere mee en krijg je een beetje het kudde-effect!
Succes!

Amora86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 19:45

met pan en dekels slaan op elkaar!! of se dan nije gaan rennen!!!!!!!!! en als dat niej help weet ik ok niej meer!! hahah
succes

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 08:00

Wil je hem perse los hebben? Anders kun je een mooi hoofdstel/halster omdoen. Als hij wil eten kan je hem omhoog trekken. Mss dat een mobiel met aparte beltonen zijn aandacht kan trekken.

@amora86: Wil je normaal nederlands typen? Dit leest niet fijn Lachen

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 11:30

Wat je ook kan doen is je pony laten begrijpen dat het een spelletje is. Ren dreigend op hem af, maak rare geluiden, maak onverwachte bewegingen etc. Hij zal hier misschien door snappen dat jij een spelletje wil doen en misschien dat ie dan wegrent. Bij mijn pony helpt dit altijd wel (maar misschien is die van jou wel aardslui haha).

fUrytjj_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 11:40

Ik zou ook niet weten, bij mijn paardjes helpt het gewoon als je er een
beetje achteraan huppelt haha Knipoog
Maar als de foto's zijn gemaakt wel even laten zien hoor Clown

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 11:57

Kipje schreef:
Wat je ook kan doen is je pony laten begrijpen dat het een spelletje is. Ren dreigend op hem af, maak rare geluiden, maak onverwachte bewegingen etc. Hij zal hier misschien door snappen dat jij een spelletje wil doen en misschien dat ie dan wegrent. Bij mijn pony helpt dit altijd wel (maar misschien is die van jou wel aardslui haha).

Haha ja, inderdaad aardslui! Hij geeft ook nergens iets om hoor. Kunt hem tijdens het rijden zo hard met je zweep slaan, hij reageert er gewoon niet op. Kreeg ik van mijn instructeur te horen dat hij gewoon een dikke huid heeft en het niet zo goed voelt. De keer daarop stond hij klaar met een zweep en knalde er echt hard op, maar het had echt geen effect. Wel een stoer paard hoor, die laat zich gewoon niet gek maken.
Maar misschien dat ik even met zijn vriendinnetje voor de wei moet gaan wandelen, dan reageert hij als een echte dekhengst. Echt showen enzo haha, echt leuk om dat een 17-jarige ruin te zien doen.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 15:16

ja dat is idd...heel moeilijk...ik heb met me verjaardag een wekker gekregen die hinnikt als het afgaat....ik proberen in de wei bij de paardjes en die werden allemaal knettergek en gingen bijna door het draad (wat ook niet de bedoeling is natuurlijk) maar ze reageerde heel erg

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 19:08

Misschien een longeerzweep eraan met een grote plasticzak en dr flink mee gaan rennen en schudden etc Clown Heb ook een keer foto's gemaakt van een paard die continu half stond te slapen en zn oren niet naar voren wilde doen. Iedereen heeft staan springen en dansen in de wei, longeerzweep met zakje etc maar het had allemaal weinig nut Clown

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 19:08

Bij mijn paard werkte een andere omgeving heel goed.
Die had hetzelfde probleem als jij met je pony.
Misschien nog een vreemde pony of zo in een wei ernaast of een stukje verderop....

Zie in mijn onderschrift het resultaat van de foto's. De fotograven en bekenden van mijn paard herkende mijn paardje niet meer terug.

max_flora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:36

ik zeg altijd tegen me haflinger al die moet draven of galoperen prr kom op ja ja en dan moet je het zweempje er achter houden Haha! misschien helpt dat

xx_vlinder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 19:28

xxitsmexx schreef:
ja dat is idd...heel moeilijk...ik heb met me verjaardag een wekker gekregen die hinnikt als het afgaat....ik proberen in de wei bij de paardjes en die werden allemaal knettergek en gingen bijna door het draad (wat ook niet de bedoeling is natuurlijk) maar ze reageerde heel erg

Ik ook met een ringtone... stond ik in de wei, gaat dat ding af. Allemaal hinniken en knettergek doen inderdaad...

Jonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 10:27

Haaha dat herken ik ook Knipoog. Misschien helpt het om een ander paard bij hem op het land te gooien?

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 10:35

telefoons helpen idd.. daar snapt mijn pony egt helemaal niks van..

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 10:36

een zakje aan het uit einde van je zweep knopen?!

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 11:27

Haha ja ik kan het proberen, maar dan moet ik het wel door iemand anders laten doen. Van mij issie niet zo onder de indruk ben ik bang. Bedankt voor de tips!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 05:57

Misschien heeft de fotograve zelf nog wel een paar goede ideeën ... ik kan me namelijk niet voorstellen dat jij de enige luie pony hebt. Haha!

Kipje schreef:
En als het niet lukt heb je altijd nog mooie actie foto's van jezelf. Tong uitsteken

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 06:35

Een grote, enge opblaaskrokodil wil nog wel eens werken Haha! Clown
Mijn tinker is ook zo lui, maar zoiets werkt beter dan de zweep!

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 10:21

Ik volg dit topic even!
Heb ook een IJslander type: huh wat? en wil ook nog eens mooie foto's van hem.
Heel af en toe heeft hij ineens uit zichzelf zo'n bui maar daar kan je de klok niet op gelijk zetten en heb ik ook nooit een camera bij me.

Sifra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 19:16

Ik denk als diegene dit al vaker heeft gedaan. Dus maak je niet druk, je kan van te voren alvast vragen of je nog enige materialen nodig hebt. En zou het nu eens niet lukken, ik vind persoonlijk poseerfoto's veeel mooier als actiefoto's dus dat kan ook een optie zijn Knipoog

Maak je niet druk het lukt wel!

Blend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 22:43

Wij gebruiken een jerrycan met stenen, en dan flink rammelen!