Wil een fotoshoot gaan doen in het bos, en met een ingepakt paard met vliegendeken, hals en masker is dat niet echt mooi.... En volspuiten met Atex anti daas spray is ook niet charmant (dat is bruin spul...)
Weet iemand op welk dagdeel de dazen het minst actief zijn?
Om 10.30 is het koffietijd voor de dazen. Dan zijn ze er in grote getalen. Ook als er maar een paar zitten, zal je paard daar op reageren. Je kunt het beste s'avonds doen of idd als er een stevige wind staat.
bij ons komen ze smorgens rond kwart voor acht al. ( heb het gemerkt met de dauwtrapritjes ) half 8 is er geen daas te zien en om 8 uur worden ze wakker. Savonds moet je echt tegen zonsondergang gaan. Of je moet overdag ergens gaan waar veel wind is, dan zitten ze er ook niet.
Dazen zijn het minst actief als de buitentemperatuur onder de 23 graden ligt. Daarboven komen ze met massa's tevoorschijn... Het ligt er maar een beetje aan dus hoelaat de temp. onder de 23 graden is..
Het is inderdaad een groep terroriserende misdadigers die in formaties aanvallen uitvoeren op onschuldige burgers.. Dat de regering daar nou niets aan doet....
Op plek in Breda heb ik smorgens vroeg tot savons laat half 11 er last van. Ze vallen je zelfs aan als je aan het draven bent. In bos heb gelukkig maar van een paar last.
Aanstaande maandag om kwart voor 9, Anders ga ik midden in de woonwijk staan, daar zijn geen bomen.. Heb nu 3 verschillende dazensprays. En met dazen doodslaan krijg ik rode vlekken op me palomino..