Omdat ik 'goede' voornemens had gedaan om voorlopig geen wedstrijden meer te rijden wilde ik eerst niet meedoen, maar ik heb me toch maar laten overhalen.. voor de ervaring

Grassie ging de laatste 2 weken weer minder, maar 4 dagen geleden is de paardentandarts geweest en dat maakt met rijden ook duidelijk verschil. Er zijn haken van zijn kiezen gehaald, en hij is met rijden ook weer losser en meer 'de oude grassie'.
Ik kreeg hem die laatste paar dagen dus weer iets beter voor elkaar, alleen nog niet erg constant in dezelfde aanleuning, en aan zeer proefgericht ben ik ook nog niet echt toegekomen.
Maar goed, vandaag dus wedstrijd.. ik verwachtte er dus niet te veel van, ik wilde gewoon een lekkere ontspannen proef neerzetten.
Met losrijden liep Grassie best aardig. iig goed voorwaards, hij mocht iets ronder en was wat gespannen maar het kon erger.
Eenmaal in de proef liep hij redelijk. Zodra ik de ring in kom krijg ik altijd activiteitsverlies ( hij is dan 'ineens' niet meer goed aan de hulpen), maar het was dit maal minder dan anders. Ik had het gevoel een redeijk goede aanleuning te hebben ( niet perfect) , en hij liep aardig door.
Dingen die goed uit de verf kwamen waren
*de eerste middendraf ( bleek een 6 waard, is netjes voor Graziano)
* halve volte halve baan (7)
* enkele overgangen
* hals strekken+ overgang stap met lange teugel (7)
wat minder ging was dat hij toch nog redelijk gespannen was, en daardoor bij een aantal overgangen stap-draf en als ik ging doorzitten een paar nerveuze galopspasjes ging maken. Ik had hem dan redelijk snel terug, maar daardoor had ik bv lage punten voor
* gebroken lijn doorzitten (4, grassie sprong dus aan)
*overgang stap-draf (4, verzet)
verder ging het wijken bagger, maar dat wist ik al omdat ik daar nog helemaal niks aan gedaan had in de training. dit werden dus 2 vieren, jammer maar verdient.
niet verwachte dingen waren
*middenstap (6!!!!!!

*middengalop ( 5, te weinig getoont, had beter verwacht )
*middendraf 2e keer ( 4, niet getoont

* E afwenden, X halthouden ( 5, zonder beredenering, ik dacht dat het netter was)
al met al had ik een goed gevoel, gezien de hoeveelheid goede voorbereiding ( weinig)
het was niet winstpuntwaardig maar wel beter dan alles van de L1 tot nu toe. New-Forest zei ook dat het een stuk beter was dan Kootwijk

de punten vielen nogal tegen.. 147. Ik had echt hoger verwacht.. maar goed, het blijft een jurysport en mijn plezier wordt er niet minder om.
Ik vind het dan alleen wel jammer om te zien hoe een paar dozen met in de krul getrokken paarden die de hele proef zaag zaag zaag deden er met de eerste prijzen vandoor gingen..
maar het is niet anders
Orri, New-Forest en Horsef@n reden ook, maar die zullen het zelf wel vertellen.
Ik zit nu btw te twijfelen of ik over 4 weekjes officieel in Lelystad zal starten. zal ik?? of niet..