Vanmorgen gelukkig geen spierpijn van de endurance van gisteren, dus dat scheelde. Ik kon dus fris en vrolijk naar Almelo om de eerste ruiters en paarden op te vangen. Merilyn en Suus (Sjuimpje) zouden met Leys en Ozep rond een uurtje of 12 in Almelo zijn en na de nodige telefoontjes kwamen we tegelijk bij het stoplicht bij de manege aan. Wendy (Prakkie) zat vlak achter ons en Leontine kwam een paar uurtjes later. De eerste lichting was dus al gearriveerd!
Na de noodzakelijke dingen te hebben gedaan (paarden van de trailer, boxen opstrooien, water halen, hooi halen) zijn we naar het wedstrijdterrein gegaan. Daar nog even het een en ander geregeld op het secretariaat (heerlijk om al die Twentse accenten weer te horen!) en toen eindelijk lekker kunnen zitten in die hitte, met een drankje en voor sommigen onder ons een vette hap.

Inmiddels was Maarten ook gearriveerd en toen belde Prisca om te vertellen dat ze ergens bij Apeldoorn zaten. Hun stalgenoot reed voorop met de trailer en haar eigen paard erin, Pris en Marco reden er achteraan. Ik ging het dus niet redden om ze op te vangen, aangezien ik Lau had beloofd dat ik met haar mee zou gaan naar les. Ik moest dus op tijd terug naar Rijssen (had ook m'n ouders beloofd om thuis te eten aangezien ik de rest van de week ook pleite ben

Toen ik na Laura's les Ameretto aan het uitstappen was, belde Maarten om te vertellen dat de camper het had begeven. Bij De Meern al, en hij was niet meer aan de praat te krijgen. Gelukkig hadden de grootouders van Merilyn nog een caravan die ze wel wilden uitlenen, dus zijn Merilyns ouders alsnog naar Almelo gereden om die caravan te brengen, de schatten!

Om een uurtje of 10 waren we klaar met Ameretto en toen zijn Lau en ik nog ff naar Almelo gereden, alwaar de hele ploeg in het halfduuster aan de patat zat, op de grond bij gebrek aan meubilair. Morgen neem ik zaklantarens en wat tafels en stoelen mee, dat werkt toch allemaal wat fijner! Inmiddels was Merilyn erachter gekomen dat de douche in het scoutinggebouw niet werkte, maar 10 minuten later ontdekte Suus een trucje waardoor de boel juist wèl werkte, dus gelukkig kan er normaal gedoucht worden...
Nog even fijn genoten van het mierzoete 'berendrankje' (zal proberen daar een foto van te regelen) en om een uurtje of 11 wilden Suus en onze stalgenoot Y. hun paarden nog gaan rijden... De bikkels. Dus met z'n allen naar de stallen (dat rijmt), twee paarden gezadeld en eentje (Leys) aan de hand meegenomen. Ben benieuwd of alles in het pikkedonker nog netjes terug is gekomen, dit weer wegens gebrek aan zaklampen en terreinverlichting bij de stallen

Lau en ik zijn iig op tijd naar huis gegaan. Lau ligt nu al urenlang lekker te slapen en mij lukt het niet, maar ik denk dat ik het zo toch maar weer eens ga proberen. Morgen weer vroeg op (half 9) voor de eerste echte wedstrijddag in Almelo!