Welke kant van de weg rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Melia

Welke kant van de weg rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 20:45

Als je met je paard in het bos stapt, of op een (rustige) weg, aan welke kant moet je dan lopen?
Links lijkt me opzich veiliger omdat je dan de auto's van de voorkant hebt zegmaar, maar normaal met fietsen doe je dat ook nooit.. en als je met een karretje rijd (en dus ment) rij je ook gewoon rechts.
Maar wat is nou het slimste (/moet) om te doen als je onder het zadel rijd?

Ik weet niet of het hier goed staat, want het past eigenlijk nergens goed bij i.m.o.

Bellex

Re: Welke kant van de weg rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 22:08

dat je de auto naast je op je af ziet komen

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 22:28

Officieel ben jij bestuurder, dus moet je gewoon aan de rechterkant van de weg rijden.

Ik rij zelf ook altijd rechts over de weg door het dorp. Maar wanneer ik over het fietspad ga, rij ik meestal rechts en wanneer ik een fietser spot ga ik vaak naar links, omdat de fietsers hier in de buurt nogal eens asociaal kunnen reageren op een paard.

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 10:35

Ik rij zelf "altijd" rechts van de weg door het dorp / fietspad / polder. Maar er zijn hier in de buurt ook een paar weggetjes aan de rechterkant die best smal zijn en aan een redelijke drukke weg liggen. Dus dan ga ik naar de linkerkant van de weg de berm in, omdat daar de berm breder is en ik dan niet meer met de angst zit dat ik elk moment in de sloot kan donderen Lachen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 16:52

Als je met een paard loopt, rijdt of ment ben je bestuurder. Dus behoor je gewoon rechts van de weg te lopen, rijden of mennen.
Daarnaast is het ook totaal niet praktisch om links van de weg te lopen, omdat je paard dan aan de 'wegkant' loopt en je hem dus niet kan begrenzen.
Sowieso kom je volgens mij behoorlijk in de knoop op kruispunten als je links rijdt.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 17:08

oke.. ja ik kom verder nooit met m'n verzorgpony in de 'drukte'. Af en toe wel eens een weg waar auto's best hard rijden, maar daar kan maar één auto op de weg zegmaar, die weg is niet zo breed.
En bij stoplichten, gevaarlijke kruispunten enzo kom ik eigenlijk niet Lachen
Dus ik blijf gewoon zoals ik al deed rechts rijden, bedankt Lachen