Paardrijden en angst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paan

Paardrijden en angst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 16:02

Hoi, heeft er iemand ervaringen met workshops of cursussen over paardrijden met angst? Ik ben niet een echte held maar ook niet supper bang. Alleen blokkeer ik nog wel eens als er iets gebeurd, bijvoorbeeld mijn paard schrikt. Hierdoor zit ik mezelf tijdens het rijden nog wel eens in de weg. Ach gut Koe Dus...... wie heeft er een workshop gevolgd voor zo iets dergelijks? Heb je er wat van geleerd of is het weg gegooid geld? Bij wie heb je de workshop gevolgd en wat heb je ervoor betaald?

dierfysio

Re: Paardrijden en angst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 16:42

heb ooit na een nare ervaring (smerige val met nare gevolgen) ongeveer opnieuw moeten leren rijden. mijn instructeur heeft er toen veel tijd en moeite ingestoken, heeel fijn! hij nam me aan de longe mee naar buiten. als ik durfde mocht ik ook "los", maar anders zette hij m'n paard vast. gaf een heel veilig gevoel. na een poosje durfde ik alles weer! Lachen
wie die instructeur was?? Louis den Toom, van manege Den Toom in Doorn. echte aanrader!
succes!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 17:04

Ik durf wel los te rijden en ook wel een buitenrit te maken, alleen blokkeer ik op het moment dat er iets vervelends gebeurt. Ik weet dat ik dan gewoon door moet rijden, maar kan dat dan niet. Ik sta dan letterlijk stijf van de spanning.

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 17:11

Angst is niet iets wat je met 1 workshop oid opzij kan zetten.
Ik zou zeggen; zoek iemand die jij vertrouwt en die weet wat angst is (en natuurlijk ook gewoon goed les geeft).
Angst is iets wat je met positieve ervaringen steeds verder naar de achtergrond kunt schuiven en uiteindelijk is het zo ver weg dat je er geen last meer van hebt.
Het wil ook helpen als je je ademhaling onder controle kunt houden, dat je je daar op kunt concentreren, dan ontspan je makkelijker.
Ik ben zelf heel bang geweest en ben nu een eind op de goede weg dankzij goede begeleiding (zie profiel).