petrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ofirsuzzie

petrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 17:22

Ik heb sinds vandaag petrie rijlaarzen, 2e hands de vorige eigenaar heeft ze 1 keer gedragen, ze moeten nog helemaal ingelopen worden en inzakken, weet iemand hoelang het ongeveer duurt tot dat ze helemaal soepel zijn??(als je er elke dag op loopt of rijd)??

Hoop op veel reacties Haha!

Lottie84

Re: petrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 17:23

Ligt eraan hoe vaak en lang je ze draagt Haha!

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 17:24

bij mij 2 maanden, elke dag lopen..
ik ree er pas na 1 maand mee want het ging echt niet...

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 19:07

Nu ik vind dat reuze meevallen!!

Ik heb ze nu 2 weken en 3 dagen.
Ik kan nu al opstappen zonder hulp. (eerder had ik een krukje nodig omdat mijn knieholtes eraan gingen) Ook heb ik nu al geen last meer van blaren. (de voet begint nu al te vormen) Ik rijd slechts 3 keer in de week. ik rij er in die 3 keer per week 1 uur mee (per keer), en loop van de bak naar stal en andersom nadat/totdat ik ze heb aan/uit gedaan. Het rijden gaat ook al goed, ik kan mijn hakken normaal uitdrukken en het belemmert mijn voeten niet of iets dergelijks. Ze beginnen nu al iets naar mijn voet te vormen. Dat vind ik toch al heel wat, omdat de sommige mensen petrie's kachelpijpen vinden qua hardheid Clown

Ik heb het op afraden van de aanmeter, niet ingevet, niet ingeoelied, maar gewoon na het rijden schoonmaken met een vochtige doek en daarna rondraaiend droogwrijven met een schone droge doek.

Het gaat hier om de Petrie Perfect.

ofirsuzzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 08:07

Bedankt mariska1989,
Ik heb er gister opgelopen een uurtje en ik denk dat ik vandaag ook weer even erop ga lopen.
Maar hoe is jullie ervaring na 2/3dagen er al mee rijden, doet dat heel erg zeer en kom je erop zonder krukje (pony van 1,50) of ben je dan een opstapje nodig tegen de pijn Knipoog

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 08:11

mariska1989 schreef:

Ik heb het op afraden van de aanmeter, niet ingevet, niet ingeoelied, maar gewoon na het rijden schoonmaken met een vochtige doek en daarna rondraaiend droogwrijven met een schone droge doek.

Dat is raar, ik moest ze juist wel invetten... Clown

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 18:41

Tien schreef:
mariska1989 schreef:

Dat is raar, ik moest ze juist wel invetten... Clown

Vet is voor zadels Haha!
Zo heeft hij mij dat duidelijk gemaakt.
Ik zou dan elke keer na het rijden mijn laarzen moeten vetten; dat vinden ze niet leuk Clown

Nu ja ik weet ook voor de rest niet precies hoe het zit, maar ik doe het zoals hij het me heeft aangeraden.. Kan ik tenminste nog terug als er iets mis mee zou zijn Koe

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 11:58

lekkere eenlijnige adviezen Koe

Maar goed, ik vet ze wel in. En ik olie af en toe de schoen van de laars voor het rijden, worden ze heel snel soepeler van. En de meesten doen dat (die ik ken dan Clown ) en ik heb geen klachten gehoord over de laarzen. Maar ja als je advies van de winkel hebt gekregen zou ik die volgen, maar als je ze 2e hands hebt, tja doe wat je t beste lijkt Clown

popcornlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 04:12

Ik heb mijn Petrie rijlaarzen inmiddels bijna 2 jaar. De eerste dagen dat ik mijn laarzen had heb ik er in huis veel op gelopen. Vooral traplopen heeft bij mij erg geholpen om ze wat soepeler te krijgen rondom de enkels. Ik kon al normaal opstappen tijdens de eerste keer dat ik mijn laarzen tijdens het rijden aan had. blaren en blauwe knieholtes heb ik gelukkig niet gehad, dit heeft waarschijnlijk ook te maken met het feit dat mijn laarzen op maat gemaakt zijn en daarom al gelijk bij de knieholte wat lager uitgesneden waren. binnen enkele maanden gebruik waren mijn laarzen al voor een groot deel ingezakt.
Van de verkoper heb ik als tip meegekregen om de laarzen in het begin na elk gebruik in te vetten met schoensmeer (je hebt ook speciaal spul van petrie zelf) vooral de naden en rondom de punten waar het in moet gaan zakken. De naden doe je zodat je laarzen ook daar goed waterdicht worden.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 12:42

Ik heb de Petrie Freerider Grain nu ongeveer 2 maanden.
Heb er thuis 2 uurtjes op gelopen, ben er toen 1x mee gaan rijden.
Kon wel gewoon opstappen (Arabiertje van 1.49), maar t deed wel pijn.
Had een paar blaren dus toen 2 weken niet mee gereden, nu wel weer
(ong. 3x in de week). Rijd er mee, maar lopen niet (dat doet echt pijn!)

Ik heb een cleaning set van Petrie om ze schoon te maken.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 13:37

Die van mij waren ongeveer na een week helemaal ingelopen (deed er lange wandelingen mee maken en daar zijn ze eigenlijk niet voor bedoeld, maar ze waren wel zoo soepel)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 14:51

ladyjoy schreef:
Ik heb de Petrie Freerider Grain nu ongeveer 2 maanden.
Heb er thuis 2 uurtjes op gelopen, ben er toen 1x mee gaan rijden.
Kon wel gewoon opstappen (Arabiertje van 1.49), maar t deed wel pijn.
Had een paar blaren dus toen 2 weken niet mee gereden, nu wel weer
(ong. 3x in de week). Rijd er mee, maar lopen niet (dat doet echt pijn!)

Ik heb een cleaning set van Petrie om ze schoon te maken.

Heb ook de freerider sinds kort, heb ze paar uur thuis aangehad en daarna gewoon stug eens mee gaan rijden. Kon er gelukkig zonder al teveel moeite mee opstappen. Ook ik heb dat ze met rijden betr zitten dan als ik loop. Maar sowieso als ik na het rijden ga lopen zitten ze ook al beter dan ervoor dus moet ze nog iets verder inlopen denk ik..
Vooral bij mijn enkels heb ik wel gemerkt dat het pijnlijk kon zijn af en toe. Maar wat wil je ook als je al 3 jaar ervoor met vodjes van laarzen hebt gereden Lachen

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 14:58

ik had er zelf niet zon moeite mee. Ik had ze eerst 2 uur aan. trap op en trap af werkt ook wel. maar doet wel pijn Tong uitsteken ik heb er begin af aan meegereden, zodat het snel goed zat. Opstappen was wel wat lastiger. heb het niet met een opstapje geprobeerd maar om in een hele rare houding te staan. ( zag er erg lagwekkend uit) maar je enkels voel je wel paar dagen. dus zorg er voor dat je pleisters hebt! Tong uitsteken

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 16:31

Verschilt per persoon, maar loop er zo veel mogelijk op!
Het is echt níet fijn in het begin, maar je moet er even doorheen. Ja

kiekeboe12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:30

na drie weken zullen ze helemaal aan je benen zijn/;

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:12

Ik heb sinds zaterdag de Petrie Standaard. Heb er gister op m'n werk van 12 uur 's middags tot half 10 's avonds mee gelopen. Aan het eind had ik wel erg zere voeten, maar ik wil ze zo snel mogelijk ingelopen hebben. Zaterdag ga ik ermee proberen te rijden, moet best lukken volgens mij Lachen