Weet iemand hier of ik springwedstrijden mag starten met een hoofdstel waar geen sperriem aanvast zit, maar wel het lusje voor de sperriem ? Dat lusje hangt dus "leeg" aan het hoofdstel. Is dit toegestaan?
Alvast bedankt
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
gekkeils schreef:je mag ook bitloos rijden volgens mij, moet je zelf weten.

gomir schreef:Officieel moet je idd een sperriem eraan hebben op het moment dat er een lusje aan de neusriem zit.
In de praktijk ben ik bij het springen nog nooit een jurylid tegengekomen dat er problemen over maakte als het lusje er nog aanzat
Rupsje schreef:Ik zal bij dat hoofdstel het lusje eraf halen (daar heb ik namelijk geen sper meer van)
gekkeils schreef:je mag ook bitloos rijden volgens mij, moet je zelf weten.
Adil18 schreef:Rupsje schreef:Ik zal bij dat hoofdstel het lusje eraf halen (daar heb ik namelijk geen sper meer van)
Dus jouw reden om zonder sperriem te gaan rijden is omdat je er geen hebt....? Ehm, oke....ik denk die geeft hier een goede reden waarom ze eigenlijk niet met sperriem wil rijden...maar niet dus....
Rupsje schreef:Sorry hoor, maar dat is mijn reden niet. Ik heb mijn reden helemaal nog niet gegeven. Mijn reden is dat mijn pony geen sper gewend is. Hij rijdt altijd zonder sper. Het lusje aan mijn oude hoofdstel is kapot, EN ik heb er geen riempje bij. Bij een nieuw hoofdstel, MET lusje, kan ik hem dus wel laten wennen aan een sper.
Niet gelijk je oordeel geven, vragen waarom is ook een vak
, ik dacht echt van die doet er geen sper om omdat ze er geen heeft....
En ik heb niks tegen zonder sper rijden, ik rijdt ook een aantal zonder sper, maar dan met een andere reden dan geen sper hebben zeg maar
Ik rijd op dit moment maar 1 paard met sper. De andere 2 beide niet.