wanneer doorzitten voor de galop"?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marus

wanneer doorzitten voor de galop"?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 14:36

Ik heb even een vraagje...
De ene keer staat er in de proef bijv na het wijken doorzitten daarna galop aanspringen..
Dus dan weet je wanneer je door mag zitten!Je moet dan gewoon bij en na het wijken blijven doorzitten zodat je bij C in de galop kan aanspringen,

Maar nou ben ik dus aant oefenen met proef 7 en 8... En dan heb je bijv.
*16 F-A-K overgang arbeidsdraf
*17 E afwenden
B Linkerhand
*18 C-H arbeidsgalop links aanspringen..

Wanneer mag je dan gaan doorzitten??Pas als je bij C bent???

En dan nog 1
*3 F-X-M gebroken lijn doorzitten
*4 H-X-F middendraf lichrijden
Maar ik neem aan dat ik gelijk na de gebroken lijn alweer moet lichtrijden??
Tsja misschien bekijk ik het wel moeilijker dan het is!!

MaRcIaNo

Re: wanneer doorzitten voor de galop"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 19:28

hoi,
nou ik die proef laatst ook gereden!
als je in galop moet ga ik gewoon al voor C doorzitten!

en na de gebroken lijn gewoon gaan lichtrijden!

hoop dat je er wat aan heb!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 22:30

Je mag best een stukje voor de C al gaan doorzitten om je voor te bereiden op je overgang hoor! Dus ergens bij de M ofzo gaan doorzitten, zodat je bij de C klaar bent om de galophulp te gaan geven. En inderdaad, je hoort in principe meteen na de gebroken lijn meteen weer te gaan lichtrijden.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 08:52

die 1e is in de L1 toch? als ik die voorlees zeg ik altijd "B linkerhand en Doorzitten"

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 12:40

Je mag zolang zitten als jen odig hebt voor een goede overgang. Heb je daar een rondje voor nodig krijg je natuurlijk wel minpunten. Gewoon een aantal passen voorje in galop aanspringt

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 14:04

Marus schreef:
*16 F-A-K overgang arbeidsdraf
*17 E afwenden
B Linkerhand
*18 C-H arbeidsgalop links aanspringen..

Wanneer mag je dan gaan doorzitten??Pas als je bij C bent???
Hier ga ik na mijn wending bij B doorzitten, geeft een rustig beeld en ik heb er tot nu toe alleen maar 7-ens voor gehad Lachen

En dan nog 1
*3 F-X-M gebroken lijn doorzitten
*4 H-X-F middendraf lichrijden
Maar ik neem aan dat ik gelijk na de gebroken lijn alweer moet lichtrijden??
Tsja misschien bekijk ik het wel moeilijker dan het is!!

Doorzitten tot de H, er wordt immers H-X-F lichtrijden gevraagd, lichtrijden begint dus bij de H Lachen

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 14:18

Iedereen bedankt
Lissy: ja dat is de L1 maar het staat erbij deze proef dus niet bij!Deze proeven worden pas in Juli gereden.
Oosterhof: ja ik snap dat je niet een rondje mag doorzitten.. Maar om nou bij C te gaan doorzitten en gelijk aanspringen vind ik niet prettig..
Alina: ja dat dacht ik zelf ook om na B al door te gaan zitten...Ja maar ik heb dacht dat je dan alleen de gebroken lijn mag doorzitten, want anders staat er meestal wel bij daarna doorzitten..

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 14:21

Doe ik niet, rij altijd door tot de H en ga daar lichtrijden, ook hier vrijwel altijd 7-ens op gekregen Knipoog

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 14:24

Ik zou geen punten aftrek geven als je meteen na de gebroken lijn gaat lichtrijden, maar ook niet als je pas bij de H gaat lichtrijden. Evenzo met dat doorzitten. Als jij netjes in balans gaat doorzitten vanaf de wending bij de B, en daarna keurig zonder haperingen in galop aanspringt na de C, krijg je daar bij mij geen puntenaftrek voor. Er staat nl niet expliciet aangegeven waar je moet doorzitten en ik kan me voorstellen dat je het dan liever wat voor je in galop aanspringt al doet.
Daarentegen, als je blijft lichtrijden waar expliciet doorzitten staat vermeld, krijg je bij mij wel puntenaftrek.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 14:30

Oke bedankt daar heb ik wat aan! Want tsja ik heb zelf dus geen idee hoe de jury dat bekijkt..

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 15:51

zondag wordt het voor mij mijn neiuwe proevendubuut en ik zat ook al te lezen met wanneer je nou precies moest doorzitten.

maar wat ik doe, met oefenen en straks ook in de proef is gewoon op eigen gevoel. je weet wat ze tegenwoordig graag willen zien. ik neem graag even de tijd om iets voor te bereiden.

nou moet ik ook zeggen dat met de spanning die ik heb en willem die daar op reageerd ik wat dingen aan pas op wedstrijd. het gebeurd nl wel eens dat zodra ik ga doorzitten en ik in de 2e hoek pas hoef aan te springen, dat meneer dus zodra mijn kont het zadel heeft geraakt al aanspringt. omdatie weet wat er gaat komen. in zo'n geval(merk ik al met losrijden) ga ik dus niet in de wending van de B al doorzitten, want dan galoppeer ik daar dus al Haha! want als ik hem dat teveel tegen hou, dan komtie op de rem en gaatie omhoog.

maar het is maar net wat voor een bui hij heeft. hij weet goed wat hij wel en niet wilt Haha! en af en toe(helaas ook in een proef) moet hij dat even laten zien door dit te doen.

en over dat bij H pas lichtrijden. in geval van de L1 zou het niet veel uitmaken, omdat je tegenwoordig maar enkele passen hoeft. maar op de dvd van de proeven wordt als commentaar bij de L2 middendraf gegeven dat je 2 paardlengtes voor die wending al moet gaan lichtrijden, om de balans te herstellen en dus gelijk te kunnen vertrekken zodra je de wending door bent.