haardonut?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kamide
Berichten: 1764
Geregistreerd: 11-03-04

haardonut?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 15:55

Misschien staat het al wel ergens, maar ik kon het zo 1, 2, 3 niet vinden.
Ik weet ook niet of het hier goed staat Bloos

Maar mijn vraag is, hoe werkt een haardonut? dus hoe doe je die nou precies om je haar heen??

Alvast bedankT!

Ilsemarie

Berichten: 6849
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Haren (gn)

Re: haardonut?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 17:20

heet dat zo? Wist ik niet... maar volgens mij weet ik wel wat je bedoeld Tong uitsteken

Je maakt een staart, daar doe je dat ding omheen. En dan verdeel je het haar vanuit het midden naar de zijkanten gelijkmatig. (ik houd dan m'n hoofd voorover zodat het horizontaal komt, dan blijft het haar beter liggen) dan doe ik er een strak elastiek omheen. Een haarnetje overheen, nog ene strak elastiek en dan zo'n kraaltjesnetje ding en dan een sierelastiek en dan is t klaar en blijft zeer goed zitten Tong uitsteken
Sommige mensen hebben genoeg haar en langenoeg haar om het zonder netje en kraaltjesnetje toe doen maar mijn haar is wel langgenoeg maar ik heb heel dun en weinig haar dus dan zie je dat er altijd nog doorheen dus los ik het zo op Lachen

Kamide
Berichten: 1764
Geregistreerd: 11-03-04

Re: haardonut?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 17:21

Maar als je dus langer haar hebt? dan komen er toch allemaal pieken uit langs de zijkanten? Bloos

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: haardonut?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 20:02

Ik maak een staart, donut eromheen, staart in twee plukken, strak om de donut heen, elastiek erom.
Losse plukken draai ik om de ontstane knot heen, waar nog een elastiek overgaat. Eigen haar gelijkmatig over de ronding van de donut strijken.
Kralennetje erom, vastzetten, klaar.

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Re: haardonut?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:45

Ik maak een staart, voor de laatste slag dat het elastiek erom gaat doe ik 'm dubbel, de rest van de staart draai ik om dat soort frutseltje heen. Daaromheen gaat de donut, die zet ik vast met speltjes, netje erom en klaar. Heb geen geduld om mijn eigen haar om de donut heen te gaan zitten freubelen Bloos

Solitair
Berichten: 1885
Geregistreerd: 01-12-04

Re: haardonut?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 14:44

maak een (lage) staart. doe de donut dr om heen en laat het haar dr om heen vallen, hierbij kun je even voorover gaan staan zodathet zich mooier verdeeld. daarna doe je er een dun elastiekje om heen. de plukjes die daar nog uitsteken draai je om de knot heen en zet je vast met kleine knipjes. daarna doe je het netje dr over heen en zorg ervoor dat deze over de haarknipjes heen zitten. doe daarna nog een dik elastiek er om heen. haarlak erop en klaar!

Kamide
Berichten: 1764
Geregistreerd: 11-03-04

Re: haardonut?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 19:25

oke! Haha!
Thnx allemaal!

Jes

Berichten: 12156
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: haardonut?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 12:10

Ik doe ook nog altijd van die speldjes er bij zadat het extra goed blijft zitten...... (Ik neem wel altijd de wat bredere, zodat je ze er makkelijker in kunt steken.....)
En verder maak ik dus ook eerst een staart dan die donut er om heen, en je haar netjes verdelen, Elastiekje er om, de rest van mijn haar om het elastiekje draaien.. Weer een elastiekje en dan het netje, en dan nog een groot elastiek. Blijft altijd super zitten.........

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Re: haardonut?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 12:32

Ik heb haar tot net op m'n schouders. Doe eerst een laag staartje, donut erom, en dan het haar dat er dus in het midden uitsteekt eromheen vouwen. Elastiekje erom, dik elastiek erom, en dan het kralennetje. Klaar!

___Sanne

Berichten: 1585
Geregistreerd: 23-11-05
Woonplaats: Arnhem

Re: haardonut?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 14:10

heeft iemand een foto van een haardonut??
ik zou niet weten wat het is, maar het klinkt wel handig Tong uitsteken

Solitair
Berichten: 1885
Geregistreerd: 01-12-04

Re: haardonut?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 14:52


___Sanne

Berichten: 1585
Geregistreerd: 23-11-05
Woonplaats: Arnhem

Re: haardonut?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 14:54

aha!
thanks heidehofs! Lachen

Kamide
Berichten: 1764
Geregistreerd: 11-03-04

Re: haardonut?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 19:17

zo'n netje over heel je hoofd vind ik echt lelijk Haha!
kan toch ook wel met een gewoon netje he? Bloos