Wat te doen met stal die afspraken niet nakomt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

leonie_1986

Wat te doen met stal die afspraken niet nakomt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 23:17

Hoi,

Er is nogal een vervelend voorval op de stal. De afspraken werden niet nagekomen, paarden werden niet of te laat uit de wei gehaald. Er werd mest uitgestrooid terwijl de paarden in de wei stonden. En zo nog veel meer dingen. Na een goed gesprek leek alles geregeld te zijn, maar het ging gewoon door. Die man (vrouw is officieel eigenaar van de stallen) had ook beloofd (uit eigen initiatief!) dat mijn haflinger hengst daar mocht komen te staan. Doordat ik er zelf naar vroeg, kwam ik erachter dat mijn paard er ineens niet meer kon staan. Paard van mijn vriend stond daar dus al, en gelukkig hebben we daar een contract van waarin de afspraken staan.
Op stal kwamen ze erachter dat iedereen op zoek was naar een andere stalling (vind ik niet zo gek als alles zo slecht is). Vandaag kwam er een telefoontje waarin gedreigd werd de paarden op straat te zetten (LETTERLIJK op straat). Gelukkig heeft imjn vriend ze nog een beetje om kunnen praten. Daarna kwam er toch nog opnieuw een telefoontje waarin werd gezegd dat de paarden onmiddelijk weg moesten. Paard van mijn vriend heeft heel dat einde voor de kar gelopen, en is nu dus kreupel ( is ie nog nooit geweest). Ze hebben opmerkingen over mij gemaakt, die echt niet door de beugel kunnen, en voel me echt gekleineerd.Heb daar van alles gedaan (vegen, voeren, water geven in de wei, etc) terwijl mijn paard daar nog niet eens stond! Heb net gebeld, maar daar word ik alleen maar gekker van en nu nemen ze ook niet meer op. Ben echt in staat om ernaar toe te rijden.
Wie van jullie weet wat ik hiermee moet doen? Wil het hier dus echt niet bij laten zitten

inge81

Re: Wat te doen met stal die afspraken niet nakomt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 06:39

Jij kan weinig doen, je vriend mss wel. Ligt eraan wat er allemaal in dat contract staat.

Maar dat ze de paarden zomaar eruit zetten zal wel niet voor niets zijn. Mss hebben ze huwelijksproblemen ofzo.

Sterkte met het vinden van een andere stal.

Ps. Temt even, want dit topic hoort volgens mij ergens anders thuis.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 07:44

LZP -> RUI

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 07:45

inge81 schreef:
Jij kan weinig doen, je vriend mss wel. Ligt eraan wat er allemaal in dat contract staat.

Maar dat ze de paarden zomaar eruit zetten zal wel niet voor niets zijn. Mss hebben ze huwelijksproblemen ofzo.

Sterkte met het vinden van een andere stal.

Ps. Temt even, want dit topic hoort volgens mij ergens anders thuis.

Nee, het zijn gewoon achterbakse lui, echt waar. We hadden gelukkig al een andere stal allemaal, en zijn daar dus gisteravond laat naartoe moeten gaan. Super dat we daar zo snel terecht konden! Eigenlijk zouden we daar zaterdagochtend heen rijden.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 08:21

Wat wou je er nu nog aan doen dan?
Wil je geld van ze hebben of een excuus oid?

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 08:37

een excuus zou inderdaad niet misplaatst zijn, maar daar kunnen we naar fluiten denk ik. Zou nog niet precies weten wat ik wil, maar wil het hier in ieder geval niet bij laten zitten

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 09:05

Je wilt dus eigenlijk wraak begrijp ik. Maar wat mij betreft, laat dat lekker zitten raad ik aan. Je bent daar weg en nu sta je op een veel geschiktere stal. Wees blij dat je zo snel dat kon oplossen en nu gelukkig wel goed terecht bent gekomen.

(verder doet dromen over faillisement, of andere erge dingen ook wel eens goed. Maar eerlijk si eerlijk kan ik me niet voorstellen dat je ook daadwerkelijk wraak wilt nemen of zulk soort dingen iemand echt toewenst..)

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 09:30

nee,wraak nemen wil ik het in ieder geval niet noemen. Bedoel meer ervoor zorgen dat daar nooit meer paarden mogen komen te staan... Staat al een advertentie op marktplaats. Het is echt zeer dieronvriendelijk en afspraken hebben ze maling aan

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 14:17

Wat een aparte mensen lopen er in deze wereld toch rond...Wat ik zou doen? Mijn paard accuut ophalen en elders onderbrengen. En als ik de desbetreffende eigenaar zou zien zou ik diegene eens flink de waarheid vertellen (wel op een nette manier natuurlijk Bloos ) en de eer aan mijzelf houden. Laten we eerlijk zijn, op zo`n stal wil je toch geen minuut langer staan?

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 14:27

de paarden staan nu dus ook al op de nieuwe stal sinds gisteravond. Echt top dat we daar meteen terecht konden! Tsja, wat moet je met dat soort mensen? Geen idee. We zien wel of we nog actie ondernemen, of we daar onze tijd in willen steken.

Let op als je stalling zoekt in omgeving Helmond-Eindhoven!!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 15:29

Weet je wat het volgens mij is, bij zulke mensen dring je amper door. Er valt geen goed einde aan te behalen. Hou de eer aan jezelf en geniet van je nieuwe onderkomen

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 15:31

Die mensen hadden gewoon totaal geen liefde voor onze paarden. Het ging ze gewoon om het geld. Zal proberen de eer aan mezelf te houden. Morgen mijn paard nog halen, en dan samen met mijn vriend lekker genieten van onze mannen Lachen

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 15:34

Ik snap dat jij nare ervaringen hebt, maar als ik jou was zou ik het laten rusten...

advertenties op marktplaats en dergelijke is nog altijd zwartmakerij, bovendien kan het zo zijn dat iemand anders het daar wel naar zn zin gaat hebben omdat hij hetzelfde denkt of het klikt beter...

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 15:50

ik hoop toch niet dat iemand die een paard heeft hetzelfde denkt als hun! Dat is dierenmishandeling. Een paard kan niet vanuit in de bak ineens hele dagen op de wei! (weiden waren opnieuw ingezaaid, daarom hebben ze in de bak gestaan)

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 15:59

Niet? Wij hebben 15 paarden op de manege waar ik vrijwilligerswerk doe en die gaan elke zomer vanuit het niets de wei op, bij de manege zelf is geen weidegang.

De paarden die snel dik worden of snel hoefbevangen zijn gaan op een hele karige wei die klein is afgezet, en de andere groep gaat op een weide die is begraasd door koeien...
Gaat elk jaar goed!

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 16:02

ja, maar daar wordt dus rekening gehouden met wat bekend is over de paarden, daar niet. En er was beloofd ze optijd binnen te halen, en het gebeurde gewoon niet