Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

PallyClaas schreef:Er is veel te doen over de totale negatieve benadering van het jurylid in kwestie. Ook kleine kindjes (A/B) worden met hele lage scores naar huis gestuurd. En dan met protecol naar opa en oma....
Mensen die verlies halen, terwijl ze gewoon een nette proef rijden. Het regent klachten bij de KNHS en bij het secretariaat. Zo prijs je jezelf toch ook uit de markt als jurylid?
Team Juryplatform.nl schreef:Over deze stelling heeft een van de leden van het Team Juryplatform contact gezocht met de heer Wim Ernes, commissielid discipline commissie dressuur van de KNHS.
Hij heeft ons telefonisch het volgende medegedeeld;
in de grijze zone bepaald het betreffende jurylid het oordeel over de actie van de combinatie. Als er eventueel een verandering in het programma plaats vindt, dan is het een vergissing en dient beoordeeld te worden met -2. Indien dit de 3e vergissing zou zijn, dan volgt uitsluiting.
Ook hoort het onder aan het protocol een opmerking over ongehoorzaamheid te worden geplaatst en in het punt te worden meegenomen (gehoorzaamheid etc).
Citaat:Hoe beoordeel je de "grijze zone" in de proef.
Als een combinatie bewust meerdere keren in de" grijze zone" gaat stappen om tot rust te komen.Hoe gaan collega-juryleden hiermee om
)
) was bedoeld voor JoyMarit, hoewel ik geen aanwijzingen zie voor een SA.
Citaat:Oke je moet je paard onder controle hebben. Geef meteen toe...dat lukt me niet. Maar van " niet te berijden", uitgebeld in de dressuur, naar M1 ...daar ben ik trots op. Ik heb hem niet verkocht en een makke gehaald. Nee ik heb dapper doorgezet. We zijn er nog lang niet. Maar ik hoor gelukkig ook van juryleden dat ze het leuk vinden hem weer te zien. Een regel op je protecol zoals "goed geprobeerd!" is leuk. Dan hoef je echt geen winst te hebben. Het is motiverend!