Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

monya schreef:Je zult bij verlatingsangst zelf belangrijker moeten worden dan je shetje. Die mens-paardverhouding krijg je door een goede relatie (lees respect) te verkrijgen via grondwerk. Het paard moet leren dat jij 51% van de stemmen hebt en dat jij de belangrijkste persoon op deze aarde bent. Daar zijn heel gerichte oefeningen voor, op mijn website heb ik bij nieuws diverse artikelen (voor Amazone etc.) geschreven die ingaan op aandachtsoefeningen, maar ook in de stukken over zadelmak maken staan oefeningen beschreven waarmee je gericht aan je relatie kunt werken. Eerst vanaf de grond goed leiderschap opbouwen, daarna in het zadel!

Ik ga het zeker proberen. miriamrocky schreef:negeeren en gewoon door gaan
hoofdstel in en ga er naast lopen
ga met zijn 2 dat je hem desnooit met 2 man kan vast houden als je toe geeft dan blijft die dit doen
Neem een vriendin mee met haar eige paard en ga is met zijn 2 rijden maar zonder dat schetje
probeer dit door te zeten doe je dit niet wordt het alleen maar slimer

ozzieozzie schreef:Ilegra---> Bij mij zal dit niet echt gaan lukken. Mijn paard is een engels volbloed en die is nogal erg gevoelig. Als ik hem een tikje geef dan is hij helemaal over de zeik......
Monya---> Als ik gewoon met hem ga wandelen is er niets aan de hand, zolang ik naast hem loop dan heeft hij alle respect voor me, doet alles wat ik van hem vraag. Maar als ik er dan weer opklim dan gaat het gewoon niet. Dit komt denk ik ook omdat ik er een beetje bang van aan het worden ben. Ben er een paar keer afgevallen en dat was geen pretje. Het ligt dus niet alleen aan mijn paard maar ook aan mij!