Citaat:Het toezicht op de naleving van de regels m.b.t. het verenigingstenue is géén verantwoordelijkheid voor de jury.
Als de jury dat niet doet wie dat dat dan wel?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:Het toezicht op de naleving van de regels m.b.t. het verenigingstenue is géén verantwoordelijkheid voor de jury.
GeJe schreef:Haha.. niemand dus blijkbaar, tenzij je een ijverige voorzitter van je rijvereniging op het terrein hebt rondlopen.
Dat schept dus een hoop extra mogelijkheden wat kleur betreft... Gewoon zeggen dat het een verenigingstenue is van de rijvereniging "Vrolijk & Vrij"... je weet wel die vereniging waarbij je zelf mag kiezen welk tenue je aandoet in eigen kleurkeuze
oosterhoff schreef:Toch hoor je op kampioenschappen dat het vaak wordt gecontroleerd. Zou de grote boze wolf dat doen dan?

Het staat gewoon in het Disciplinereglement dressuur.
Bedankt Oosterhoff! porscherider schreef:Hoezo blont.Het staat gewoon in het Disciplinereglement dressuur.
Bedankt Oosterhoff!
Maar wel raar hoor, ik krijg de indruk dat mensen zich daar niet zoveel van aantrekken. Vaak weten ze niet eens wat het verenigingstenue is, maar ik hoor ook vaak dat ze een bepaalde kleur nemen omdat het 'zo mooi is'.
oosterhoff schreef:Leden van verenigingen waar een verenigingstenue is ingesteld, zijn gehouden in dat tenue aan de wedstrijden deel te nemen, behoudens indien zij starten in de klassen Z1 of Z2. In lagere klassen is een hoedje als onderdeel van het verenigingstenue niet toegestaan.
) oosterhoff schreef:Het hangt er natuurlijk vanaf hoe het verenigingstenue is opgesteld door je vereniging. Sommige verenigingen zijn er heel vrij in.
En aangezien het toch eigenlijk nooit wordt gecontroleerd en dat inderdaat ondoenlijk zou zijn omdat er geen lijsten van beschikbaar zijn...... kan je net zo goed staten in wat jij leuk vind.
Maar ik ben nog steeds benieuwd of er mensen zijn die wel eens gecontroleerd zijn en door wie die dan wel zijn gecontroleerd
Maar veel rijden ook met een zwart jasje.