Brabant - voor- en nadelen van jouw regio/kring

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Brabant - voor- en nadelen van jouw regio/kring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 11:54

Volgend jaar wil ik mijn driejarige en waarschijnlijk nog een paar andere paarden gaan starten - eindelijk weer! Ik woon in Belgie, maar wil graag in Nederland gaan starten omdat ik het Belgische systeem helemaal niks vind en tenslotte ben ik zelf ook Nederlandse - and proud of it!

Nou zit ik van mij thuis eigenlijk even snel in de regio Bergen op Zoom, Breda of Eindhoven, dus de keuze voor een vereniging wordt zo wel erg breed! Om me wat te oriënteren, zou ik graag eens horen wat volgens jullie de pro's en contra's van jullie regio/kring zijn. Denk bijv. aan de bodems (veel op gras, zand of klei?), veel insecten of niet, is de organisatie van de concoursen goed qua timing en facaliteiten, 1 of 2 proeven meestal, de sfeer op de concoursen (erg individueel of juist groepsgezind, afstandelijk naar andere ruiters of gezellig?) vroege of late selecties voor de kampioenschappen en alles wat je te binnen schiet.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Brabant - voor- en nadelen van jouw regio/kring

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 07:11

Kring Eersel, prima sfeer, in de zomer goede wedstrijden, goed geregeld ook en altijd prettige organisatie. De kring is weer opgedeeld in rayons, en ik weet niet in andere rayons, maar het rayon waar Eersel in valt (Eersel, Bergeijk, Luijksgestel, Westerhoven en Riethoven) hebben wel slechte terreinen voor de winterselecties. Wordt buiten gereden, vaak op een oud maisland. Maar zelfs een Bart Bax rijdt daar gewoon tussen met zijn paarden. Haha!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 12:11

Ik rijd in Kring Breda maar vooralsnog heb ik dit jaar er geen selectiewedstrijden gereden (jong paard eerst maar in een zeer gecontroleerde setting oefenen). De hoeveelheid wedstrijden zijn ruim, de lokaties over het algemeen prima, maar ik vind wel dat er een behoorlijke vriendjespolitiek heerst op sommige wedstrijden. Er zijn in de winter genoeg indoorwedstrijden en soms is het ook mogelijk om dan 2 proeven te kunnen rijden.
Ik rijd zelf nu wedstrijden in Waspik op Stal Allure. Voordeel hiervan is dat het niet te groot is, meestal zo'n 10 personen in een klasse. De organisatie is goed, je kan 2 proeven rijden. Losrijden in een omheinde 20x60 bak en de proeven in de zandbanen. Ik vind dit een prima lokatie voor het oefenen met mijn jonge paard.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 17:22

Kring Helmond:
Winteraccomodatie: Manege het Zwarte water, agterberg bodem (binnenmanege) waar je ook binnen kan losrijden. Ik vind die wedstrijden goed geregeld.
In de zomer worden de selecties gereden in april, mei, juni zo ongeveer, dus vrij vroeg voor de kampioenschappen. Wordt geloof ik bijna altijd op gras gereden.
De kring is wel vrij groot, weet niet precies hoe het is in vergelijking met andere kringen, maar in de B zijn geloof ik 4 ringen met ongeveer 22 deelnemers. Hoe hoger, hoe minder. Er zitten goede combinaties in Kring Helmond, de laatste keren waren in bijna alle klassen kampioenen uit deze kring.
Op de site http://www.knhsregiobrabant.nl/ , vanuit daar kan je doorklikken naar sites van verschillende kringen. Misschien heb je daar iets aan.
Echt gezellig vind ik de selecties niet. Er zijn altijd leuke 'concurenten' maar ook de verwaande types zijn er te vinden. Maar denk dat dat bij elke kring wel zo is.
Laatst bijgewerkt door Emeraldo op 03-07-06 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 17:24

Edit: Foutje door mij Clown

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 11:29

Iedereen erg bedankt voor het delen van je ervaringen/meningen Lachen
Nog meer mensen die iets over hun kring kunnen vertellen?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:46

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 16:37

Ik rij bij een vereniging uit Kaatsheuvel (kring breda of tilburg, geen idee)

