kwam bij mij de volgende vraag boven.
Ik was met mijn paard op concours en hadden al de hele week een echt slechte week, helaas. (ik ben L2)
Om een lang verhaal kort te maken.
ik rij in mijn tweede proef en na 2 onderdelen weet eigenlijk al zeker dat het geen zin heeft om door te rijden. het ging gewoon echt niet meer (totaal niet nagevelijk, stuurloos, ging te hard, maar nog net controle genoeg om hem in de baan te houden
)voor mijn gevoel had ik beter mijn proef kunnen beeindigen door af te groeten en er dus mee te stoppen. maar omdat ik eigenlijk niet weet wat daar de regels voor zijn heb ik de proef letterlijk uitgeprutst.
resultaat verliespunt, spijtig maar terecht.
dus mijn vraag is eigenlijk wat gebeurt er met je punten als je vroegtijdig je proef beeidigd?
er is mij ooit verteld dat je dan voor alle andere onderdelen een 0 krijgt... maar dan gaat het hard met de verliespunten. (vandaar dat ik doorgereden ben)
en nog een vraag vinden juryleden het dan wenselijk dat de ruiter (naar mijn mening) een einde aan de kwelling maakt.
ik ben zeer benieuwd.
Gevolg was dat ze met de tweede proef zelfs twee verlies had en in totaal dus 3 verliespunten.....
Maar heb het nog nooit meegemaakt.
), maar wel bijvoorbeeld door een paard dat over de zeik is.