Cap krap bij hitte

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Cap krap bij hitte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 07:24

Hebben jullie dat ook?

Ik ben sinds kort weer begonnen met paardrijden en nu doet mijn hoofd aldoor pijn van mijn cap. Ik heb hem wel eerder opgehad, maar dat was alleen in de winter en toen heb ik bijna alleen maar gestapt. Zondag was het hier 35 graden en ik had in de buitenbak privé-les ... nou, dat was na een half uur dus niet echt prettig meer.

Hij is helaas niet verstelbaar, maar om nou nog een cap te kopen voor warm weer lijkt me ook weer zoiets raars. Sowieso past hij in principe dus wel.

Heeft iemand nog een tip? Zonder cap rijden vind ik geen goed idee.

Daantje1981

Berichten: 2911
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Renswoude

Re: Cap krap bij hitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 07:33

Als de cap verder niet verstelbaar is en je er zoveel last van hebt is er eigenlijk maar een ding mogelijk. Een nieuwe cap kopen.
Die cap is waarschijnlijk dus echt te klein.
Of het is gewoon zo dat je door de warmte hoofdpijn had, dat kan natuurlijk ook.

Je moet eens proberen als je hem op hebt of je hem echt 'vast' hebt zitten of dat je hem nog een beetje kan bewegen.

Bienotje

Berichten: 10897
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Cap krap bij hitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 08:45

Ik denk ook dat je cap gewoon echt niet goed zit. Kapsel veranderd? Of kan je hoofd zijn gegroeid? Een krappe cap, kan trouwens met kort dragen niet al te veel last opleveren maar als je je cap nu intensiever en langer gebruikt is het heel wat anders.

Trouwens, niemand zit zijn cap nog prettig bij 35 graden Lachen

Verzeker je er van dat je echt de juiste maat cap hebt, zoniet echt een nieuwe aanschaffen. Een slecht zittende cap beschermt namelijk nog niet je hoofd tegen letsel, dan zou je toch beter aksnog zonder cap rijden en zoals je al aangeeft. Dat is niet je bedoeling Lachen

Anoniem

Re: Cap krap bij hitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 09:09

RT-P --> RUI

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Re: Cap krap bij hitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 09:13

Das waarom ik met deze hitte niet met cap rijd..dan kun je me opvegen Scheve mond

Samantha_

Berichten: 10856
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Cap krap bij hitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 09:35

Sappos schreef:
Das waarom ik met deze hitte niet met cap rijd..dan kun je me opvegen Scheve mond

Inderdaad dat heb ik dus ook.
Ik heb een verstelbare cap, maar om hem met deze hitte lekker te laten zitten moet ik m zo los doen dat ik beter geen cap op kan zetten.

JeroenS

Berichten: 1036
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: stadskanaal

Re: Cap krap bij hitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:21

Doordat het warm is zet je hoofd misschien uit of je cap krimpt.
Je zal waarschijnlijk een nieuwe cap moeten kopen die verstelbaar is.

Gr Jeroen

Maaaikea

Berichten: 808
Geregistreerd: 03-03-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Cap krap bij hitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:57

Ook als is het 35 graden, ik doet gewoon mijn cap op. Ik heb niet voor niets een cap gekocht *LOL* Dan zit hij maar wat minder lekker.. Anders kan ik net zo goed altijd zonder cap rijden.. Daarnaast heb ik een verstelbare, dus ik doe hem dan altijd ietsjes losser.

Lin4Life

Berichten: 942
Geregistreerd: 16-02-06
Woonplaats: Zwolle

Re: Cap krap bij hitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 12:32

JeroenS schreef:
Doordat het warm is zet je hoofd misschien uit of je cap krimpt.
Je zal waarschijnlijk een nieuwe cap moeten kopen die verstelbaar is.

Gr Jeroen


Alles zet uit met warmte.. Dus een cap gaat dan niet ineens spontaan krimpen..
Ook een cap zou dan uitzetten.. maar een cap zet iets minder uit als je hoofd denk ik.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Cap krap bij hitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 12:36

Heb jij dan nog zo'n potdeksel? Tegenwoordig is een cap van 3 tientjes nog verstelbaar en luchtdoorlatend!
En anders zet je een fietshelm op, nog lichter maar alles is beter dan zonder!

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Re: Cap krap bij hitte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 04:44

Nee, het is geen potdeksel. Haha! Als ik hem opzet kan ik hem nog wel een beetje bewegen, maar zondag na de les dus niet meer. Daarom vind ik het ook zo lastig; aan het begin van de les paste hij volgens mij wel, maar aan het eind niet meer ... ik kan moeilijk in de pauze van cap wisselen. Tong uitsteken

Ik denk dat ik het nog eventjes aankijk; het is zondag waarschijnlijk iets koeler (30 graden, scheelt niet veel maar toch), dus als ik er dan nog last van heb misschien dat ik dan deze verkoop en een verstelbare koop.

pubelia

Berichten: 10002
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Re: Cap krap bij hitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 04:47

wie zegt dat je cap is gekrompen? misschien zijn je hersenen wel gegroeit?

ik heb iig geen last van.

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Cap krap bij hitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 09:26

Waarschijnlijk hou je veel vocht vast met deze hitte en daarom zit je cap te strak. Of doorzetten met deze dagen, of een nieuwe cap voor 'erbij' dus.

Thats_Me

Berichten: 10964
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Cap krap bij hitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:04

Ik heb het ook dat met warm weer m'n cap strakker om m'n hoofd zit. Maar als ik eenmaal aan het rijden ben heb ik er niet zo veel last meer van want dan denk ik niet meer aan dat ding op m'n hoofd Haha!

Colt

Berichten: 2011
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Assen

Re: Cap krap bij hitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:06

maikymouse3 schreef:
Ook als is het 35 graden, ik doet gewoon mijn cap op. Ik heb niet voor niets een cap gekocht *LOL* Dan zit hij maar wat minder lekker.. Anders kan ik net zo goed altijd zonder cap rijden.. Daarnaast heb ik een verstelbare, dus ik doe hem dan altijd ietsjes losser.


Jah psies Haha! Knipoog