b springen!?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_xx

b springen!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 15:30

hallo,

29 juli ga ik voor het eerst b springen starten met mijn pony gister stond er een pacourtje op de manege en dat had ik een paar x gesprongen ging verder super ik had gedacht de ze een paar hindernissen zou weigeren. normaal is ze nogal es een beetje bang maar 0 weigering en 1 balk dus ging super. soms wil ze nog wat te snel maar daar ben ik hard op aan het trainen.

mijn vraag is hebben juli tips voor pacours lopen en hoe kom je binnen met het pacour bijv je moet toch eerst groeten recht op de jury af maar moet je ook aan het einde groeten en hoe gaat het in zijn werk met de stijlpunten enz.

ik heb nog een filmpje van thuis dat bestaat uit 4 samegevoegde filmpjes de 1e is dit jaar thuis de 2e vorig jaar thuis en de 3e en 4e van oefenpacour vorig jaar
Afbeelding

Sita_xx

Re: b springen!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 15:36

geen reacties?

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 15:59

echt geen reacties?

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 16:10

wel veel vragenin 1 keer Tong uitsteken
oke, 1: parcours lopen kun je het beste met je instructie doen .. en anders gewoon de hindernissen kijken in welke volgorde ze staan, en dan het parcours lopen zoals je de lijnen zou rijden, dus net alsof je erop zit zegmaar. En na een paar hindernissen kijk je het even na, en ga je verder met de volgende. Totdat je het hele parcours kent .

2: met groeten, je galoppeerd (is het beste) binnen, eerst een voltetje langs de hindernissen die je denkt dat je pony die eng vind, dat je ze dus even laat zien alvast. Dan ga je zo dichtmogelijk op het jury hokje staan en zeg je je naam, naam van je pony en je vereniging. En dan groet je, net als bij de dressuur.en rij je weg naar hindernis 1. ( je hebt 45 sec. om door de start te gaan, dus je kunt nog een volte ofzo rijden) wacht ook goed op de bel! als je vóór de bel over 1 gaat, word je uitgesloten. Afgroeten hoeft in principe niet.

3; stijlpunten, je krijgt een cijfer voor :binnenkomen, halthouden en groeten(allemaal bij elkaar). Dat is bijv
een 7.dan krijg je een cijfer voor wijze van rijden van het parcours (als je bijv hele slechte lijnen rijd, steeds in de verkeerde galop zit etc krijg je daar een lager cijfer voor) en dat cijfer gaat keer 3, dus 7x3 is 21. en voor je houding en zit, bijv een 8 ook x3 = 24
dan heb je 7+21+24= 52 stijlpunten Lachen
voldoende is geloof ik vanaf 36 punten ofzo, maar dat haal je niet zo snel. Meestal is het tussen de 40 en de 50 ong wat je krijgt..

Nou en dan wie de hoogste stijlpunten heeft (en foutloos was) heeft gewonnen Haha!

hoop dat je er iets aan hebt ... Lachen

Edit; alle cijfers zijn dus bijv Knipoog

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 16:12

oke bedankt

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 17:54

hoef je geen barrage te springen bij de B en hebben de stijlpunten ook invloed op de winstpunten je hebt 2 winstputnen toch als je 0 balken en 0 weigeringen hebt en 1 winstpunt als je 1 balk of 1 wiegering hebt en 2 balken = toch geen winstpunt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 18:27

Omhoog schoppen van je topic is niet de bedoeling.
Gewoon rustig wachten

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 19:42

oke maar ik schop mijn topic niet omhoog ik vraag gewoon of iemand het weet dit is toch niet omhoog schoppen--->hoef je geen barrage te springen bij de B en hebben de stijlpunten ook invloed op de winstpunten je hebt 2 winstputnen toch als je 0 balken en 0 weigeringen hebt en 1 winstpunt als je 1 balk of 1 wiegering hebt en 2 balken = toch geen winstpunt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 19:51

En die eerdere reacties dan? Haha!
En die laaste vraag staat gewoon in het reglement.

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 19:54

hoe kom je bij het reglement dan ik heb al tig x daarop de site van de knhs gekeken en bij sport en dan reglementen maar kan niet bij discipline reglement van het springen komen dus dan kan er toch wel gewoon antwoord op gegeven wordne:D

Deetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 19:56

je hoeft in de b geen barrage te rijden.Als je foutloos bent zonder tijdsoverschreiding2 wp's.heb je 1 balk, 1 weigering of tijdsoverschreiding heb je 1 wp.
Heb je 2 balken 2 weigeringenof een balk en een weigering(of tijdoverschreding)geen wp's.

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 19:59

ok bedankt
topic kan van mij betreft gesloten worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 19:59

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 20:16

ok bednakt topic kan gesloten worden