bodyprotector: jullie mening ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JUSTXME1

bodyprotector: jullie mening ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 21:16

Knipoog hey iedereen !
Ik ga deze zomer op paardenkamp en men ouders willen perse dat ik een body protector (jeweetwel zon ding voor aan je rug) meeneem ! wat vinden jullie hiervan ?
Ik heb het ooit eens aangedaan en toen we moesten galopperen schoot er ineens iets in men rug en kon ik niet meer ademen.. na een tijdje ging dit over maar ik heb er nu toch en beetje bang van om die terug aan te doen !
wat vinden jullie ? Hyper!
laat een berichtje achter !
xx skolan

SillyB

Re: bodyprotector: jullie mening ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 21:23

als ik eerlijk mag zijn vind ik het dure onzin Tong uitsteken ik geef mensen groot gelijk dat ze zich veilig willen voelen en dat je rug een belangrijk onderdeel van je lichaam is... Máár

Volgens mij is het echt een modeverschijnzel, 5 jaar geleden was het nog doodnormaal om zonder cap te rijden. Toen reed niemand met reflectiemateriaal enz. Alles moet tegenwoordig veilig, verantwoord en oh-oh stel je voor als...

Hoegroot is het risico? je kunt met zon ding nogsteeds je nek en allerlei andere vitale dingen breken. Daarnaast kun je overdag op straat ook onder een auto komen.

Ik denk dat het eerlijk zijn over je rijkunsten (ben niet overmoedig, weet wanneer je moet stoppen), goede zitles en een brave pony veel meer goed doet dan zon benouwend en duur ding om je heen.

Zo te horen zal een protector ook weinig goed doen aan je rust en vertrouwen op de paardenrug. Die in mijn ogen meer goed doen dan een protector.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 09:47

Ik vind het alleen met springen handig, komt ook omdat ik zelf een keer in een hindernis ben gevallen en omdat ik toen zo'n ding aanhad kon ik gewoon verder rijden. Mn benen waren wel bont en blauw toen.

En met jonge paarden beleren kan het handig zijn, al beweeg je moeilijker in zon ding dus zou het op dat moment weer niet mijn keuze zijn.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 09:53

Het verkleind de kans op ongelukken wel.
Het wil niet zeggen dat je als nog je nek niet breekt, of rug, of schedel (met cap) maar je bent zelf ook eens stukje zekerder.
Ik heb een vrij zwakke rug en als ik van mijn paard val beland ik meestal op m'n rug. Buiten en met springen doe ik er dus wel een aan.
Met een cap smokkel ik soms wel, maar ik heb zat enge verhalen gehoord van mensen in mijn omgeving (sommige konden het niet meer na vertellen) die nu een blijvend letstel hadden omdat ze zonder cap rijden.
Over dat reflectie materiaal. Ik vind het wel goed. Het is heus geen rage want zo sexy staat het niet, dus ik ben het er niet mee eens dat het een soort hype is.
Voorkom gewoon de kans op ongelukken, ik vind het niet zo gek dat je ouders zeggen dat je met bodyprotector op kamp moet. Of je 'm om doet is de tweede vraag, maar als ik jou was had ik gewoon een passende gezocht. Want als je bijna geen adem meer kan halen is hij dus te klein.
Mijn tip:
Paardrij veilig of paardrij niet!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:31

Een PB is zeker geen onzin. Vooral met jonge paarden erg fijn. Als je een goed passende hebt dan voel je hem helemaal niet zitten. Ze zijn wel erg warm Knipoog

Probeer gewoon meerdere merken en kijk dan welke jou het fijnste zit.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:35