Smalle kuiten in Petries

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jessicauvita

Smalle kuiten in Petries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 13:15

Ik heb een hele smalle kuit, 29.5 cm en ga voor nieuwe leren laarzen kijken. Maar de petries beginnen ongeveer bij 33/34 cm in mijn maat. Wie heeft hetzelfde probleem en hoe zijn jullie ervaringen?

Careano

Re: Smalle kuiten in Petries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 13:24

Ik heb ook hele smalle kuiten, maar ik heb Cavallo's genomen, en mijn maat zat er wel bij bij deze. Misschien kan je voor Cavallo kijken?

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 13:31

Ik heb wel een gezien waar ik dan wel in kon van Cavello maar daar zat een rits achter in. Zit die ook bij jou laarzen in? Want ik wil liever zonder rits Tong uitsteken

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 13:33

Je kan ook kijken voor op maat gemaakte laarzen. Ik heb ook hele dunnen kuiten, toen heb ik voor op maat gemaakt laarzen gekozen van lipicia. Nog betaalbaar ook.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 13:41

Ja bij mijnes zitten ritsen ja. Maar hebben ze ze niet zonder rits in de maat waar jij in kon? Da's wel zonde dan..

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 13:44

Ben nog niet langsgeweest, morgen. Heb net gebeld en ze zeiden dat ik dan misschien de Cavello junior kon nemen, en die was met rits.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 13:54

petries vallen smaller dan de maat die erin staat!
als ik mijn kuiten meet MET rijbroek en sokken dan kom ik uit op 33cm op het dikste gedeelte.
ik heb petries met 36 kuit, maar daar ging ik zelfs bij kramptrekken als ik ze uit moest doen. heb er nu een rits in laten zetten. ze zijn nu dus iets ruimer en nu zitten ze heerlijk.

gewoon bij een ruitersportzaak gaan passen. rectiligne heeft hele dunne kuitmaatjes, daar had ik als 13 jarig huppeltje ook laarzen van.
mocht je daar nog niet in passen; bij van huet heb je een basis maatlaars voor 160 euro

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 13:58

LiSSy schreef:
als ik mijn kuiten meet MET rijbroek en sokken dan kom ik uit op 33cm op het dikste gedeelte.
ik heb petries met 36 kuit, maar daar ging ik zelfs bij kramptrekken als ik ze uit moest doen. heb er nu een rits in laten zetten. ze zijn nu dus iets ruimer en nu zitten ze heerlijk.

gewoon bij een ruitersportzaak gaan passen. rectiligne heeft hele dunne kuitmaatjes, daar had ik als 13 jarig huppeltje ook laarzen van.
mocht je daar nog niet in passen; bij van huet heb je een basis maatlaars voor 160 euro

Oh dan is er toch nog een beetje hoop Haha! Maar waar zitten die winkels?

irisselada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 14:03

ik heb net cavellos gekocht zonder rits en ik heb ook n smalle kuit, is perfect hoor!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 14:14

JessicaChico schreef:
LiSSy schreef:

Oh dan is er toch nog een beetje hoop Haha! Maar waar zitten die winkels?

van huet zit bij utrecht. verder kun je ruitersportzaken in de buurt bellen en vragen welke merken leren laarzen ze zoal verkopen.

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 15:29

Ik heb petrie pefect.

Ik heb hoogte 52, maat 7 en kuit ?? maar ik heb ze 2 cm in latne nemen. dat kan gewoon hoor!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 15:34

Bij mij zijn de Petries net iets te smal en ik heb dus een half op maat gemaakte besteld. Het bedrag dat je dan meer moet betalen valt dan ook wel mee. Als de schoenmaat en de schachthoogte wel standaard verkrijgbaar zijn hoeft er maar een maat aangepast te worden en kan je voor een redelijke bijbetaling een juiste maat krijgen. Houdt er wel rekening mee dat het dan 6 tot 8 weken duurt voor ze klaar zijn (hoewel de mijne al in 3 weken klaar waren)

Takkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 20:12

Je kan alle maten krijgen.... maar moeten ze wel om maat maken dan. Ik heb voor het op maat maken 40 euro betaald. Vind ik op zich wel meevallen. Had eerst 52 hoogte, 35 breedte en maat 5,5.

Heb inmiddels nieuwe (paste die oude echt niet meer) in maat 54 hoogte, 37 breedte en voetmaat 6. Die maat bestaat ook niet standaard, maar op maat gemaakt.