Mijn favoriet is stal allure. Daar kun je bijna iedere weekend zowel zaterdag als zondag B t/m Z starten. Starten op tijd en niet op volgorde en altijd in een zandbaan. Grote losrijpiste. (in de winter buiten losrijden). 2 proeven. Niet overmatig veel last van insecten. Ze zitten hier in Brabant gwoon bijna overal.

duyksehoef, kaatsheuvel: meestal +/- 6 ringen. gras, starten op volgorde. Mooi groot losrijterein. In de winter losrijden in de bak, dan met zijn allen naar buiten en hopen dat de buitenbak bereidbaar is. Wel over het algemeen een leuke sfeer. 2 proeven

Stal Sintels in Breda. Leuke kleine lokatie. Ringen op gras en 1 zandbaan. Netjes geregeld. 2 proeven

Alleen in de winter: oosteind 1 proef buiten losrijden, 15 minuten van te voren in binnenlosrijbaan. Persoonlijk vind ik het hier niet zo gezellig (maar ik ben zélf ook gewoon niet gezellig)

Ooit gereden in Bavel bij de Roosberg. leuk concours maar 'spooky' bak.

Ergens anders kom ik eigenlijk nooit. Deze concoursen zijn genoeg om maandelijks te starten.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 19:26

eindhoven: erg tevreden over moet ik zeggen!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 22:21

pol013 schreef:
Ik rij bij een vereniging uit Kaatsheuvel (kring breda of tilburg, geen idee)

Mijn favoriet is stal allure. Daar kun je bijna iedere weekend zowel zaterdag als zondag B t/m Z starten. Starten op tijd en niet op volgorde en altijd in een zandbaan. Grote losrijpiste. (in de winter buiten losrijden). 2 proeven. Niet overmatig veel last van insecten. Ze zitten hier in Brabant gwoon bijna overal.

duyksehoef, kaatsheuvel: meestal +/- 6 ringen. gras, starten op volgorde. Mooi groot losrijterein. In de winter losrijden in de bak, dan met zijn allen naar buiten en hopen dat de buitenbak bereidbaar is. Wel over het algemeen een leuke sfeer. 2 proeven

Stal Sintels in Breda. Leuke kleine lokatie. Ringen op gras en 1 zandbaan. Netjes geregeld. 2 proeven

Alleen in de winter: oosteind 1 proef buiten losrijden, 15 minuten van te voren in binnenlosrijbaan. Persoonlijk vind ik het hier niet zo gezellig (maar ik ben zélf ook gewoon niet gezellig)

Ooit gereden in Bavel bij de Roosberg. leuk concours maar 'spooky' bak.

Ergens anders kom ik eigenlijk nooit. Deze concoursen zijn genoeg om maandelijks te starten.

Rijd je bij de Duyksehoef?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 08:39

ja

(oef dat wordt een oneliner)

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 12:56

ik hoor hier al veel positieve reacties over de wedstrijden Waspik ik ga er ook in de ruiterweek heen elke dag 2 proeven.. ben benieuwd.. maar zo te horen is het heel fijn daar dan..

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 15:21

Ik vind het daar prettig rijden, over het algemeen altijd op tijd, je wordt keurig geroepen, prijsuitreiking is ook relatief snel maar dat komt ook omdat de klassen over het algemeen niet meer dan 10 deelnemers tellen. In het Z over het algemeen veel minder, de L1/L2 wat meer. Enige nadeel is dat de zandbanen wel wat zwaar zijn.

voor de one-liner: ik ook.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 15:38

estherL schreef:
ik hoor hier al veel positieve reacties over de wedstrijden Waspik ik ga er ook in de ruiterweek heen elke dag 2 proeven.. ben benieuwd.. maar zo te horen is het heel fijn daar dan..

Wel fijn geregeld. Alleen waardeloos prijzenmateriaal en de ringen zijn ook ongelooflijk zwaar Lachen! Ik rij bij kring Breda, van de zomer 4 selectiewedstrijden gereden. 3 waren daarvan prima geregeld, mooi terrein etc en 1 concours was daarentegen echt waardeloos. Maar volgens mij heb je dat in elke kring wel!