Jeukende tokken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cassia

Jeukende tokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 13:16

Hoi,
Jah, wij noemen een cap een tok dus eigenlijk jeukende cappen Verward

Maar jah, effe terzijde : Ik heb verschillende tokken maa als ik een beetje zweet jeukt direct heel m'n hoofd en dat is zéér vervelend (jaah *LOL* ik weet zeker dat ik geen luizen heb) en nu vroeg ik mij af of ik daar iets tegen kon doen, of wie heeft nog dat probleem?

groetjes Inèz

fjordjes

Re: Jeukende tokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:17

o jaa heb ik ook last van! misschien kan je dan de casco cap nemen die heeft luchtgaten, misschien is dat beter. je kan er niets tegen doen, behalve ff onder je cap krabben! Knipoog

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:17

Inderdaad, een cap met luchtsleuven nemen of 1 die goed ventileert.

Arm hoofdhuidje Clown

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 13:50

de reden waarvoor het gaat jeuken is omdat je hoofdhuid gaat broeien onder je cap,(vocht in combi met hitte is geen goede combi)
Het enige advies is dus als je daar gevoelig voor bent, er een kopen met luchtsleuven(zoals bv. casco) of een cap kopen die goed ventileerd(zoals bv. die van HH met een ventalatie paneel aan de voorkant en de dop op je cap)
Jij bent dus net als vele iemand die een gevoelige hoofdhuid heeft en daardoor sneller last van jeuk en er zijn er zelfs waarbij het pijn doet.
Ik kan er zelf ook niet tegen ik krijg zelfs met een een verkeerde cap er zweertjes door(vergelijkbaar met zwemmersecxeem)

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 19:25

Ik heb het ook. Mijn kapper die ook rijdt, gaf me advies een speciale kappersantiroos shampoo te gebruiken. De shampoo is van Goldwell. Zij zei dat ik geen roos heb, maar mijn hoofdhuid wel snel verhoornd en dat de cap daarbij niet gunstig is.
Soms word ik echt gek van de jeuk. Als ik het net heb gewassen, gaat het, maar daarna....pffff. Zeer regelmatig je kussensloop verschonen helpt ook.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 20:53

Hoeft niet perse een haarprobleem te zijn, gewoon ordinair zweten (vooral als je even aan het werk wordt gezet Knipoog ) kan ook voldoende te zijn om jeuk op je bol te krijgen. irritant blijft het wel, ongeacht de reden...

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 10:38

krabben onder een proef?? hmm..maar ik heb er inderdaad ook last van..gelukkig binnenkort nieuwe cap..

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 18:16

hmm... ik zal 'ns zien als we naaar de ruiterzaak gaan naar een nieuwe cap, en onder een proefje houdt ik het wel maar op buitenrit ofzo wordt ik gek Clown

Moniquegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 16:23

dat heb ik ook wel es,dat is irri.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 16:29

Ik heb er gelukkig geen last van (behalve af en toe een normale kriebel Haha! ), maar ik heb ook een cap die lekker kan ventileren. Hier zou ik als ik jou was naar uitkijken, want dat is erg ideaal. Lachen
Verder zweet de een meer dan de ander, ik bijna niet, en zal je je daarbij neer moeten leggen. Ach gut

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 16:35

Als je een pony hebt in je haren dan he Knipoog kan het ook daaraan ligge da die haaren gewoon jeuken Tong uitsteken

kiekeboe12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:11

ja een helm met luchtgaten in zal je minder in zweten dus minder jeuk!